• Yeah! Topic 2!

    Het rollentopic
    Het 1e topic

    Deze RPG gaat over de verleden tijd. Toen James Potter en zijn vrienden de school nog onveilig maakten. Toen Voldemort nog niet aan de macht was. Toen Severus Sneep al verliefd was op Lily Evers. Kortom: het leven vóór Harry Potter.

    Goed: de rollen. Je mag maximaal vier rollen hebben. Dit mogen bestaande personages zijn, maar ook verzonnen personages. Je mag ook alvast personages reserveren, als je later pas de rol aanmaakt.

    EEN RESERVERING DUURT EEN WEEK. DAARNA VERVALT DE RESERVERING EN IS DE ROL WEER BESCHIKBAAR VOOR IEDEREEN! JE KAN DAARNA DEZE ROL NIET OPNIEUW RESERVEREN!

    Dit is het vierde jaar van deze bestaande leerlingpersonages!
    De rollen:
    Bestaande personages:
    -James Potter: RoxanneGryffindor Seeker van het Quidditchteam.
    -Remus Lupos: Lisanne Gryffindor
    -Sirius Zwarts: Sarita Gryffindor
    -Peter Pippeling: Gryffindor
    -Lily Evers: Lina Gryffindor
    -Severus Sneep: Lisanne Slytherin
    -Narcissa Zwarts: Rebecca Slytherin
    -Nymphadora Tops: Rebecca Hufflepuff Seeker van het Quidditchteam.
    - [Ben ik iemand vergeten? Zet het even in een reactie.]

    Zelfverzonnen personages:
    -Kim: Brandy Pandora McAllister Slytherin
    -Esther: Katheryn Madison Lynx Slytherin
    -Lisanne: Samira Evelina Caisse Slytherin
    -Chantal: Emma Marylyn Waters Gryffindor
    -Sophie: Evana Lexie Morson Gryffindor Keeper van het Quidditchteam.
    -Bruna: Gabrielle Winona Monroe Gryffindor
    -Rebecca: Emmeline Elisabeth Ebbers Ravenclaw Beater van het Quidditchteam
    -

    Leraren:
    -Schoolhoofd: Armando Wafelaar(Lisanne)
    -Leraar Gedaanteverwisselingen (Perkamentus):
    -Lerares Bezweringen: Amber Uitmunto Wafelaar Hoofd Slytherin (Annemik)
    -

    Anders:
    -

    [ bericht aangepast op 8 jan 2012 - 11:36 ]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Abo :)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    [Yay!]

    Emmeline "Emma" Elisabeth Ebbers.

    Ik spartelde een beetje met mijn benen en merkte dat iemand Lucius afleidde van waar hij mee bezig was. 'Sectumsempra!' riep ik en een enorm felle lichtflits kwam uit mijn toverstok. Severus leek eindelijk door te hebben wat er aan de hand was en ging voor me staan - wat eigenlijk geen indruk maakte. 'Welkom bij de freakshow,' zei hij zacht en greep zijn stok. 'Wie niet gewond wil raken gaat NU weg, anders blaas ik jullie allemaal op en het kan me geen reet schelen wie jullie zijn.'
    'Zo, Secretus,' begon een andere Zwadderaar die ik herkende als Arduin. 'Een beetje je vrienden verraden hè? Je hoeft niet meer terug te komen als Potter je een keertje voor schut heeft gezet!'
    Lucius lag te spartelen in het bloed en ik voelde me misselijk. 'Laat me in het vervolg met rust, vieze dooddoener! Dat zou je wel willen hè? Je aansluiten bij Voldemort... Die "Heer Voldemort" heeft mijn ouders vermoord omdat ze bevriend waren met dreuzels. Ik ben niet meer bang voor jou, vuile onderkruiper. Ik heb Severus, Xenphilius, Remus en de anderen en dat zijn hele redelijke, vriendelijke mensen waar je nog wat van zou kunnen leren. Glijd uit over een hondendrol en sterf, achterlijke flubberwurm!'
    Ik stond te kijken van wat ik zojuist zelf had gezegd en sloeg mijn hand voor mijn mond. Iedereen kromp ineen toen ik "zijn" naam zei en ik liep met grote passen weg. Wie was ik geworden..?


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Evana Lexie Morson
    Het meisje in de lucht had me niet gehoord, en Lucius had al snel andere dingen aan zijn hoofd. Het meisje dat in de lucht hing begon spreuken af te vuren, en al snel bleek het dat Severus Snape het voor haar opnam. Het verbaaste me.

