• Gebaseerd op het boek "The Host" van Stephanie Meyer.

    Zielen zijn buitenaardse wezens die naar planeten gaan om deze over te nemen. Ze nemen de lichamen van de inwoners van de planeet over en leven daar dan in harmonie met elkaar. De zielen zijn ook op aarde gekomen om beter gebruik te maken van deze prachtige wereld. Er zijn een paar mensen die het overleefd hebben en zich verschuilen in een grote grot. Daar leven ze samen van de dingen die ze nog hebben. Ze gaan zo nu en dan naar buiten om vers voedsel te stelen. Alles gaat om overleven. Natuurlijk ontstaat er van alles als je constant op elkaars lip zit. Haat, irritatie maar ook liefde en vriendschap.

    Part 1


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Katherina keek wanhopig van James naar de wegrennende Dean. Ze besloot James te laten verzorgen door andere want ze wist dat Dean in staat zou kunnen zijn zichzelf iets aan te doen of gepakt te worden. Ze greep twee pistolen en rende achter hem aan. Ze wist welke kant hij uitgegaan was, recht vooruit. Maar hij was heel snel.. Dat wist ze ook. Ze zou er twee keer zo lang over doen.


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Dean
    Ik bleef liggen. Vier paar voeten kwamen om me heen staan.
    'Dit is denk ik, een van de groep vluchtelingen,' hoorde ik een stem zeggen.
    'Goed gevonden, maneschijn.' Ik negeerde de stemmen. Ik voelde dat ik opgetild werd.
    'Hij leeft nog,' zei een andere stem.
    'Laat me met rust,' zei ik depressief.
    'En hij is brutaal,' zei de eerste stem. 'Misschien werkt dit.' Ik voelde iets tegen mijn neus aangedrukte en toen ik in ademde rook ik een zoete geur. Langzaam viel ik bewusteloos.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Katherina bereikte langzaam de plek en ze zag tot haar schrik de zielen om Dean heen. Haastig verschool ze zich achter een grote steen en probeerde ze wanhopig te bedenken hoe ze hem kon redden. 4 zielen waren er veel.. Ze kon ze onmogelijk allemaal neerschieten zonder zelf gepakt te worden.


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Dean
    Ik zweefde maar besefte licht wat er gebeurde. 'Hier moeten we een goede ziel in zetten. Hij kan nog wel eens bruikbaar zijn.' 'Hij ziet nog best goed uit.' 'We zetten er wel die nieuwe ziel van de spinnen er in. Die heeft bijna net zoveel planeten gehad als wandelaar en is sterk.' Ik kon de stemmen in mijn toestaan niet uit elkaar halen. 'Daar staat de bus.' Ik voelde dat ik op een bed gelegd werd en hoorde deuren dicht slaan.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Katherina vloekte en ze zag de bus. Toen deze aanreed en uit zich was rende ze terug, nam ze de jeep en gaf ze gas. Ze moest de zielen volgen en Dean daar weghalen voor het te laat was.


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Dean
    Ik voelde hoe de bus snel reed. Af en toe werd er nog wat geroepen en rook ik weer iets zoets. Opeens stopte de bus en werden de deuren open geklakt. Ik wilde mijn handen optillen maar besefte nu pas dat ik vast gebonden had.
    'Zo zo, mooi mens een mooie ziel.' De woorden leken zo ver weg. 'We beginnen gelijk.'
    Ik voelde hoe ik weg gerold werd. Na ongeveer zeven minuten stonden we stil.
    'We snijden dadelijk hier.' Ik voelde iets kouds over mijn nek gaan. 'Pak de ziel alvast!'


    "Ignite, my love. Ignite."

    Katherina parkeerde haar auto en ze stormde het gebouw in. Het bleek dat ze veel beter meteen had kunnen schieten. Ze schoot de eerste de beste ziel in de operatiekamer neer.


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Dean
    In de verte hoorde ik een schot. 'Grijp haar!' Ik voelde iets kouds en langzaam werd ik open gesneden. 'Snel de ziel!' Voelde iets in mijn nek dat vast klampte aan mijn hersens en ik was niet meer alleen, sterker nog, mijn lichaam was niet meer van mij.

    [ bericht aangepast op 13 dec 2011 - 23:36 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Razendsnel schoot Katherina de ziel met de ziel in zijn hand neer en vervolgens die met het mes. Ze richtte haar pistool op de laatste ziel. "Als ik jou was zou ik maar heel snel hem teruggeven aan mij."


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Dean
    He, wat gebeurt er? hoorde ik iemand denken. Ben ik een mens? Hé, ik heb vingers!
    Hou je kop, grauwde ik in gedachte.
    Nee, dit lichaam is voortaan van mij en niet meer van jou. De jongen lachtte in gedachte.
    Een lichaam hebben voelt goed. Nog even aan sterken.

    De eerste herinnering kwam langs. De herinnering van het gevecht.
    "Zo agressief type ben jij," was het comentaar van de ziel in me. Ik rolde met mijn ogen, nouja dat zou ik willen doen.

    [ bericht aangepast op 13 dec 2011 - 23:56 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    BAM


    "Ignite, my love. Ignite."

    Katherina schoot de laatste ziel neer en rende naar Dean. Ze begon hem door elkaar te schudden. "Dean! Wakker worden." riep ze paniekerig uit.


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Dean
    Is dat je vriendin? De ziel lachte. Eens kijken hoe ze zou reageren als ze ziet dat het te laat is. Hij opende onze ogen en ik zag Katherina. Ik voelde een vlaag van verlangen.
    Maar wist wat ze zag, een ziel. Mijn blauwe ogen waren vervangen.
    'Dus jij bent Katherina?' hoorde ik mijn eigen stem zeggen. Ik raakte in paniek. Katherina! wilde ik roepen ter teken dat ik er nog was. Ga weg bij mijn verloofde, dacht ik kwaad.
    Die ziel lachte met uit. Dit wordt leuk, dacht hij. Ik zuchtte, ik kon niks doen dan alleen maar kijken en hopen dat Katherina besefte dat het nog niet te laat was.

    [ bericht aangepast op 14 dec 2011 - 0:26 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Katherina keek geschrokken naar de ziel. "Oke ik geef je twee mogelijkheden." zei Katherina toen kwaad. "Of ik maak je dood, of je verteld me precies hoe ik je veilig uit zijn lijf krijg en jou terugstuur naar de ruimte. Aan jou de keus."


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Dean
    'Als je mij dood, dan dood je Dean ook. Het is jouw keuze.' Ik lachte.
    Katherina, ik ben er nog! gilde ik in gedachten.
    'Het zou zonde zijn om je verloofde te moeten vermoorden, niet waar Katherina?' Mijn lichaam stond op en begon rond haar heen te lopen. 'Je lieve Dean, die zijn eigen leven heeft opgegeven omdat hij dacht dat jij hem haatte.'
    Vermoord ons, dacht ik. Luister niet naar hem, je bent slimmer.
    'Dat doe je Dean toch niet aan?'


    "Ignite, my love. Ignite."