• De stelling van deze week luidt:
    Liefde op het eerste gezicht bestaat niet

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Olive

    Rory schreef:
    Het kan zeker, maar dan hebben we het wel over verliefdheid, niet over liefde. Je kunt niet echt van iemand houden na deze één keer gezien te hebben. Natuurlijk kun je je wel aangetrokken voelen tot iemand.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Lust is dat, geen verliefdheid. Je bent overduidelijk aangetrokken tot iemands uiterlijk.


    Here & Now

    Rory schreef:
    Het kan zeker, maar dan hebben we het wel over verliefdheid, niet over liefde. Je kunt niet echt van iemand houden na deze één keer gezien te hebben. Natuurlijk kun je je wel aangetrokken voelen tot iemand.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Rory schreef:
    Het kan zeker, maar dan hebben we het wel over verliefdheid, niet over liefde. Je kunt niet echt van iemand houden na deze één keer gezien te hebben. Natuurlijk kun je je wel aangetrokken voelen tot iemand.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    missschien wel bij de juiste persoon


    Mijn hart is van jou en jij van mij

    Miss bestaat liefde zelfs niet... Het heeft mij iig niet veel geluk gebracht of iets goeds of überhaupt iets anders dan een rotgevoel.

    Anyway I don't think so


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Eens. Door liefde op het eerste gezicht wordt je alleen maar verliefd door iemands uiterlijk. Als je door hebt dat die persoon eigenlijk niet zo aardig is als gedacht, is de verliefdheid al snel voorbij.


    The sun will rise and we will try again.

    Als je iemand net ontmoet, voel je meestal meteen aan of het klikt of niet. Die klik, dat "wauw" gevoel, dat verwarren mensen vaak met échte liefde. Ja tuurlijk, ze zijn verliefd op elkaar. Maar écht liefde groeit en heeft tijd nodig.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Rory schreef:
    Het kan zeker, maar dan hebben we het wel over verliefdheid, niet over liefde. Je kunt niet echt van iemand houden na deze één keer gezien te hebben. Natuurlijk kun je je wel aangetrokken voelen tot iemand.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ik geloof niet in liefde op het eerste gezicht. Ik geloof - ik weet - wel dat je iemand kan zien, en er gewoon van kan weten dat er ooit iets zal gebeuren tussen jullie. Dat je je ergens gewoon meteen tot hem/haar voelt aangetrokken, maar liefde zelf moet toch echt groeien.


    -

    MissSharp schreef:
    Het kan, maar het is zeldzaam.


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    Het bestaat zeker wel. Ben er zelf getuige van. Lol.


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    Oneens, het kan wel, maar die relaties zijn verdoemd tot mislukken. Hoe kan je van iemand houden als je degene maar één keer gezien hebt?


    One person's craziness is another person's reality.

    Tuurlijk wel. Ik heb zelf échte, wederzijdse antipathie/haat-op-het-eerste-zicht met iemand gehad, dus geloof ik dat het omgekeerde ook bestaat. En aangezien die haat kan blijven duren, kan dat met die liefde volgens mij ook.

    [ bericht aangepast op 19 dec 2011 - 20:35 ]


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Mee eens. Je kunt je wel tot iemand aangetrokken voelen, maar liefde ontstaat pas als je iemand beter leert kennen, want dan pas weet je of diegene ook een persoonlijkheid heeft die bij jou past.


    we zijn allemaal prachtig; maak er gebruik van!