    Machteloos lag ik op de grond. Mijn schouder deed pijn doordat ik tegen de muur aan was gebotst na de Impedimenta spreuk. De pestkoppen lachte. Severus stond erachter, onzeker wat hij ervan vond. Hij werd naar voren geduwt. Tussen half dichtgeknepen ogen zag ik hoe hij voor me stond. "Modderbloedje" snauwde hij en het groepje liep weg. Ik hoopte dat snel iemand zou komen om de Finite-spreuk over me uit te spreken.

    Ongelofelijk dat diezelfde Snape hier nu voor dat meisje opkwam. Ik vroeg me af wie het was. Hopelijk was het niet ook zo'n 'Modderbloed' hater, hoogstwaarschijnlijk niet, haar embleem was blauw en zilver. Ze raasde door. Ze praatte over Voldemort en andere dingen. Mijn ogen gingen wijd open. Waar was ze mee bezig? Ik wou dat ik bij Remus en Gabrielle was gebleven. Ik wou weglopen, zij had mijn hulp toch niet nodig, en het bloed uit mijn wond bleef stromen. Ik draaide me om en wou weglopen. Hopelijk zouden Lucius en zijn groepje mij vergeten zijn. Ik draaide me om tot ik geroep achter me hoorde. "Wacht eens! Jij bent toch die kneus van een Evana?" ik hoorde Lucius. Het meisje uit Ravenclaw was weggelopen. Ik wilde mijn toverstok pakken, maar mijn linkerarm -mijn stokarm- was gewond. Ik kneep mijn ogen dicht "Laat me met rust, alsjeblieft.". Lucius was normaal erg snel, maar ik denk dat hij nogal uit het veld was geslagen door het meisje, die trouwens weggelopen was. "Waar ga jij heen? Wat heb je aan je arm?" ik keek naar mijn arm, terwijl mijn hand die ik erop hield, doorweekt was van het bloed. "N-niets...". "Laat h'r gaan jongens. Nu is het toch niet leuk" mompelde Snape. Hij nam het zomaar voor me op! "Oke, we laten je gaan, voor deze keer dan." zei Lucius met een boosaardig lachje. Ze liepen weg, dus ik liep ook door naar de ziekenzaal, waar ik aanklopte. Madame Plijster [?] deed open. Ze gaf een kort gilletje toen ze mijn arm zag. Ik viel flauw.

    Toen ik wakker werd, waren de ramen al licht. Ik wou rechtop zitten, maar mijn arm zat in het verband, dus het was moeilijk. Toen zag ik dat Professor Armando Wafelaar bij mijn bed stond. Ik trok wit weg. Hij wist het, anders zou hij hier niet zijn. Hij moest weten dat het niet Remus' schuld was. "Pro-pr-professor... He-het was niet Remus zijn schul-schuld," hij stak een hand op en ik werd stil.

    [ bericht aangepast op 29 dec 2011 - 20:00 ]


    Tijd voor koffie.

    Armando Wafelaar

    'Ik weet het, juffrouw Morson. Remus heeft me alles uitgelegd. Hij is nog een beetje zwakjes, maar hij heeft gezegd dat hij het allemaal uit zou leggen. Juffrouw Ebbers komt zo ook. Zij heeft schijnbaar een drankje dat de pijn verlicht. We moeten even wachten, ze zullen er zo wel aankomen.'
    Ik bekijk haar, en zie een lelijke bijtwond.
    'Dat ziet er niet best uit...' mompel ik.

    [ bericht aangepast op 30 dec 2011 - 9:22 ]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Voldemord bestaat toch niet :s


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Voldemort bestaat wel, alleen is hij nu al van school af, maar nog niet aan de macht of zoiets^^


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    [Sirius bestaat volgensmij niet meer we moeten iemand anders zoeken. of haar weer overhalen om weer te gaan schriven?
    btw vind je mij gfoed schrijven voor James ? of zijn karakter of moet het meer zijn als James Sirius potter in de andere RPG?]


