• Voor school moet ik twee dingen met elkaar gaan vergelijken, dus heb ik besloten Harry Potter en Twilight met elkaar te vergelijken. Dus vraag ik nu de echte Twilight fans waarom Twilight beter is dan HP. (Graag een beetje uitgebreid antwoord)

    yup, je mag ook rustig HP beter vinden of wat dan ook, ik ben niet anti twi of hp.

    [ bericht aangepast op 12 dec 2011 - 21:15 ]


    ''They're taking the hobbits to Isengard.'' - Legolas

    Ik vind Twilight gewoon een mooi verhaal. Ik hou persoonlijke erg veel van fantasyverhalen dus daarom beviel het verhaal me wel. En ik vind de boeken echt leuk (yeah)


    I wasn't just kissing him, I was telling his lips a secret!

    Challenge denied.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Seel schreef:
    ik vind harry potter beter, omdat de vrouwen daarin zo sterk vertolkt worden. Bijvoorbeeld Hermione, ze is slim zonder dat ze daar voor 'sexless' is zoals jo het mooi verwoordde. Zelfs Luna, ze is zo sterk. Ze laat zich door niemand afschrikken en doet wat ze wilt, weliswaar op een dromerige manier. Maar hey ze is zichzelf, ik ken niemand die zo zelfverzekerd is als Luna. Bella is een seut die in foetushouding gaat liggen en zelfmoordneigingen heeft om stemmen te horen. I don't get it.



    Prachtig interview, heb er echt van genoten...


    You only live once, but if you do it right, once is enough.

    Nou, eigenlijk vind ik Twilight en Harry Potter allebei heel erg leuk.

    Zoals Nikki in eerste ding al zei, dat je twilight beter kon vergelijken met een andere vampier ding zoals The Vampire Diaries -En dan had ik als nog voor the vampire diaries gekozen hou van dit plaatje-

    Mja, ik kies daarom gewoon voor Harry Potter ;D voor de redenen; kijk maar bij de andere post van mensen XD ben het zo beetje over al wel mee eens ;d


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ten eerste, ik houd van je foto, Nevilleee.

    Maar, je kan het beter andersom doen. Wat er aan Harry Potter beter is, want over het algemeen is HP ook veel populairder dan Twilight.


    Reality is a lovely place, but I wouldn't wanna live there.

    Eyes schreef:
    Ahum, dat kun je niet met elkaar vergelijken


    Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
    Twilight beter dan Harry Potter?
    That's the joke of the freaking century!
    Appels met peren vergelijken is niet eerlijk hè.


    Here & Now

    C18 schreef:
    @ Above: Still gonna do it :Y).

    My opinion:

    - Bij Harry Potter is er heel veel aandacht voor detail gegeven, kijk maar naar het landschap bijvoorbeeld, spellen en spreuken. Er zijn bijvoorbeeld zelfs boekjes met alle mythische wezens + beschrijvingen erin.
    - Stephen King quote: "Harry Potter is about confronting fears, finding inner strength and doing what is right in the face of adversity. Twilight is about how important it is to have a boyfriend."
    Zegt basically genoeg naar mijn mening. Harry Potter gaat over zo veel meer dan liefde alleen terwijl je je toch kan identificeren met meerdere personages.

    To mention just a few reasons. Naar mijn mening is het bijna blasphemy om die twee met elkaar te vergelijken, maar goed; boeken zijn boeken en natuurlijk heeft ook mevrouw Meyer veel tijd gestoken in de hare.


    Agree :Y)


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Assassin schreef:
    Je kan beter twee dzelfde concepten met elkaar vergelijken, al is er amper een concept zoals Harry Potter.
    Maar vergelijk dan twee vampierverhalen zoals Twilight en the Vampira Diaries. Dat gaat een stuk beter, hetzelfde niveau.



    Idd
    als je dit gaat doen voor de klas is het echt idioot.


    =

    Harry Potter gaat meer over een oorlog waarin liefde niet zo belangrijk is. In twilight speelt liefde de leidende rol maar daarom heen is er een soort oorlog ontstaan om die liefde.

    Umh, ik ben zelf eerst super lang een twilight fan geweest, maar ik vind HP ook héel goed. Maar ik denk dat ik HP toch boven twilight verkies. ;x

    HP is veel beter omdat hun verhaallijn dan ook steeds weer anders is, het gaat dan misschien wel steeds over Harry en Voldemort, maar er zit toch nog steeds een ander deel in dat het interessant maakt, en hun wezend en woorden maken het nog helemaal beter. Ook heeft elk persoon een ander speciaal karakter, dat is ook bij twilight, maar bij HP zie je dat veel beter. En net zoals er eerder in een reactie gezegd is, bij HP is er echt heel veel aandacht aan details gegeven, en dat zie je bij Twilight niet terug. Bij twilight, daar lebberen -sorry- ze elkaar zeg maar om de 2 seconden af, en is de verhaallijn veel slechter dan bij HP, omg ik kan niet geloven dat ik twilight afkraak ;x , maar toch, het is zo... Toch, dat is mijn mening. c:

    Maar het zijn allebei hele mooie verhalen. (flower)

    [ bericht aangepast op 30 dec 2011 - 20:20 ]


    --

    Mag ik je wijze op deze blog


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Kontje schreef:
    Umh, ik ben zelf eerst super lang een twilight fan geweest, maar ik vind HP ook héel goed. Maar ik denk dat ik HP toch boven twilight verkies. ;x

    HP is veel beter omdat hun verhaallijn dan ook steeds weer anders is, het gaat dan misschien wel steeds over Harry en Voldemort, maar er zit toch nog steeds een ander deel in dat het interessant maakt, en hun wezend en woorden maken het nog helemaal beter. Ook heeft elk persoon een ander speciaal karakter, dat is ook bij twilight, maar bij HP zie je dat veel beter. En net zoals er eerder in een reactie gezegd is, bij HP is er echt heel veel aandacht aan details gegeven, en dat zie je bij Twilight niet terug. Bij twilight, daar lebberen -sorry- ze elkaar zeg maar om de 2 seconden af, en is de verhaallijn veel slechter dan bij HP, omg ik kan niet geloven dat ik twilight afkraak ;x , maar toch, het is zo... dat is mijn mening. c:
    Owjaaaaaaaaaaaaaaa, en ik vind de HP karakters veel sterker dan in die van twilight, maar dat heb ik volgens mij al eens gezegd,
    en wat ik nog eens ga herhalen --> in twilight gaat het vooral over liefde en hoe belangrijk dat is, ook al kunnen veel mensen zich als Bella-persoon terug vinden, HP is veeeeel beter!

    Maar het zijn allebei hele mooie verhalen. (flower)


    --

    Assassin schreef:
    Je kan beter twee dzelfde concepten met elkaar vergelijken, al is er amper een concept zoals Harry Potter.
    Maar vergelijk dan twee vampierverhalen zoals Twilight en the Vampira Diaries. Dat gaat een stuk beter, hetzelfde niveau.


    Ja dat is idd beter vergelijkbaar.. Ook al vind ik van die 2 dan toch echt The Vampire Diaries veel en veel beter.


    I'll never be good enough... You make me wanna die!