• Hee mensen,

    Zoals jullie al wel weten heb ik sinds gisteren officieel verkering met mijn nieuwe vriend. Hij is twintig, ik veertien, en nou is er een probleem... Ik vroeg dus tussen de regels door wat mijn ouders ervan zouden vinden als ik iets met iemand van twintig zou hebben en mijn moeder ging bijna out. Ze begon echt helemaal te stotteren en hard te praten met dingen als: "NEE, dat is VEEEEEEEEL TE OUD! Hou het bij je eigen leeftijd, meisje, voordat het te laat is!". Om het duidelijk te maken: het is al te laat. Ik heb al wat met hem en ik ben NIET van plan om dat te stoppen, ik hou namelijk zielsveel van hem (ik ken hem al langer als goede vriend, is een tijdje wat minder geweest maar oké ) en hij wil mijn ouders graag ontmoeten en zich voorstellen als hun nieuwe schoonzoon. Hij wil graag goed overkomen, goed genoeg voor mij in ieder geval, en hij vindt dat hij zich hoort voor te stellen en een bosje bloemen voor mijn moeder mee hoort te nemen etc. Beetje ouderwets is hij wel, maar zo is hij gewoon. En nou zit ik daar mee, want hij "houdt écht enorm veel van me en het kan hem niet schelen wat anderen daarvan denken. De hele wereld mag het van hem weten." (om hem te omschrijven, wat hij zei). En aan mijn klasgenoten kan ik het niet kwijt, want die vragen meteen: "En, heb je geneukt? Is 'ie een beetje lekker?" of: "WOW, WAT EEN PEDO! DAT JE VAN HEM HÓÚDT!"

    Ik wás gelukkig - en dat ben ik nog steeds met hem, meer dan dat - maar nu voelt het alsof mijn wereld instort... Iemand ervaring met het niet mogen / kunnen thuisbrengen van een vriend(in)? Wat moet ik doen...?

    [ bericht aangepast op 23 nov 2011 - 18:19 ]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Wajoo, wat zijn jullie allemaal negatief!
    Het is inderdaad een groot leeftijdsverschil, maar als zij van hem houdt en hij van haar, what's the fucking problem?
    Laat ze lekker. Misschien is zij wel een stuk ouder in haar doen en laten dan iemand die écht veertien is. :W


    "Well, well. Look who we've got here!"

    NOURRY schreef:
    Schoonzoon? beetje te vroeg mischien? Persoonlijk geef ik je ouders gelijk, maar als jij gelukkig van hem word...

    Om er heel eerlijk over te zijn, vind ik hem inderdaad wat te oud. Maar voor nu dan.
    Misschien moet je het even laten rusten, mijn ouders schelen ook 5 jaar, maar zij leerden elkaar pas veel later kennen. En je bent bovendien nog maar 14, persoonlijk vind ik het al jong om überhaupt dan al een serieuze relatie aan te gaan. Ik moet er zelf niet aan denken...
    Goed, dit is hoe ik er tegen aan kijk. Geef het wat tijd, misschien groeit er echt nog echt iets uit, maar voor nu is dat nog een beetje vroeg denk ik.

    Succes ermee, en sterkte. Je komt er wel uit. ^^

    [ bericht aangepast op 23 nov 2011 - 18:33 ]

    Templesmith schreef:
    Wajoo, wat zijn jullie allemaal negatief!
    Het is inderdaad een groot leeftijdsverschil, maar als zij van hem houdt en hij van haar, what's the fucking problem?
    Laat ze lekker. Misschien is zij wel een stuk ouder in haar doen en laten dan iemand die écht veertien is. :W

    Mwah, 't kan wel denk ik. Ik heb extreme leeftijdsverschillen meegemaakt en die stellen houden/hielden het heel lang met mekaar uit.
    Je moet gewoon zeker zijn van jezelf :] Ik snap ook wel dat je ouders zich er niet lekker bij voelen, maar vroeg of laat moet de kogel toch echt door de kerk. Besides: niet elke jongen van 20 is een oversekste student die overal z'n pik in wil steken en zich elk weekend de tering zuipt. Hoewel ik moet zeggen dat het aantal mensen die aan die beschrijving voldoet wel schrikbarend hoog is.


    No growth of the heart is ever a waste

    Voor iemand van 14 vind ik iemand van 20 wel een beetje oud, ja. ;$
    Moest het nu 20 en 26 zijn...


    Has no one told you she's not breathing?