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Gabrielle Winona Monroe

    'Mij best.' Zuchtte ik tegen James. 'Maar jullie zijn nog niet van me af.' Vervolgde ik waarna ik de deur dichtsloot en de Common Room uitliep. Het was koud op de donkere gangen en ik sloeg mijn armen om me heen. Ik bleef stokstijf staan toen ik mensen hoorde praten. Ik hoorde de stem van Lucius Malfoy... Die achterlijke idioot. En van, van Severus? Severus met Lucius? Severus en ik hadden het altijd goed met elkaar kunnen vinden. Net toen ik de hoek om wilde stappen om te kijken wat er gaande was, liep Evana weg en Severus en Malfoy ook. Opeens kreeg ik een geweldig idee en maakte ik al aanstalten om de twee jongens achterna te rennen maar bedacht me dat ik morgen toverdranken samen met Slytherin had, dus kon ik wel wachten. Ik liep terug naar de Common Room, naar de meisjesslaapzaal, deed mijn pyjama aan en liet me met een goed gevoel in mijn maag op bed vallen.

    De volgende ochtend schoot ik overeind omdat het me opviel dat Evana die avond niet meer in de slaapzaal was komen opdagen. Ze is waarschijnlijk op de ziekenzaal. Dacht ik bij mezelf en besloot haar een bezoekje te brengen. Ik schoot in mijn schooluniform en liep richting de ziekenzaal waar ik inderdaad Evana aantrof. Maar Evana was niet alleen, professor Wafelaar stond naast haar bed en keek me recht in de ogen aan toen ik binnen kwam wandelen. 'Oh, sorry professor. Ik wilde kijken hoe het met Evana was.' Zei ik en liep voorzichtig naar ze toe.

    Evana Lexie Morson
    ... Zij heeft schijnbaar een drankje dat de pijn verlicht. We moeten even wachten, ze zullen er zo wel aankomen.' gelukkig maar. Mijn arm deed pijn. Ik hoopte dat Remus minder pijn had. "Dat ziet er niet best uit..." mompelde hij. Ik keek naar mijn arm. Hij had gelijk. In de vorm van een mond met scherpe tanden, was een wond ontstaan, een grote. Er leek bijna een gat te zijn ontstaan.

    Nu kwam dé vraag. De belangrijkste. Ik slikte moeizaam. "Professor... W-word ik nu een..." hij keek me in de ogen, en knikte. Ik wist dat het waarschijnlijk zo zou zijn, maar het was toch een schok. Ik zou een weerwolf worden. Bij volle maan zou ik transformeren in een wolf. Ik dacht aan Remus' angstaanjagende gestalte toen hij een weerwolf was.

    Toen zag ik dat Professor Armando Wafelaars' aandacht ergens anders naar uitging. "Ik wilde kijken hoe het met Evana was." Huh? Wie was dat? Toen zag ik Gabrielle aanlopen. Ze glimlachte en liep naar me toe. "Hey," zei ik, nogal onbeholpen met het schoolhoofd in de kamer. Hoe moest ik me eigenlijk gedragen? "Alles oke? Ik wou even kijken hoe het met je ging..." zei Gabrielle. "Tja... Gaat wel," zei ik. "Kunnen ze niks op de wond doen ofzo?" zei ze. Het was inderdaad niet zo'n charmant aangezicht. "Ze moesten het eerst nog helemaal ontsmetten, et cetera." zei Professor Wafelaar. "Kom je nog naar de les?" vroeg Gabrielle. "Weet ik niet. Ik weet niet hoe snel ze klaar zijn met mijn arm." zei ik twijfelend. Ik dacht aan de les toverdranken die vandaag op het programma stond, en ik hoopte dat het nog lang zou duren. Ik wilde niet weten wat Lucius en de rest allemaal zouden roepen over mijn arm.


    Tijd voor koffie.

