• Heej,
    Ik moet voor levensbeschouwing een verhaal zoeken met een moraal. Maar het moet niet te moeilijk zijn want groep 7/8 moet het kunnen begrijpen.
    Ik ben namelijk nu aan het zoeken, maar het is allemaal zo standaard en ik wil graag een mooi en apart verhaal.
    Want het is een begin van een les die ik moet geven, dus dan moet ik het zelf ook leuk vinden.
    xxx


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Sprookjes..? :P (Meisje met de zwavelstokejs of ande rminder bekend sprookje?)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    ik heb een verhaal over anorexia en daar wordt het van een heel andere kant beschreven, maar ik weet niet of dat is wat je zoekt. Het moraal van het verhaal is dat je niet zomaar moet oordelen over iemand


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Endure schreef:
    Sprookjes..? :P (Meisje met de zwavelstokejs of ande rminder bekend sprookje?)

    ja, had ik ook al aan gedacht maar die zijn veel te lang, want ik moet dat hele verhaal dan gaan oplezen. De kinderen slapen na 10 min dan al. en het is maar 1/5de van de les


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    De Krekel en De Mier?
    De Japanse Steenhouwer vind ik ook een hele mooie.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Plutarch schreef:
    ik heb een verhaal over anorexia en daar wordt het van een heel andere kant beschreven, maar ik weet niet of dat is wat je zoekt. Het moraal van het verhaal is dat je niet zomaar moet oordelen over iemand

    Ik hoop eerlijk gezegd dat mijn klas daar nog niet mee bezig is...


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Immortal schreef:
    (...)
    ja, had ik ook al aan gedacht maar die zijn veel te lang, want ik moet dat hele verhaal dan gaan oplezen. De kinderen slapen na 10 min dan al. en het is maar 1/5de van de les


    Maak er een korte versie van?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Het sprookje van de twee broers?
    De Maria dochter?

    Ik weet niet of je ze kent.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    in winnie de pooh zit er toch altijd een moraal vertel zo'n aflevering na of zo

    Cumberbatch schreef:
    De Krekel en De Mier?
    De Japanse Steenhouwer vind ik ook een hele mooie.

    Die tweede is leuk.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Het verhaal van de verloren zoon?
    Dat is ook niet zo'n moeilijk verhaal.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Sprookjes hebben moralen, legendes,...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Het verhaal van Merlin


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    dat sprookje van de naakte keizer. (eigenlijk weet ik niet wat daar de moraal van is.)


    If you don't believe in God, then you believe in Charles Darwin.

    De verkorte versie van Doornroosje, met de vloek erbij van de prins


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you