• Yeah! Topic 2!

    Het rollentopic
    Het 1e topic

    Deze RPG gaat over de verleden tijd. Toen James Potter en zijn vrienden de school nog onveilig maakten. Toen Voldemort nog niet aan de macht was. Toen Severus Sneep al verliefd was op Lily Evers. Kortom: het leven vóór Harry Potter.

    Goed: de rollen. Je mag maximaal vier rollen hebben. Dit mogen bestaande personages zijn, maar ook verzonnen personages. Je mag ook alvast personages reserveren, als je later pas de rol aanmaakt.

    EEN RESERVERING DUURT EEN WEEK. DAARNA VERVALT DE RESERVERING EN IS DE ROL WEER BESCHIKBAAR VOOR IEDEREEN! JE KAN DAARNA DEZE ROL NIET OPNIEUW RESERVEREN!

    Dit is het vierde jaar van deze bestaande leerlingpersonages!
    De rollen:
    Bestaande personages:
    -James Potter: RoxanneGryffindor Seeker van het Quidditchteam.
    -Remus Lupos: Lisanne Gryffindor
    -Sirius Zwarts: Sarita Gryffindor
    -Peter Pippeling: Gryffindor
    -Lily Evers: Lina Gryffindor
    -Severus Sneep: Lisanne Slytherin
    -Narcissa Zwarts: Rebecca Slytherin
    -Nymphadora Tops: Rebecca Hufflepuff Seeker van het Quidditchteam.
    - [Ben ik iemand vergeten? Zet het even in een reactie.]

    Zelfverzonnen personages:
    -Kim: Brandy Pandora McAllister Slytherin
    -Esther: Katheryn Madison Lynx Slytherin
    -Lisanne: Samira Evelina Caisse Slytherin
    -Chantal: Emma Marylyn Waters Gryffindor
    -Sophie: Evana Lexie Morson Gryffindor Keeper van het Quidditchteam.
    -Bruna: Gabrielle Winona Monroe Gryffindor
    -Rebecca: Emmeline Elisabeth Ebbers Ravenclaw Beater van het Quidditchteam
    -

    Leraren:
    -Schoolhoofd: Armando Wafelaar(Lisanne)
    -Leraar Gedaanteverwisselingen (Perkamentus):
    -Lerares Bezweringen: Amber Uitmunto Wafelaar Hoofd Slytherin (Annemik)
    -

    Anders:
    -

    [ bericht aangepast op 8 jan 2012 - 11:36 ]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    [Dat dacht ik niet hoor ^-^]


    Pandora McAllister

    "Het enige wat je over me weet zijn nietszeggende feiten die héél zweinstein weet." Viel ik uit terwijl ik een verdwaalde blonde lok weer terug op zijn plek stopte.
    Ik voelde mijn toverstok in mijn gewaad zitten en de drang om hem te gebruiken was erg groot, maar dat zou niets oplossen.
    Er zouden gewoon nog meer problemen bij komen en dat was wel het laatste dat ik kon gebruiken.
    "En niet alle slytherins hebben een pestgedrag...Ik alleen als iemand me iets in de weg heeft gelegd." Mijn vingers trilden lichtjes terwijl ik dat zei en het leek me het beste om gewoon te gaan.
    "Als ik nu een draak was, zou de rook gegarandeerd uit mijn neusgaten komen." Schoot er door mijn hoofd heen wat me vanbinnen toch liet lachen.
    Ik draaide me om en liet Nymphadora voor wat ze was, of toch bijna.
    "Oja en Nymphadora" Zei ik terwijl ik me een laatste keer omdraaide. "Die hofhouding, is nu eenmaal een deel van mijn karakter."
    Een spottende grijns gleed over mijn lippen alvorens ik me weer omdraaide.
    Maar toch had ik het gevoel alsof het laatste hier nog niet over was gezegd.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Gabrielle Winona Monroe