    Gabrielle Winona Monroe

    Ik staarde met een pijnlijke aanblik in mijn ogen naar de wond op Evana's arm maar richtte me een paar seconden later op professor Wafelaar. 'Professor, wordt Evana.' Ik pauzeerde even en slikte moeizaam. 'Wordt Evana nu ook een, een weerwolf?' Vervolgde ik voorzichtig. Wafelaar knikte enkel. Ik wist dat ik me nu rot zou moeten voelen, maar mijn idee van gisteren schoot me ineens weer te binnen. Onbewust ontstond er een klein glimlachje op mijn gezicht. 'Waarom lach je?' Vroeg Evana. 'Oh, dat vertel ik je later wel.' Zei ik. 'Ik moet nu naar de les.' Vervolgde ik terwijl ik op mijn horloge keek. 'Zie je later. Tot ziens, professor.' Ik zwaaide ze gedag en liep de ziekenzaal uit op weg naar de kerkers. Het lokaal was al best vol maar tot mijn opluchting zat Severus alleen. 'Heey.' Zei ik glimlachend terwijl ik naast hem plaats nam. 'Heey.' Zei hij en keek op. 'Wat deed jij gisteren met Malfoy en Arduin?' Vroeg ik zacht terwijl ik mijn boeken op tafel legde. Hij keek me verbaasd aan maar vermande zich weer. 'Nee, nee. Ik was niet met Malfoy en Arduin.' Zei hij terwijl hij een verdedigend gebaar maakte met zijn handen. 'Wat deed je dan?' Ik ging hem achterna. Gewoon, uit nieuwsgierigheid. Hij hield een meisje met zijn toverstok in de lucht, ze was een modderbloedje uit Ravenclaw.' Ik keek hem nu met zulke woeste ogen aan dat hij zich snel weer verontschuldigde. 'Sorry, iemand van dreuzel ouders. Ik wilde haar wel helpen maar Emmeline en Evana kwamen en-' 'Ja, ja de rest weet ik wel.' Zei ik en wuifde zijn woorden weg. 'Ik wilde je wat vragen.' Zei ik nu maar met een zachte stem. 'Wat?' Vroeg hij met een nieuwsgierige ondertoon. 'Eh, ik moet strafwerk maken voor toverdranken.' Loog ik, anders zou ik alles verraden en hij mocht absoluut niets weten. 'En je wil dat ik je help?' Ik knikte. 'Oke, vertel op. Wat is het?' 'Eh, weet jij toevallig hoe je een toverdrank maakt dat weerwolven kalmeert?' Zei ik zo zacht mogelijk omdat Remus, Sirius en James niet zo ver van ons zaten. Ik kon mezelf eigenlijk wel voor mijn kop slaan! Maar aan Severus' gelaat te zien had hij niks door. 'Nou, waarschijnlijk wel. Ik heb het nog nooit gemaakt, maar met behulp van het boek lukt het vast wel.' 'Dank je, Severus!' Zei ik opgewonden waarna de leraar de klas tot stilte maande en de les begon. Ik wist wel dat Severus me zou helpen. Hij helpt anders nooit iemand, alleen Lily of ik of Emmeline.

    [ bericht aangepast op 31 dec 2011 - 3:50 ]

    [btw, de rede omdat ik zo laat reageer bij jullie is omdat ik nu in Brazilie ben en hier is het 3 uur vroeger (nerd)]

    [ bericht aangepast op 31 dec 2011 - 3:57 ]

    i]Brazilie! Wauw!:D veel plezier! Neem een souvenir voor me mee (grapje : P)[/i

    [ bericht aangepast op 31 dec 2011 - 11:24 ]


    Tijd voor koffie.

    [Bij de rollenbeschrijving staan dat Lululovegood Gabrielle doet!]

    Evana Lexie Morson
    "Oh vertel ik later wel." zei Gabrielle. Oke... Ze deed nogal geheimzinnig. Maar daar kon ik me niet op concentreren, want de ziekenverzorgster kwam al, met een goedje dat ze op mijn arm druppelde en het was niet erg een fijn gevoel. Ik beet hard op mijn tanden. Nadat ze dat gedaan had, smeerde ze zalf en deed er een verband op. Terwijl ze dat deed schudde mismoedig met haar hoofd. "Kinderen.. Onvoorzichtig..." hoorde ik haar mompelen. Ik wist niet of ik wat moest zeggen. Het leek beter van niet.

    Mijn arm zat in een verband. Ze had er veel Essenkruid opgedruppeld, maar de wond was nog te diep en te groot. Nu kwam het vervelende. De les. Ik moest nog een kwartier naar Toverdranken. Ik moest naar de les, want het leek beter als ik niet teveel lessen zou missen. Jippie. Ik klopte op de deur. De leraar deed open. "Zo mevrouw Morson. Te laat en de les verstoren?" zei hij. "I-ik heb een briefje. Ondertekend door Professor Wafelaar." hij snaaide het briefje uit mijn handen en las het. "Dit keer heb je geluk." zei hij. In mijn hoofd moest ik lachten een reden om straf te geven was hem afgepakt. Ik keek rond waar ik zou gaan zitten. Gabrielle zat bij Snape. Iets te bespreken. Ik ging aan een tafeltje helemaal achteraan zitten. Maargoed, de propjes werden alsnog gegooid. Ik dacht aan vannacht. Het zou volle maan zijn. Ik zuchtte. De bel ging, en ik was bevrijd van deze les.

