• Maar nu vraag ik me toch echt iets af. Gistere nacht hadden mijn zusje en ik het over het woord tele (televisie, telefoon, telescoop etc.) en of dat wat betekend(zoals visie kijken betekend)? en zo ja wat zou het dan betekennen?
    Ow en we vroegen ons ook af hoe een bepaalde sterkte in een bril terecht komt, ik dacht door de rondingen ofzoiets maar brillen zijn meestal niet zo rond.(cat)

    Als iemand het weet, hou je niet in te antwoorden.
    Iemand nog zulke geweldige gesprekken 's nachts?


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    brilglazen bezitten een ronding of een holling dat hangt ervan af of je verziend of bijziend bent, volgens mij ligt het daaraan maar het kan verkeerd zijn :'D


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Volgens mij betekent tele ver. Maar dat van die bril weet ik het niet.

    Ik heb altijd vreemde gesprekken, met me zelf niet met anderen. Andere vinden mijn gedachten maar vreemd en eng.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Dat van die brillen is wel degelijk door de parabolische vorm die een brilglas heeft. Dan wordt het licht anders gebroken, waardoor het dus 'juist' in het oog valt. Maar waarschijnlijk is de boog niet zo heel bol, doordat een bril zo dicht bij het oog zit, en moet er dus niet heel veel verbogen worden? :')

    En tele betekent volgens mij iets met afstand ofzo. -gayhand


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    tele = ver


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Haha, dat van een bril komt wel door de kromming van het glas, maar dat is maar zo weinig dat je het nauwelijks ziet. :')
    En tele = ver.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Lol. Ik vind het grappig dat de titel van je topic: 'Misschien is het wat ver gezocht' is, nu je vraagt wat tele betekent en iedereen zegt dat dat ver is.

    [ bericht aangepast op 20 dec 2011 - 13:38 ]


    OTP: won't stop 'till we surrender...

    Tele betekent inderdaad ver.

    En dat van die brilglazen komt weldegelijk doordat er een bolling -al dan niet goed zichtbaar- in het glas zit. Is een redelijk natuurkundig proces, welke geloof ik wordt berekend door de lenzenformule.


    Bad decisions make good stories.

    Famine schreef:
    Lol. Ik vind het grappig dat de titel van je topic: 'Misschien is het wat ver gezocht' is, nu je vraagt wat tele betekent en iedereen zegt dat dat ver is.


    Hahaha nu je het zegt. Eiegenlijk is het ook best stom dat we daar zelf niet op zijn gekomen want dat is het enige wat ze gemeen hebben.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Tele komt uit het Grieks^^:Y)


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Zelfde in Duits: Fernsehen (als ik het juist heb) is televisiekijken
    Letterlijk: verkijken.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    tele komt uit het grieks(joehoe).


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    uzi schreef:
    tele komt uit het grieks(joehoe).


    Stiekem wist ik dat niet voor gistere, en 's nachts nadenken gaat me nogal moeilijk af (cat)


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Maar dat is heel vaak dat woorden of grieks zijn of van een grieks woord zijn afgeleid. En brillen worden geslepen en daadoor zijn in het midden het dunst en aan de linkerkant & rechterkant wat dikker, in ieder geval wel bij brillen voor ver weg


    Physics is awesome