    Ik liep samen met Evana en Emmeline terug naar het kasteel. Het waaide hard en het begon steeds harder te regenen. Uiteindelijk kwamen we kletsnat aan in het kasteel. Ik zag iets verderop in de gang Remus lopen. 'Ehm, ik moet nog iets doen. Ik zie jullie later wel.' Ik zwaaide ze gedag en liep de hoek om waar Remus net heen was gelopen. Ik wilde weten of de toverdrank had gewerkt aangezien Evana die nog niet mocht gebruiken omdat het haar eerste keer was. 'Hey, Remus!' Riep ik vrolijk en ging tegenover hem staan. 'Oh, hoi.' Zei hij ietwat verbaasd. 'Waar zijn James en Sirius?' Vroeg ik. Hij liep bijna altijd met ze door de gangen, soms met een kleine dikke jongen die ik kende als ene Peter Pippeling achter ze aan. Maar dit keer was hij alleen. 'We besloten eens voor de verandering op te splitsen.' Zei hij gewoontjes. 'Oke. Ehm, ik wilde weten of je mijn brief hebt ontvangen? En als dat wel zo is, heeft de toverdrank geholpen?' Ik keek Remus met een hoopvolle glinstering in mijn ogen aan. Ik wilde natuurlijk ook nog antwoord op de andere dingen maar de toverdrank ging natuurlijk voor.

    James Potter
    ‘Jij durft! Om bijna je stok te pakken?!’ hij zag dat ze bijna haar stok wilde pakken om haar te vloeken, maar ze deed haar hand snel weg bij haar gewaad. James verwacht al dat ze weer kattig tegen hem zal doen en hem het liefst weg zou willen toveren. ‘En? Durf je niet meer?’ zei hij om haar nog te lokken voor de grap. Ze kwam dreigend op hem af en keek hem doordringend aan. ‘Mooie ogen hoor!’ zei hij spottend


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Evana Lexie Morson
    Het potje ging goed, maar ik zag achter me hoe Pandora en Nymphadora ruzie kregen. "Wacht even..." zei ik, en ik rende naar ze toe. "Wat is er aan de hand?" vroeg ik. Natuurlijk was mijn stem weer te zacht, want ze hadden me beide niet gehoord. Snel besloot ik terug naar Gabrielle te gaan, die inmiddels bij Remus stond. Pijnlijk onderwerp. "H-hey.." zei ik, en ik sloeg mijn ogen neer.


    Tijd voor koffie.

    ik zal straks wel iets schrijven.
    ik kan momenteel niet aangezien mijn computer geen internet heeft en omdat typen op mijn mobieltje niet handig is


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Remus

    'Ja, ik heb de brief ontvangen, en ik-'
    Ik kijk op als Evana aan komt lopen, en ik kijk gelijk beschaamd naar de grond.
    'Hoi.' zeg ik zo normaal mogelijk. 'Nogmaals sorry, het spijt me echt.'
    Ik kijk naar Evana, en dan naar de bijtwond die onder haar mouw uitkomt. Dat ziet er zeker niet goed uit, dat had ik ook. Eerst komt er een paarse kleur omheen, en dan verdwijnt de wond. Geen pretje. En zeker niet de gevolgen ervan.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Nymphadora "Nym" Tops.

    Ik loop door, heb de zak mestbommen aan James gegeven en ik lach hardop. Dit wordt leuk, vooral als we het voor elkaar krijgen er een paar in Severus' kluisje te leggen... . Ik versnel mijn pas en al pratend met James bots ik tegen iemand op. Hij iss een kop groter, een stuk breder en heeft lichtbruin haar. Daarbij een paar littekens op zijn gezicht en doordringende ogen.
    'R-Remus...!' stamel ik en ik voel hoe ik rood word. 'Ik- Ik- sorry voor die botsing,' ga ik verder en ik pluk aan mijn haren terwijl ik naar de grond kijk. Ik verzamel alle moed die ik in me heb en stotter verder. 'Ikvroegmeafofjemijnbriefgehadhadenwatjeervanvond,' zeg ik. Remus kijkt me niet-begrijpend aan en ik haal nogmaals diep adem. 'I-Ik vroeg m-me af, of je m-mijn brie-brief gehad had en w-wat je ervan v-vond...'.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Remus

