• Hee mensen,

    Zoals jullie al wel weten heb ik sinds gisteren officieel verkering met mijn nieuwe vriend. Hij is twintig, ik veertien, en nou is er een probleem... Ik vroeg dus tussen de regels door wat mijn ouders ervan zouden vinden als ik iets met iemand van twintig zou hebben en mijn moeder ging bijna out. Ze begon echt helemaal te stotteren en hard te praten met dingen als: "NEE, dat is VEEEEEEEEL TE OUD! Hou het bij je eigen leeftijd, meisje, voordat het te laat is!". Om het duidelijk te maken: het is al te laat. Ik heb al wat met hem en ik ben NIET van plan om dat te stoppen, ik hou namelijk zielsveel van hem (ik ken hem al langer als goede vriend, is een tijdje wat minder geweest maar oké ) en hij wil mijn ouders graag ontmoeten en zich voorstellen als hun nieuwe schoonzoon. Hij wil graag goed overkomen, goed genoeg voor mij in ieder geval, en hij vindt dat hij zich hoort voor te stellen en een bosje bloemen voor mijn moeder mee hoort te nemen etc. Beetje ouderwets is hij wel, maar zo is hij gewoon. En nou zit ik daar mee, want hij "houdt écht enorm veel van me en het kan hem niet schelen wat anderen daarvan denken. De hele wereld mag het van hem weten." (om hem te omschrijven, wat hij zei). En aan mijn klasgenoten kan ik het niet kwijt, want die vragen meteen: "En, heb je geneukt? Is 'ie een beetje lekker?" of: "WOW, WAT EEN PEDO! DAT JE VAN HEM HÓÚDT!"

    Ik wás gelukkig - en dat ben ik nog steeds met hem, meer dan dat - maar nu voelt het alsof mijn wereld instort... Iemand ervaring met het niet mogen / kunnen thuisbrengen van een vriend(in)? Wat moet ik doen...?

    [ bericht aangepast op 23 nov 2011 - 18:19 ]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Minato schreef:
    Ik vind het wel erg veel ... Vooral gezien de leeftijdsverhoudingen op dit moment. Hij houd zich bezig met heel andere dingen als jij en heeft ook al veel meer en andere levenservaringen. Misschien is het voor jou net anders, maar meestal houden dit soort dingen niet lang stand.


    Hm, ik ben het niet helemaal met je eens. Ik help hem met bepaalde dingen in zijn studie en ik kan zeggen dat ik voor mijn leeftijd behoorlijk volwassen ben. We zitten op één lijn en daar gaat het toch om?


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Priemgetal schreef:
    (...)

    Hm, ik ben het niet helemaal met je eens. Ik help hem met bepaalde dingen in zijn studie en ik kan zeggen dat ik voor mijn leeftijd behoorlijk volwassen ben. We zitten op één lijn en daar gaat het toch om?


    Daar gaat het hem inderdaad om

    Priemgetal schreef:
    (...)

    Hm, ik ben het niet helemaal met je eens. Ik help hem met bepaalde dingen in zijn studie en ik kan zeggen dat ik voor mijn leeftijd behoorlijk volwassen ben. We zitten op één lijn en daar gaat het toch om?


    Dat is niet exact wat ik daarmee bedoel, maar ik betwijfel of een discussie starten zal zorgen dat je het wel inziet. Ik misgun het je ook niet en ik snap het ook heel goed, maar meestal werkt het niet om veel leeftijdsverschil te hebben. Zeker niet als je nog zo jong bent.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Hale schreef:
    (...)

    Daar gaat het hem inderdaad om


    Dank je, Hale, dat bedoelde ik dus. Kijk, ik help hem vaak genoeg met zijn studie en ik we hebben dezelfde interesses, dezelfde humor, dezelfde muziek- en filmsmaak... dan mag dat toch best?


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Om eerlijk te zijn snap ik jouw ouders wel. Meestal doe ik niet zo moeilijk over dingen als leeftijd, maar moest jij mijn dochter zijn... ik denk dat ik je vast zou binden aan een tafel ofzo. :'D
    Oké, nee, als jij écht gelukkig bent met hem moet je er gewoon voor gaan, maar ik heb er mijn bedenkingen bij.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Je moet het meegemaakt hebben vind ik.

    Als je verliefd bent dan maakt het niet uit hoe oud je bent.

    Zouden juilie ook zo reageren als het ging om een 27 jarige en een 35 jarige?

