• Hee mensen,

    Zoals jullie al wel weten heb ik sinds gisteren officieel verkering met mijn nieuwe vriend. Hij is twintig, ik veertien, en nou is er een probleem... Ik vroeg dus tussen de regels door wat mijn ouders ervan zouden vinden als ik iets met iemand van twintig zou hebben en mijn moeder ging bijna out. Ze begon echt helemaal te stotteren en hard te praten met dingen als: "NEE, dat is VEEEEEEEEL TE OUD! Hou het bij je eigen leeftijd, meisje, voordat het te laat is!". Om het duidelijk te maken: het is al te laat. Ik heb al wat met hem en ik ben NIET van plan om dat te stoppen, ik hou namelijk zielsveel van hem (ik ken hem al langer als goede vriend, is een tijdje wat minder geweest maar oké ) en hij wil mijn ouders graag ontmoeten en zich voorstellen als hun nieuwe schoonzoon. Hij wil graag goed overkomen, goed genoeg voor mij in ieder geval, en hij vindt dat hij zich hoort voor te stellen en een bosje bloemen voor mijn moeder mee hoort te nemen etc. Beetje ouderwets is hij wel, maar zo is hij gewoon. En nou zit ik daar mee, want hij "houdt écht enorm veel van me en het kan hem niet schelen wat anderen daarvan denken. De hele wereld mag het van hem weten." (om hem te omschrijven, wat hij zei). En aan mijn klasgenoten kan ik het niet kwijt, want die vragen meteen: "En, heb je geneukt? Is 'ie een beetje lekker?" of: "WOW, WAT EEN PEDO! DAT JE VAN HEM HÓÚDT!"

    Ik wás gelukkig - en dat ben ik nog steeds met hem, meer dan dat - maar nu voelt het alsof mijn wereld instort... Iemand ervaring met het niet mogen / kunnen thuisbrengen van een vriend(in)? Wat moet ik doen...?

    [ bericht aangepast op 23 nov 2011 - 18:19 ]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Hale schreef:
    (...)

    Waarom the fuck zou je onaardig doen?


    Omdat je weer van die bijzonder slimme opmerkingen eruit gooit. Daarom the fuck.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Minato schreef:
    (...)

    Omdat je weer van die bijzonder slimme opmerkingen eruit gooit. Daarom the fuck.


    Dat je meegemaakt moet hebben?

    Minato schreef:
    (...)

    Omdat je weer van die bijzonder slimme opmerkingen eruit gooit. Daarom the fuck.


    Kunnen jullie even ontopic gaan? Niet alleen jij Minato, ook Hale, maar dit is mijn topic en ik wil geen ruzie meer. Ook niet meer uitlokken, of ik haal er een mod bij. Oké? Niks persoonlijks.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Laat Hale nou eens met rust. Je hoeft niet op alles te reageren.

    Priemgetal schreef:
    (...)

    Kunnen jullie even ontopic gaan? Niet alleen jij Minato, ook Hale, maar dit is mijn topic en ik wil geen ruzie meer. Ook niet meer uitlokken, of ik haal er een mod bij. Oké? Niks persoonlijks.


    Sorry.

    6 jaar is in principe niet veel als je ouder bent, maar nu is het niet alleen een verschil in leeftijd, maar ook in leewereld, interesses etc.

    Maar wie ben ik om jou de les te lezen, ik ben zelf ook wel verliefd op een jongen van 21!

    Zolang je van hem houdt en hij van jou en jullie met elkaar rekening houden, zou ik persoonlijk niks tegen die relatie hebbben, misschien is het met jouw ouders ook zo?

    [ bericht aangepast op 23 nov 2011 - 19:06 ]


    I am not going to be a star, I am going to be a legend - Freddie Mercury

    Krullie schreef:
    Laat Hale nou eens met rust. Je hoeft niet op alles te reageren.


    Doe ik ook niet, anders zouden mijn vingers nooit meer kunnen rusten.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Hale schreef:
    (...)

    Sorry.


    Niet erg, probleem is al opgelost joh.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Ik had ook iets met iemand van 24, en heb het opgegeven omdat er nog zat andere jongens zijn. Maar dat is al een hele tijd geleden, heb nu zelf een jaar met mijn vriend die 17 is -ik word volgende week zelf 16, hij 3 weken daarna 18.

    Dus als je echt superduperverliefd op hem bent zeg ik, ga ervoor, maar dan heb je kans dat het niet goed loopt met je ouders and if not, je bent nog jong en er zijn meer jongens. En denk goed na voor je er aan begint, als je kort hebt kan hij misschien andere bedoelingen hebben, ookal is hij zo lief. Volg je hart (flower)


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    ik vind 17 en 27 minder erg dan 14 en 20, omdat je op je veertiende in een heel andere levenfase zit dan op je zeventiende, en je bent gewoon jong.
    Ik snap best dat je ouders er moeite mee hebben


    I'd wonder if i ever cross your mind

    Priemgetal schreef:
    (...)

    Thanks Annabeth. Ja, ik ben ouder in mijn doen en laten, dat hoor ik van leraren, mijn ouders, klasgenoten.
    En nee, ik ben geen maagd meer. Ik ben netjes opgevoed en ik doe het echt niet met iedere wildvreemde jongen die op mijn pad komt (bovendien doe ik het veilig), maar met mijn ex had ik langer dan tien maanden een relatie dus dan is het best normaal om seks te hebben en dat niet te doen omdat dat erbij hoort maar omdat je van elkaar houdt. Toch? Ik ben ook echt wel van plan om seks te hebben met mijn huidige vriend, dat is toch niet zo raar?


    ‘Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie’

    Als je echt van hem houdt, zal ik toch met even wachten met seks. Is het bovendien wel legaal om met sowieso verkering met hem te hebben?

    Bronte schreef:
    Dat komt omdat je nog geen achttien bent. Iemand van veertien en twintig vind ik persoonlijk ook erger dan iemand van achttien en vierentwintig.


    Food.

    Persoonlijk snap ik je ouders wel. Technisch gezien is hij ook zelf tegen de wet in bezig als jullie verder gaan, aangezien jij nog minderjarig bent en zelfs onder de 16. Ik vind het verschil ook wel groot.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Ik snap je ouders, want het is in principe niet toegestaan. Maar je ouders kunnen je op een gegeven moment niet meer tegenhouden. Je groeit op en word onafhankelijker. Liefde kan je niet tegenhouden en leeftijdsverschil zou niet uit moeten maken. Maar ik zeg wel, niet negatief bedoeld, dat die jongen een stuk ouder is en andere gedachtes bij dingen kan hebben dan jij. Daar moet je wel voor oppassen.


    26 - 02 - '16

    Frogger schreef:
    ik vind 17 en 27 minder erg dan 14 en 20, omdat je op je veertiende in een heel andere levenfase zit dan op je zeventiende, en je bent gewoon jong.
    Ik snap best dat je ouders er moeite mee hebben

    ^ Dit.

    Hij is idd nog te oud voor je.. Een 14-jarige leeft gwn in een heel andere wereld dan een 20-jarige.
    Maar je houd wel veel van hem, maar bekijk het ook objectief. Een relatie kan niet alleen slagen omdat je van elkaar houd.

    Ik weet het niet zo goed. Je moet er toch nog eens goed over nadenken. Ik zou beter nog wat wachten als jullie wat ouder zijn.. Ookal is dat wel wat moeilijk, I guess. :X


    Ik wil een tuin vol egels