    'Uhm, ja... Laten we dit even onder vier ogen bespreken...'
    Ik knik naar James, Evana en Gabrielle, en zie dat ze glimlachen.
    'Kom.' mompel ik beschaamd. 'Ik weet wel een plekje.'
    Ik loop naar een trap, en por af en toe tegen de muur.
    'Het moet hier ergens zijn...' mompel ik.
    Dan gaat de muur open, en een gang naar een grote ruimte opent zich.
    'Kom maar, je... kan er hier doorheen. Dames gaan voor.'


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Nymphadora "Nym" Tops.

    'Wat is dit?...' zeg ik zachtjes en kijk om me heen. 'Waar zijn we?..'. We staan in een grote ruimte die zich eindeloos lijkt uit te strekken.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Remus

    'Ik weet het niet. Maar als we geen zin hebben in lessen, gaan we hier altijd heen.'
    Ik hoef haar niet te vertellen wie 'we' zijn, dat heeft ze wel door.
    'Spijbelen dus.' zegt ze.
    'Alleen bij bezweringen hoor! Die zus van Wafelaar is vreselijk.'


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Nymphadora "Nym" Tops.

    'Ik stond eerst niet eens op de klassenlijst van Slakhoorn... Heb een half jaar lang iedere maandagochtend uit kunnen slapen,' geef ik toe. 'Ik vind haar ook een nare toverkol,' zeg ik en kijk weer naar de grond. 'Maar de brief... ehm..'


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Remus

    'Lekker handig. Die ouwe heks is gewoon verschrikkelijk. Ik heb je brief inderdaad ontvangen. En weet je, Nym. Je bent echt aardig, maar ik weet niet of ik nou hetzelfde voor je voel. Sorry, maar we kunnen wel gewoon vrienden blijven?'
    Verdomme, ik ben zo slecht in het voeren van zulke gesprekken. Ik kijk naar mijn arm, en vraag me af of ik hem nu wel om schouder moet leggen of niet.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    oeeeww :3


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    James Potter
    Hij zat daar maar, toen Dora en Remus weg gingen, me Pandora en de neiging had om weg te gaan en met Evana.
    Hij werd er ongemakkelijk van dus ging hij maar wat rondjes lopen en wachten tot Dora weer terug was en verder met hun plan konden gaan.


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    [Het duurde wat langer dan verwacht, maar ik heb ein-de-lijk terug internet :) ]


    Pandora McAllister

    Ik dacht terug aan hoe ik bijna neus tegen neus had gestaan met Potter en over hoe hij een spottende opmerking had gemaakt over mijn ogen.
    Na nog een laatste opmerking te maken was ik weggegaan.
    Nu zat ik al een tijdje op de grote trap om af te koelen en ging snel even met mijn hand door mijn haar om al de herinneringen uit mijn hoofd te halen.
    Ik besloot uiteindelijk om naar de uilenvleugel te gaan en een briefje te sturen naar mijn ouders.
    Normaal gezien wilde ik dat doen na de zwerkbalmatch maar door de ruzie was ik het totaal vergeten.
    Ik wandelde op een vluchtig tempo naar de uilenvleugel waar ik mijn uil, Lyngus vond.
    Ze keek me aan met haar gele ogen terwijl ik een briefje rond haar pootje bond.
    Na een laatste keer over haar pikzwarte veren te hebben geaaid zag ik hoe ze haar vleugels spreidde en er razendsnel vandoor ging.
    Een diepe zucht ontsnapte uit mijn mond terwijl ik uit het raam bleef kijken tot Lyngus totaal uit het zicht was verdwenen.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.