    Ik zou hem gewoon naar huis meenemen, en laten zien dat het een goede zien! Dan veranderen de gedachten van je ouders heus ook wel (:

    Priemgetal schreef:
    (...)

    Dank je, Hale, dat bedoelde ik dus. Kijk, ik help hem vaak genoeg met zijn studie en ik we hebben dezelfde interesses, dezelfde humor, dezelfde muziek- en filmsmaak... dan mag dat toch best?


    Ja tuurlijk mag dat.

    Sorry maar je ouders mogen nu even de boom in.

    Het is verdorie jou geluk.

    Minato schreef:
    (...)

    Dat is niet exact wat ik daarmee bedoel, maar ik betwijfel of een discussie starten zal zorgen dat je het wel inziet. Ik misgun het je ook niet en ik snap het ook heel goed, maar meestal werkt het niet om veel leeftijdsverschil te hebben. Zeker niet als je nog zo jong bent.


    Dat begrijp ik ook wel, echt, ik zeg niet dat je het me misgunt maar als twee personen van elkaar houden, op één lijn zitten qua gedachten (en dat moet je niet verkeerd opvatten, ik ben erg volwassen voor mijn leeftijd en daarbij ben ik hoogbegaafd -ARGH ROTWOORD-), humor, interesses... Hij is ook niet zo'n typische student die overal zijn pik in steekt, snap je? Ik kan het weten : )


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Hale schreef:
    Je moet het meegemaakt hebben vind ik.

    Als je verliefd bent dan maakt het niet uit hoe oud je bent.

    Zouden juilie ook zo reageren als het ging om een 27 jarige en een 35 jarige?


    YGWRiorhwpbhivrd!X!#$!!! Ik wil héél erg graag onaardig zijn nu, maar ik zal het maar laten. ¬¬


    Anyway, iemand die 27 is heeft over het algemeen wel wat meer levenservaring en een heel andere kijk op dingen dan iemand van 14.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    hoe oud ziet hij eruit? als hij er jonger uitziet zou ik liegen en zeggen dat hij 17 was ofzo


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Minato schreef:
    (...)

    YGWRiorhwpbhivrd!X!#$!!! Ik wil héél erg graag onaardig zijn nu, maar ik zal het maar laten. ¬¬


    Anyway, iemand die 27 is heeft over het algemeen wel wat meer levenservaring en een heel andere kijk op dingen dan iemand van 14.


    Waarom the fuck zou je onaardig doen?

    Minato schreef:
    Ik vind het wel erg veel ... Vooral gezien de leeftijdsverhoudingen op dit moment. Hij houd zich bezig met heel andere dingen als jij en heeft ook al veel meer en andere levenservaringen. Misschien is het voor jou net anders, maar meestal houden dit soort dingen niet lang stand.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Priemgetal schreef:
    (...)

    Dat begrijp ik ook wel, echt, ik zeg niet dat je het me misgunt maar als twee personen van elkaar houden, op één lijn zitten qua gedachten (en dat moet je niet verkeerd opvatten, ik ben erg volwassen voor mijn leeftijd en daarbij ben ik hoogbegaafd -ARGH ROTWOORD-), humor, interesses... Hij is ook niet zo'n typische student die overal zijn pik in steekt, snap je? Ik kan het weten : )


    Doe vooral wat je niet laten kunt, het is jouw leven. Misschien gaat het wel goed, dat kan, dat geef ik zonder meer toe. Ik heb zelf ook een heel "aparte" relatie waarvan 9 van de 10 misgaan (lange, lánge afstandsrelatie) en ik ga begin volgend jaar zelfs trouwen. Dus natuurlijk kan alles ... Maar toch ... Je bent pas 14.
    Ik zou willen dat ik je vanaf mijn ogen iets kon laten zien, want ik ben nu 20, en ik denk ook héél anders over dingen als toen ik 14 was. En ik was/ben ook altijd goed vooruit op mijn leeftijd geweest + heb een behoorlijk stel hersens (al laat ik dat niet altijd merken :'D) ... Het zegt allemaal niet zoveel. Leeftijd is ook niet zo'n belangrijk punt, maar op sommige leeftijden sta je wel anders tegenover dingen dan je later zou doen.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Hoe lang hebben jullie al iets? Misschien moet je het eerst nog even aanzien, zodat je ouders kunnen zien dat het serieus is.
    Bovendien is het leeftijdsverschil ook wel erg hoog, is dat ook niet illegaal eigenlijk?


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the