• Yeah! Topic 2!

    Het rollentopic
    Het 1e topic

    Deze RPG gaat over de verleden tijd. Toen James Potter en zijn vrienden de school nog onveilig maakten. Toen Voldemort nog niet aan de macht was. Toen Severus Sneep al verliefd was op Lily Evers. Kortom: het leven vóór Harry Potter.

    Goed: de rollen. Je mag maximaal vier rollen hebben. Dit mogen bestaande personages zijn, maar ook verzonnen personages. Je mag ook alvast personages reserveren, als je later pas de rol aanmaakt.

    EEN RESERVERING DUURT EEN WEEK. DAARNA VERVALT DE RESERVERING EN IS DE ROL WEER BESCHIKBAAR VOOR IEDEREEN! JE KAN DAARNA DEZE ROL NIET OPNIEUW RESERVEREN!

    Dit is het vierde jaar van deze bestaande leerlingpersonages!
    De rollen:
    Bestaande personages:
    -James Potter: RoxanneGryffindor Seeker van het Quidditchteam.
    -Remus Lupos: Lisanne Gryffindor
    -Sirius Zwarts: Sarita Gryffindor
    -Peter Pippeling: Gryffindor
    -Lily Evers: Lina Gryffindor
    -Severus Sneep: Lisanne Slytherin
    -Narcissa Zwarts: Rebecca Slytherin
    -Nymphadora Tops: Rebecca Hufflepuff Seeker van het Quidditchteam.
    - [Ben ik iemand vergeten? Zet het even in een reactie.]

    Zelfverzonnen personages:
    -Kim: Brandy Pandora McAllister Slytherin
    -Esther: Katheryn Madison Lynx Slytherin
    -Lisanne: Samira Evelina Caisse Slytherin
    -Chantal: Emma Marylyn Waters Gryffindor
    -Sophie: Evana Lexie Morson Gryffindor Keeper van het Quidditchteam.
    -Bruna: Gabrielle Winona Monroe Gryffindor
    -Rebecca: Emmeline Elisabeth Ebbers Ravenclaw Beater van het Quidditchteam
    -

    Leraren:
    -Schoolhoofd: Armando Wafelaar(Lisanne)
    -Leraar Gedaanteverwisselingen (Perkamentus):
    -Lerares Bezweringen: Amber Uitmunto Wafelaar Hoofd Slytherin (Annemik)
    -

    Anders:
    -

    [ bericht aangepast op 8 jan 2012 - 11:36 ]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    James potter
    'Hé, waarom ouwe. Ik ben even oud als jij!' hij zag al dat ze weg liep dus pakte hij zijn bezem en vloog meteen.
    James hoorde dat Dora naar Sirius riep en moest een beetje lachen. Toen alle ballen rond vlogen begon iedereen al. Hij zocht eerst naar de snaai, maar zag hem nergens. 'James! Let op daar is ie. Achter je!' riep iemand naar hem en hij deed zijn handschoen beter om zijn arm en draaide zich om.


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    [Ja negeer me maar --"]

    [ bericht aangepast op 2 jan 2012 - 19:10 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nymphadora "Nym" Tops.

    Ik deed mijn haren in een knot en ik zoefde naar beneden, op de voet gevolgd door James die dacht dat ik de snaai in het vizier had. Toen ik de grond bijna raakte trok ik weer op, en vloog richting de doelpalen. Ik ontweek een beuker die direct achter me aan kwam en ik wilde afdalen, maar iets veroorzaakte wel zó'n harde knal dat de beuker wegvloog. Achter ma vloog Emmeline, hijgend en de knuppel stevig vasthoudend. 'Graag gedaan hoor,' zei ze, en streek haar haren glad naar achteren. 'Remus kijkt naar je...' zei ze en wees naar de tribune.
    'JAMES, KIJK UIT!' riep ik toen een beuker zijn richting in suisde. Hij dook naar beneden en ik merkte toch echt dat ik iets zag glinsteren in de verte... Ik vloog richting het glinsterende balletje en had hem bíjna..


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    James potter
    Hij zag de snaai en vloog er heen. Werd bijna geraakt door een beuker maar ontweek hem dankzij Dora. Ze had hem bijna maar James remde hard waardoor de snaai in zijn handen vloog. 'Ha, ik heb hem. Jij had hem bijna, maar net niet.' zei hij vrolijk maar niet beledigend bedoelt.
    Toen hij naar beneden vloog en de snaai in de bak deed zag hij pandora in de tribune naar hun kijken. James draaide zich om en vloog naar Dora.