    [ bericht aangepast op 31 dec 2011 - 11:46 ]


    Tijd voor koffie.

    Gabrielle Winona Monroe

    De deur ging open en Evana kwam binnen. Ik zwaaide vrolijk naar haar maar mijn hand werd ruw omlaag geduwd door de leraar. De bel ging en we liepen naar buiten. 'Kunnen we nu meteen beginnen met die toverdrank?' Vroeg ik Severus hoopvol. 'Natuurlijk.' Zei hij met een waterig glimlachje. 'Hey, Secretus!' We stopten abrupt met lopen en ik wist meteen wie er weer eens zo stom moest zijn. En daar had je ze, James, Remus en Sirius. Ik had absoluut niks tegen ze, maar ze konden soms zo lomp zijn. Toen ze zagen wie er naast Severus stond verstarden ze; ze wisten dat ik hun geheim wist en ik kon dat ieder moment verraden. Maar dat zou ik natuurlijk nooit doen. 'Wacht hier, ik regel dit wel.' Zei ik tegen Severus en liep naar de jongens toe. Ik moest mijn best doen om mijn lach in te houden bij het zien van hun gezichten. 'Rustig maar, ik verraad niks hoor. Zo ben ik niet.' Ze leken nu een stuk opgeluchter maar ik was nog niet klaar. 'Maar jullie zijn me nog wel een hoop uitleg schuldig. En gedraag je eens een keer volwassen en laat Severus met rust, willen jullie?' Ik keek ze één voor één recht in de ogen aan en vertrok vervolgens weer met Severus.

    'Oke, nu 36,2 cl gordeldiergalg. Maar ik zou daarvan maar 33,7 maken.' Zei Severus en ik deed wat hij zei. We waren inmiddels al bijna drie uur in de bibliotheek en deden ons uiterste best om de toverdrank die nu bijna klaar was, zo goed mogelijk te maken. 'Waarom geven ze je zo'n ingewikkelde toverdrank als strafwerk?' 'Je weet hoe de professor is, als je strafwerk hebt, moet dat altijd zo lang mogelijk duren.' En het was ook nog eens waar wat ik zei. Het viel me wel op dat Sevrus de ingrediënten steeds veranderde, maar dat deed hij wel vaker en kreeg vervolgens altijd het hoogste cijfer. 'Zo, de Wolfsworteldrank is klaar!' Zei ik opgewekt terwijl ik de drank in een fles goot. 'Je bent echt geweldig, Sev.' Glimlachte ik waarna ik hem een knuffel gaf. In de meisjesslaapzaal goot ik in twee kleine flesjes -ieder de helft- de inhoud van de fles met Wolfsworteldrank. Ik pakte een vel perkament en een veer en begon met schrijven.

    Beste Remus,

    Drink dit flesje op voordat je gaat veranderen. Het kalmeert je en zo ben je geen bedreiging in de omgeving. Als er iets anders is of als je meer nodig hebt, hoef je het alleen maar te zeggen. Ik help graag. Bedank Severus ook maar door hem een tijdje met rust te laten, dat zal hij waarderen. Wees gerust, hij weet niks en zal ook niks weten.

    Gabs

    PS: Ik wil me heus niet bekommeren met je privéleven, maar ik kan het niet laten om je één raad te geven: de volgende keer dat je Nymphadora ziet, loop er dan gewoon recht op af. Dat is altijd beter dan wachten. Zie zelf maar of je mijn raad opvolgt.

    PPS: De de groeten aan James en Sirius.


    Ik stopte de brief in een envelop met de toverdrank erbij. 'Ceres!' De uil kwam naar me toe fladderen en ik bond de envelop aan haar poot. 'Breng dit naar Remus, wil je?' Zei ik waarna ze door het raam naar buiten vloog. Ik schreef ook een brief aan Evana met de uitleg van de toverdrank erin waarna ik het stuk perkament en het flesje op haar nachtkastje legde. Ik ging naar de Common Room en liep door het portretgat naar mijn volgende les.

    [ bericht aangepast op 1 jan 2012 - 4:07 ]

    [Happy New Year, everyone!!! (hoera)]

    [ bericht aangepast op 1 jan 2012 - 4:06 ]