• Hee mensen,

    Zoals jullie al wel weten heb ik sinds gisteren officieel verkering met mijn nieuwe vriend. Hij is twintig, ik veertien, en nou is er een probleem... Ik vroeg dus tussen de regels door wat mijn ouders ervan zouden vinden als ik iets met iemand van twintig zou hebben en mijn moeder ging bijna out. Ze begon echt helemaal te stotteren en hard te praten met dingen als: "NEE, dat is VEEEEEEEEL TE OUD! Hou het bij je eigen leeftijd, meisje, voordat het te laat is!". Om het duidelijk te maken: het is al te laat. Ik heb al wat met hem en ik ben NIET van plan om dat te stoppen, ik hou namelijk zielsveel van hem (ik ken hem al langer als goede vriend, is een tijdje wat minder geweest maar oké ) en hij wil mijn ouders graag ontmoeten en zich voorstellen als hun nieuwe schoonzoon. Hij wil graag goed overkomen, goed genoeg voor mij in ieder geval, en hij vindt dat hij zich hoort voor te stellen en een bosje bloemen voor mijn moeder mee hoort te nemen etc. Beetje ouderwets is hij wel, maar zo is hij gewoon. En nou zit ik daar mee, want hij "houdt écht enorm veel van me en het kan hem niet schelen wat anderen daarvan denken. De hele wereld mag het van hem weten." (om hem te omschrijven, wat hij zei). En aan mijn klasgenoten kan ik het niet kwijt, want die vragen meteen: "En, heb je geneukt? Is 'ie een beetje lekker?" of: "WOW, WAT EEN PEDO! DAT JE VAN HEM HÓÚDT!"

    Ik wás gelukkig - en dat ben ik nog steeds met hem, meer dan dat - maar nu voelt het alsof mijn wereld instort... Iemand ervaring met het niet mogen / kunnen thuisbrengen van een vriend(in)? Wat moet ik doen...?

    [ bericht aangepast op 23 nov 2011 - 18:19 ]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Er is een meisje uit mijn die die met een 27-jarige gast heeft. Zijzelf is 17. o.o


    "Well, well. Look who we've got here!"

    weet je dat komt alleen maar omdat jij nog onder 18 zit.... mijn ouders schelen 7 jaar maar ik zou dat ook niet mogen tot ik 18 ben. Vertel het rustig en wacht anders met het voorstellen.


    Dreams are the best thing in life, but dont lose yourself!

    Ik vind het wel veel schelen, eerlijk gezegd.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Dat komt omdat je nog geen achttien bent. Iemand van veertien en twintig vind ik persoonlijk ook erger dan iemand van achttien en vierentwintig.

    [ bericht aangepast op 23 nov 2011 - 18:38 ]


    Ex astris, sciencia

    Schoonzoon? beetje te vroeg mischien? Persoonlijk geef ik je ouders gelijk, maar als jij gelukkig van hem word...


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Templesmith schreef:
    Er is een meisje uit mijn die die met een 27-jarige gast heeft. Zijzelf is 17. o.o

    27 en 17 is héél wat anders als 14 en 20!


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    ik heb tzelfde probleem gehad.. mijn moeder bleef doorzeuren nog tijdje, maar gaf later op, maar mijn pa zei eerst, voor de ontmoeting: nee.. maar daarna: "ik zie dat jullie echt verliefd zijn en dat is waar t om gaat. ik ben blij voor je." het komt vast wel goed
    geheimhouden lijkt me de reden te zijn voor de pijn, want dat voelt bedrukkend...


    het is nu wel uit tussen hem en mij, maar we hebben een geweldige tijd gehad
    en ik val eigenlijk gwn op jongens die sws boven 16 zijn....


    you make everything seem so possible <3

    Mijn ouders zijn het er ook niet mee eens ben dat ik bevriend ben met jongens van zo'n 21, 22 jaar oud (ik herhaal: alleen maar bevríend...) *durft er niet aan te denken wat ze zouden zeggen als het méér dan vriendschap was*

    Maar misschien moet je nog even wachten met dat voorstellen... Eigenlijk weet ik het niet echt. ): Nou ja, als ze zien dat jullie écht verliefd zijn draaien ze misschien wel wat bij :3

    [ bericht aangepast op 23 nov 2011 - 18:24 ]


    there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik je ouders wel een beetje snap. Maar breng je nieuwe vriend een keer mee naar huis en kijk hoe ze reageren. Dan kunnen ze ingeval oordelen na hem een keer gezien te hebben.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ikzelf heb altijd vriendjes gehad van mijn leeftijd, en voor zover ik weet ken ik niemand die in dezelfde situatie als jij zit. Ehm.. misschien kan je beter nog even wachten met het voorstellen aan je ouders, tot het echt wat serieuzer is & wat langer aan is. Want stel: je stelt hem voor thuis, maar het is al redelijk snel weer uit. Dan kríjg je me toch een lading: 'ik zei het toch?!'-opmerkingen over je heen. Maar aan de andere kant.. als je écht van hem houdt - en hij van jou - kan je het niet veranderen voor je ouders. God, ik vind dit een hele moeilijke, sorry voor dit rukadvies, haha.


    It's time to be happy again.

    Hustlers schreef:
    (...)
    27 en 17 is héél wat anders als 14 en 20!

    Misschien. Maar die vent heeft al trouwplannen, terwijl zij nog wil studeren en beginnen met haar leven. Lijkt me ook geen pretje.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik mocht de eerste paar dagen mijn vriendin niet meenemen, ze moesten het eerst een beetje laten zinken. Ik mocht haar pas meenemen toen mijn vader zei: ‘‘Haal dat kontje van je maar eens langs, dan maakt je moeder pannenkoeken.’’ (Serieus, dat zei mijn vader echt...) Maar dat kwam gewoon simpel goed, want ze moesten het eerst laten zakken. Mijn ouders schelen zelf niet zoveel maar als jou ouders bijv. 30 en 40 zijn, kun je ze daar toch mee confronteren? En het feit dat je nu gelukkig bent. Als jouw ouders inzien dat het een hele nette jongen is, zullen ze het toch wel waarderen?


    Op weg naar een mindset met enkel positieve emoties.

    Uitmaken die gast is veel te oud voor en heeft al andere plannen in zijn hoofd dan je denkt.


    Shoganai i ne~

    Vanaf dat beide personen 18/19 zijn of ouder maakt het leeftijdsverschil niet meer uit vind ik, maar vanaf dat 1 of beide onder die grens zit en het verschil is meer dan 5 jaar vind ik het toch wel te veel.
    Mensen hebben andere behoeftes dan, in het begin ga je dat niet merken maar later komt dat wel en neen ik heb het niet alleen over seks.


    The soul needs autumn.

    Ik snap dat je ouders er moeite mee hebben. (:


    To infinity and beyond •