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Emmeline "Emma" Elisabeth Ebbers.

    Ik mepte een paar keer flink tegen de beukers tot ik merkte dat James de snaai had. Ik klapte in mijn handen en daalde af. Toen ik afsteeg, merkte ik dat ik net ietsje te hoog was afgestapt en viel op de grond. Ik veegde het zand van mijn gewaad en wachtte op de rest, die al met een stevige pas wegliepen. "Ho nou even... Jongens!" riep ik en rende naar ze toe. Ik moest echt hollen om bij te blijven, want James was minimaal een kop groter en Nymphadora had lange benen. "Ik heb niet zulke lange benen... Goed gespeeld..." hijgde ik en keek ze aan. Nymphadora liep samen met Gaby en Evana naar de meisjeskleedkamer dus besloot ik mee te lopen. Ik ging nog half-nahijgend zitten en keek Nymphadora aan. "En, is het aan?"
    'Wat moet er precies aan zijn?' vroeg Nym lachend.
    "Heeft Remus je soms niet meer gesproken?" zei ik verbaasd en keek haar doordringend aan. "Volgens mij vindt hij je hartstikke leuk maar is hij net zo'n schijtluis als jij bent die het niet toe durft te geven..."
    'Ik. Ben. Geen. Schijtluis,' zei ze met duidelijke adempauzes tussen de woorden. 'Dat moet jij zeggen, je kruipt weg onder een bankje als je Malfidus ziet! En heb jij ooit moeite gehad met het vinden van net zo'n idioot vriendje als jij? Nee. Xenophilius kon vast niet wáchten je verhaal over knarkloppertjes te horen, wel dan?' zei ze bijtend en ik voelde tranen opwellen in mijn ogen. 'Ik- Ik-' stamelde ik en voelde tranen over mijn wangen lopen. 'Ik wilde niet aandringen, Nymphadora, alleen... ik vind dat jullie eens actie moeten ondernemen,' zei ik zachtjes en veegde mijn tranen weg. 'En trouwens, ik heb niks met Xeno. Mocht ik willen! Het beste wat ik tot nu toe heb gedaan, was zoenen met Arthur Wemel, je weet wel, die grapjas uit het zevende jaar...' zei ik zachtjes en keek naar de grond. 'Het was nat... verder niks aan, eerlijk gezegd. Ik denk dat het anders is met Xeno...'
    "Hoe voelt het eigenlijk?" vraagt Nym zonder na te denken. "Je weet wel... zoenen? Is het echt alleen nat? Kan het me niet voorstellen... Ik denk dat het heel anders is met..." zegt ze en kijkt dan weer naar de grond.
    'Kom op, Dora,' zeg ik en kijk haar een beetje geïrriteerd aan. 'We weten allemaal dat je dol op hem bent.'
    "JA, goh, door jou!" zegt ze zuchtend en geeft me een overduidelijke face-palm. "Als het nu nog niet duidelijk is wat voor gestoorde idioot ik ben, weet ik het ook niet-"
    'Je bent geen idioot,' zeg ik duidelijk. 'En waag het niet mij tegen te spreken! Ik ben zelf een idioot - blijkbaar - en ik kan uit alles opmaken dat jij dat niet bent. Of je moet nu écht knarkloppertjes in je hoofd hebben die daar de boel aanvreten, maar dat lijkt me eerlijk gezegd sterk...'
    "Ik denk dat we allemaal vinden dat we freaks zijn..." zegt Nymphadora en kijkt de ruimte rond.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Pandora McAllister

    Ik had alles wat plaatsvond op het zwerkbalveld nauwlettend in de gaten gehouden.
    Of tenminste toch enkele spelers.
    Het was zowel omdat ik me steendood verveelde die dag, maar ook omdat ik zwerkbal een van de meest leukste sporten vond in de tovenaarswereld.
    Ik merkte dat James had gezien dat ik hen al een tijdje in het oog hield, dus stond ik op van mijn zitplaats en wandelde de tribune af.
    Ik kon hier ook wel blijven zitten, maar aangezien de lucht wat donkerder werd en het begon te waaien, leek het me niet zo'n goed idee.
    Ik keek toe hoe James naar Nymphadora vloog en wachtte enkele seconden.
    Toen ik enkele druppels op mijn gezicht voelde neerkomen, besloot ik te schuilen onder de tribune waar de regen niet kon komen.
    Het laatste wat ik wilde was nat worden terwijl ik vluchtte voor de regen.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    James Potter
    We feliciteerde elkaar allemaal en landde op de grond. 'klopt het dat Pandora naar ons kijkt?' vroeg Lily aan James.
    'Volgens mij vind ze het een leuk sport ofzo.' zei James en voelde al druppels op zijn haren vallen.
    'Oh wat jammer zeg dat het regent.' zei hij sarcastisch en liep naar de jongens kleed kamer langs Pandora.


