• wat moet je precies allemaal doen om als Belgische student in jullie landje te kunnen gaan studeren? Ik heb dingen gehoord over studiefinanciëring maar weet daar niets van. noch begrijp ik de HVO-gedoe niet helemaal. Wat is daar het grote verschil met universiteiten dan mee? en wat moet ik allemaal weten om dan ook in Nederland op kot te zitten enz?..

    dankjewel! ALLES dat jullie weten, alle sites, info.. drop die hier!

    (want ik wil Theater gaan doen, misschien helpt dat? Waarschijnlijk Maastricht, Artez, AKH of Leeuwarden)


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Bedoel je HBO ipv HVO? :3


    Let it come and let it be

    Nederland is volgens mij vooral duur, vergeleken met België.
    En ik zou dit gaan navragen bij een hoge school. Want de eisen willen nog wel eens verschillen.


    I am an idiot, I move.

    Ik denk dat je bedoelt: HBO. Maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ze daar over zullen doen. Want volgens mij hebben jullie ook niet de systemen van VMBO, HAVO, VWO, dus ik weet ook niet op welk niveau jij in het Nederlandse systeem zou zitten. Aangezien je minimaal HAVO nodig hebt voor HBO, en VWO voor de universiteit.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    ik denk dat je qua kosten beter in België kan studeren, in België betaal je ongeveer 500 euro voor een jaar studeren, ik denk niet dat het ergens goedkoper kan (:


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Countenance schreef:
    Bedoel je HBO ipv HVO? :3


    neenee, HVO, hoger voortgezet onderwijs, right?


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Seel schreef:
    ik denk dat je qua kosten beter in België kan studeren, in België betaal je ongeveer 500 euro voor een jaar studeren, ik denk niet dat het ergens goedkoper kan (:

    In Nederland betaal je volgens mij €1650,- per jaar (maar daar zit veel overheidssubsidie bij, en ik weet niet of je die als Belg ook krijgt.)


    I am an idiot, I move.

    Grizzly schreef:
    (...)

    neenee, HVO, hoger voortgezet onderwijs, right?

    Nope. Wel HBO, hoger beroepsonderwijs.


    I am an idiot, I move.

    Seel schreef:
    ik denk dat je qua kosten beter in België kan studeren, in België betaal je ongeveer 500 euro voor een jaar studeren, ik denk niet dat het ergens goedkoper kan (:


    maar in belgie zijn de toneelscholen minder goed, en zitten we aan de bv-cultuur vast. als je hier geen bv bent, ga je het niet maken als acteur/actrice. (oke, ik weet nu wel niet hoe bekend Jacob Derwig en Barry Atsma bv nu zijn voor jullie, maar toch.. die zijn geen neef van)


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Tanaquil schreef:
    (...)
    In Nederland betaal je volgens mij €1650,- per jaar (maar daar zit veel overheidssubsidie bij, en ik weet niet of je die als Belg ook krijgt.)
    denk ik niet.. maar alsnog is het goedkoper denk ik :') In Gent zitten er echt veel nederlanders alleszins ^^


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Tanaquil schreef:
    (...)
    Nope. Wel HBO, hoger beroepsonderwijs.


    oh :') dat is hem dan XD leg uit alsjeblieft!


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Je moet in ieder geval fatsoenlijk Nederlands spreken neem ik aan :Y)

    En google het dan? VMBO - HAVO -VWO etc.
    Hoppa.

    (Psst, noch begrijp ik de HVO-gedoe niet helemaal is grammaticaal niet correct :'D)

    En wtf is een kot?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Seel schreef:
    (...)denk ik niet.. maar alsnog is het goedkoper denk ik :') In Gent zitten er echt veel nederlanders alleszins ^^


    mijn vriend is half belg, half nederlander, en leeft van dubbele studiefinanciëring. maar dat kan ook zijn omdat hij half nederlands is... :p

    en ik heb op de site van Maastricht gelezen dat je een hele hoop van dat inschrijvingsgeld wegvalt als je jonger dan 18 bent als je het schooljaar begint. HELL YEAH.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Grizzly schreef:
    (...)

    neenee, HVO, hoger voortgezet onderwijs, right?

    Ik denk dat je eht verward met VWO, Wetenschappelijk Voortgezet Onderwijs, maar dat is middelbare school :')


    Let it come and let it be

    Endure schreef:

    En wtf is een kot?


    op kamers gaan, zoals jullie dat noemen :)


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Zie je, gewoon even googlen, kom je verder dan hier vragen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.