• Voor school moet ik twee dingen met elkaar gaan vergelijken, dus heb ik besloten Harry Potter en Twilight met elkaar te vergelijken. Dus vraag ik nu de echte Twilight fans waarom Twilight beter is dan HP. (Graag een beetje uitgebreid antwoord)

    yup, je mag ook rustig HP beter vinden of wat dan ook, ik ben niet anti twi of hp.

    [ bericht aangepast op 12 dec 2011 - 21:15 ]


    ''They're taking the hobbits to Isengard.'' - Legolas

    Ahum, dat kun je niet met elkaar vergelijken


    Physics is awesome

    Ik HP beter. Twilight vind ik maar een afgezaagd verhaal. Niet haten.


    26 - 02 - '16

    Omdat dat gewoon een feit is.


    And at last, all the pictures have been burned. And all the past, is just a lesson that we've learned.

    Ik vind het eerlijk gezegd andersom.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    ff denken voor goede argumenten haha.
    twilight is een verhaal over iemand die te maken krijgt met leifde op het eerste gezicht en dat ze aan elkaar verbonden zijn ofzo.
    Ik heb nog nooit hp gezienxD


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Twilight is niet beter..


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Euhm, Twilight is nogal cliché. Ik bedoel: Bella ontmoet Edward, ze worden verliefd en ze trouwen. Ja, er komen soms wat problemen, maar het is vanaf het begin al duidelijk dat ze lang en gelukkig zullen leven.
    Harry Potter daarentegen blijft verrassend. Pas in het laatste boek worden dingen onthuld die een rol doorheen de serie spelen. Harry Potter is ook spannender, ik bedoel: beste vrienden van Harry sterven, terwijl iedereen in Twilight blijft leven.
    Dit is mijn mening, ik hoop dat je hier wat aan hebt (:


    Never run out of reasons to smile...

    Clubbed schreef:
    Ik HP beter. Twilight vind ik maar een afgezaagd verhaal. Niet haten.


    Niet aanvallend bedoeld, maar heb je een vriendje?


    Physics is awesome

    Ik zou eerder Gone en Harry Potter met elkaar vergelijken maar dat doet er niet toe
    In twilight draait het veel meer om de liefde. Op het eerste gezicht lijkt het onmogelijk, een mens met als vriendje een vampier, maar later zie je dat het niet uitmaakt wat of wie je bent
    Ook vind ik de keuze die Bella moet maken erg mooi. Je weet dat ze voor Edward zal gaan, maar je vraagt je ook elke keer af of ze toch niet voor Jacob kiest.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    MisPattinson schreef:
    ff denken voor goede argumenten haha.
    twilight is een verhaal over iemand die te maken krijgt met leifde op het eerste gezicht en dat ze aan elkaar verbonden zijn ofzo.
    Ik heb nog nooit hp gezienxD


    OMFG NEVER?

    maar ik vind twilight wel leuk xD


    On wednesdays we wear black

    In Harry Potter zijn er tovenaars. In Twilight vampiers.


    And at last, all the pictures have been burned. And all the past, is just a lesson that we've learned.

    Je kunt geen twee totaal verschillende verhalen met elkaar vergelijken. Dat is gewoon dom.


    ars moriendi

    @ Above: Still gonna do it :Y).

    My opinion:

    - Bij Harry Potter is er heel veel aandacht voor detail gegeven, kijk maar naar het landschap bijvoorbeeld, spellen en spreuken. Er zijn bijvoorbeeld zelfs boekjes met alle mythische wezens + beschrijvingen erin.
    - Stephen King quote: "Harry Potter is about confronting fears, finding inner strength and doing what is right in the face of adversity. Twilight is about how important it is to have a boyfriend."
    Zegt basically genoeg naar mijn mening. Harry Potter gaat over zo veel meer dan liefde alleen terwijl je je toch kan identificeren met meerdere personages.

    To mention just a few reasons. Naar mijn mening is het bijna blasphemy om die twee met elkaar te vergelijken, maar goed; boeken zijn boeken en natuurlijk heeft ook mevrouw Meyer veel tijd gestoken in de hare.

    [ bericht aangepast op 15 dec 2011 - 12:19 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Omdat dat een eigen mening is; dat heeft te maken met persoonlijke voorkeuren.
    Wat C18 zegt is waar en dat is ook mijn mening. Hoewel ook Harry Potter niet volledig origineel is; lees 'In de ban van de ring' van J.R.R. Tolkien maar een keer volledig door.


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Je kan beter twee dzelfde concepten met elkaar vergelijken, al is er amper een concept zoals Harry Potter.
    Maar vergelijk dan twee vampierverhalen zoals Twilight en the Vampira Diaries. Dat gaat een stuk beter, hetzelfde niveau.


    Your make-up is terrible