• Weet je wat het is?
    Kan je het?
    Kan je het, maar heb je de mogelijkheid niet om het te doen omdat je geen eigen paard hebt?
    Zou je willen groomen?

    StJimmy schreef:
    (...)
    Als jij het zegt, ik vond gewoon niet dat je een dier zo moet uitputten door zo hard te rennen en zo'n ding te trekken. of moet slaan/ een tik geven.

    Een tik is niet hetzelfde als slaan. Vaak stelt een tik met de zweep hen ook gerust omdat ze dan weten dat je er bent. De dieren vinden het fijn. Ze zouden het erger vinden wanneer ze in de weide moeten blijven staan.

    Beckett schreef:
    Geen idee waar je het over hebt :Y)


    | Reality is for people that lack imagination |

    StJimmy schreef:
    (...)
    Als jij het zegt, ik vond gewoon niet dat je een dier zo moet uitputten door zo hard te rennen en zo'n ding te trekken. of moet slaan/ een tik geven.


    Paarden zijn ongelovelijk sterk, zo'n karretje trekken is echt niets. En je kan een paard wel zeggen dat hij iets niet mag doen, maar paarden zijn geen mensen. Paarden zijn dieren en dieren reageren soms beter op fysieke reacties, dat doet heus niet echt pijn.


    i put the fun in funeral

    vezz schreef:
    (...)
    Vraagje hoe oud ben je?


    Ik ben 13 en over 18 dagen ben ik 14 :W

    vezz schreef:
    (...)
    Een tik is niet hetzelfde als slaan. Vaak stelt een tik met de zweep hen ook gerust omdat ze dan weten dat je er bent. De dieren vinden het fijn. Ze zouden het erger vinden wanneer ze in de weide moeten blijven staan.

    Hoe kan je dat nou weten. Het is een dier, wij spreken hun taal niet. Nee in de wei staan snap ik dat ze niks vinden, maar dat trekken en dat moeten, ik kan het me gewoon moeilijk voorstellen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    Hoe kan je dat nou weten. Het is een dier, wij spreken hun taal niet. Nee in de wei staan snap ik dat ze niks vinden, maar dat trekken en dat moeten, ik kan het me gewoon moeilijk voorstellen.


    Je kunt dat aanvoelen. (joehoe)

    Huh?!


    26 - 02 - '16

    StJimmy schreef:
    (...)
    Hoe kan je dat nou weten. Het is een dier, wij spreken hun taal niet. Nee in de wei staan snap ik dat ze niks vinden, maar dat trekken en dat moeten, ik kan het me gewoon moeilijk voorstellen.

    Wij spreken die taal niet, is een punt. Maar ze laten het ons wel merken. Je merkt het aan hun houding, ...
    En dat trekken is een kleine uitdaging, vaak hebben ze er minder last van dan dat je onder het zadel met ze rijd.

    vezz schreef:
    (...)
    Wij spreken die taal niet, is een punt. Maar ze laten het ons wel merken. Je merkt het aan hun houding, ...
    En dat trekken is een kleine uitdaging, vaak hebben ze er minder last van dan dat je onder het zadel met ze rijd.

    Eigenlijk vind ik paardrijden ook niet 'goed'. Ik snap wel dat het niet erg is maar ik denk dat zo'n paard liever vrij zou zijn. Als hij de keuze had.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    Eigenlijk vind ik paardrijden ook niet 'goed'. Ik snap wel dat het niet erg is maar ik denk dat zo'n paard liever vrij zou zijn. Als hij de keuze had.


    Als je mijn paard ziet denk je: 'No way dat die het zal overleven als hij zn eigen eten moet zoeken'

    vezz schreef:
    (...)
    Wij spreken die taal niet, is een punt. Maar ze laten het ons wel merken. Je merkt het aan hun houding, ...
    En dat trekken is een kleine uitdaging, vaak hebben ze er minder last van dan dat je onder het zadel met ze rijd.


    Je hebt ergens wel gelijk, maar ik rijd altijd zonder zweep en vaak ook zonder bit dus leer je je paard helemaal te rijden op je zit en je beenhulpen. Veel mensen verwarren de zweep met iets dat is om hem voort te drijven, het is om hem te helpen en hem te laten begrijpen wat je wilt. Ik zou het niet doen, met een zweep rijden, maar dat is omdat ik op hele gevoelige paarden rijd die daar niet tegenkunnen. Je geeft hem een héél zacht tikje in zijn flank, verder niks (hoop ik).


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    StJimmy schreef:
    (...)
    Eigenlijk vind ik paardrijden ook niet 'goed'. Ik snap wel dat het niet erg is maar ik denk dat zo'n paard liever vrij zou zijn. Als hij de keuze had.


    Dat zou hetzelfde verhaal zijn als dat je een hond in de natuur zet, dat zijn ze echt niet gewend :W. Niet alle paarden zijn zoals in de film spirit hoor, ze zijn erg gehecht aan mensen en zijn er dol op om voor ze te werken.


    i put the fun in funeral

    Basecca schreef:
    (...)

    Je hebt ergens wel gelijk, maar ik rijd altijd zonder zweep en vaak ook zonder bit dus leer je je paard helemaal te rijden op je zit en je beenhulpen. Veel mensen verwarren de zweep met iets dat is om hem voort te drijven, het is om hem te helpen en hem te laten begrijpen wat je wilt. Ik zou het niet doen, met een zweep rijden, maar dat is omdat ik op hele gevoelige paarden rijd die daar niet tegenkunnen. Je geeft hem een héél zacht tikje in zijn flank, verder niks (hoop ik).


    Inderdaad, mensen denken altijd meteen dat je flink gaat meppen op dat arme beestje D: Maar ik gebruik wel een zweepje, en geef altijd gewoon maar een zacht tikje,

    Ik ken het doordat iemand van mijn klas het doet. Voor de rest weet ik er niets van. ^-^


    Let the Night embrace you

    Starkiller schreef:
    (...)

    Inderdaad, mensen denken altijd meteen dat je flink gaat meppen op dat arme beestje D: Maar ik gebruik wel een zweepje, en geef altijd gewoon maar een zacht tikje,


    Ik ben een voorstander van bitloos rijden, als het even kan zonder zadel. Mag alleen niet altijd. Sommige paarden zijn zo gevoelig dat ze niet anders kunnen dan met een häckamore. Beetje sneu om dan die kloofjes in hun lippen te zien...


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!