    Ik keur jouw liefde voor hem niet af. Klaar, leeftijd is maar een getal, en sommige kinderen van 14 zijn gewoon in hun doen en laten écht ouder dan anderen. En volgens mij ben jij niet een persoon die overal gedachtenloos induikt.

    Maar hmm.. dit is wel lastig, want als ik verliefd zou zijn op iemand zou ik dat ook écht niet afblazen omdat mijn ouders opstandig zouden zijn. Ik denk dat je ze er van moet overtuigen dat hij geen foute dingen wil (en dat is tevens ook handig voor jezelf om uit te zoeken, omdat het niet uitsluitbaar is) en anders.. denk ik écht dat je door de zure appel heen moet bijten, en dat je alle oordelen over je heen moet laten gaan. Maar wél duidelijk maken dat je het niet gaat opgeven.

    Sorry voor mijn baggeradvies. Sterkte(:

    [ bericht aangepast op 23 nov 2011 - 18:37 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Templesmith schreef:
    Wajoo, wat zijn jullie allemaal negatief!
    Het is inderdaad een groot leeftijdsverschil, maar als zij van hem houdt en hij van haar, what's the fucking problem?
    Laat ze lekker. Misschien is zij wel een stuk ouder in haar doen en laten dan iemand die écht veertien is. :W


    Thanks Annabeth. Ja, ik ben ouder in mijn doen en laten, dat hoor ik van leraren, mijn ouders, klasgenoten.
    En nee, ik ben geen maagd meer. Ik ben netjes opgevoed en ik doe het echt niet met iedere wildvreemde jongen die op mijn pad komt (bovendien doe ik het veilig), maar met mijn ex had ik langer dan tien maanden een relatie dus dan is het best normaal om seks te hebben en dat niet te doen omdat dat erbij hoort maar omdat je van elkaar houdt. Toch? Ik ben ook echt wel van plan om seks te hebben met mijn huidige vriend, dat is toch niet zo raar?


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Ik snap het ergens wel van je ouders, maar ik zelf val echt heel vaak op oudere jongens/ oftewel mannen, lol.
    Mijn vader en ik hadden het er ene poosje geleden over en toen zei ik dat ik een jongen van 16 leuk vond. Toen was ik net 14. Zegt hij echt heel normaal: Die is veel te jong voor jou, je hebt een echte man nodig! Volgens mij zullen ze het niet erg vinden als hij wat ouder is dan mij, ze weten dat ik verstandig genoeg ben om voor me zelf te zorgen in bepaalde... situaties als je een beetje begrijpt wat ik bedoel.

    Probeer er gewoon over te praten en vertel ze dat ze zich geen zorgen hoeven te maken. Desnoods breng je het op een luchter onderwerp door er een grapje er door heen te gooien. Gewoon alles proberen wat je kan zodat je gelukkig met hem kan zijn en het niet geheim hoef te houden.


    Believe in yourself.

    Mike is ook 20 in feb 21.

    En mijn vader had er geen moeite mee maar mijn moeder wel.

    Al is hij de zoon van haar beste vriendin het is voor haar gewoon raar.

    Maar ze is wel blij voor me.

    Kijk jij bent gelukkig en daar draait het hem om.


    Sorry maar je ouders mogen nu even de boom in.

    Het is jou geluk.

    Over 10 jaar vind niemand het verschil nog zo groot..


    This time i'm ready to run. Escape from the city and follow the sun.

    Ik vind het wel erg veel ... Vooral gezien de leeftijdsverhoudingen op dit moment. Hij houd zich bezig met heel andere dingen als jij en heeft ook al veel meer en andere levenservaringen. Misschien is het voor jou net anders, maar meestal houden dit soort dingen niet lang stand.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Cherish schreef:
    Vanaf dat beide personen 18/19 zijn of ouder maakt het leeftijdsverschil niet meer uit vind ik, maar vanaf dat 1 of beide onder die grens zit en het verschil is meer dan 5 jaar vind ik het toch wel te veel.
    Mensen hebben andere behoeftes dan, in het begin ga je dat niet merken maar later komt dat wel en neen ik heb het niet alleen over seks.

    Dit. Ik had net zoiets getypt, maar dit is beter uitgelegd.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Chandler schreef:
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik je ouders wel een beetje snap. Maar breng je nieuwe vriend een keer mee naar huis en kijk hoe ze reageren. Dan kunnen ze ingeval oordelen na hem een keer gezien te hebben.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Terrassa schreef:
    Over 10 jaar vind niemand het verschil nog zo groot..


    Maar dan is ze ook 10 jaar ouder en heeft 10 jaar meer levenservaring. ;]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.