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Pandora McAllister

    Ik keek toe hoe iedereen van het veld ging terwijl ik onder de tribune bleef.
    Het begon steeds harder te regenen en te waaien, waardoor ik het redelijk fris kreeg.
    Ik haalde mijn toverstok vanonder mijn mantel vandaan en toverde een klein vuurtje waar ik mijn handen aan kon verwarmen.
    De warmte maakte me wat slaperig, maar toch weigerde ik mijn ogen te sluiten aangezien ik niet goed wist of er nog mensen in de buurt waren.
    Ik steunde met mijn kin op mijn knieën terwijl mijn toverstok doelloos tussen mijn vingers draaiden.
    Een zucht ontsnapte uit mijn mond terwijl ik goed genoeg wist dat ik terug naar het kasteel zou moeten gaan.
    Na enkele minuten stond ik met veel tegenzin op, doofde het vuurtje en trok de kap van mijn mantel over mijn hoofd zodat mijn haren niet nat werden.
    Op een drafje liep ik terug naar het kasteel en was opgelucht toen ik redelijk droog aankwam op mijn bestemming.
    Ik trok de kap weer af en deed met een sierlijke zwaai mijn mantel uit om hem vervolgens over mijn arm te hangen.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    James Potter
    Toen hij klaar was met zijn mantel om te doen ging rende hij naar binnen met Remus en Sirius. 'Zo, wat gaan we nu doen nu we vrij hebben.' zei hij tegen de rest toen ze nog door de gangen liepen.
    'Geen idee, we kunnen ook splitsen.' zei Remus en dat deden ze ook.
    James ging op zoek naar Dora. Toen hij haar vond gaf hij haar een high five.
    'Zo, waar had je het ook al weer over? Je zei iets met bommetjes?' toen hij dat zei kwam er een glimlach op haar gezicht.


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Pandora McAllister

    Terwijl ik wandelde, viel mijn oog op mijn met modder besmeurde schoenen.
    Vluchtig haalde ik weer mijn toverstok boven en richtte hem tijdens het wandelen op mijn voeten.
    "Hygiëna." Zei ik en zag al de modder als sneeuw voor de zon van mijn schoenen verdwijnen.
    Toen ik echter mijn stok terug weg stak keek ik niet uit waar ik liep waardoor ik redelijk hard tegen iets botste en bijna mijn evenwicht verloor.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nymphadora "Nym" Tops.

    Ik krulde mijn haren en trok mijn schoolgewaad weer aan. Ik wankelde een beetje op de schoenen en stak een speldje in mijn haren. 'Gaan jullie mee mestbommen gooien?' vroeg ik hoopvol en stak de zak uit naar de meiden in de kleedkamer die zie blijkbaar allemaal te meisjesachtig vonden voor die lariekoek, dus besloot ik weg te lopen. 'Ajuus mensen!' riep ik en liep al fluitend de gang op. 'Oh, hoi James,' zei ik vrolijk en legde mijn hand op zijn schouder. 'Look what I've got here...' zei ik en wees naar de mestbommen. 'Ik heb ze van Wemel, maar je gaat hem toch niet verlinken hè?'
    Ik keek hem doordringend aan en pakte een mestbommetje. Ik draaide me vliegensvlug om en gooide hem naar Pandora, die ons al de hele tijd had staan aflusiteren. 'Nog zo'n actie, en ik leg ze in je bed. En Joost mag weten wanneer ik ze laat ontploffen, trut,' zei ik en keek haar vuil aan. 'Kom je James? We gaan lol maken!'


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Pandora McAllister

    Door mijn redelijk snelle reflexen, kon ik nog net voorkomen dat ik geraakt werd door Nymphadora.
    Ik had echter geen idee waarom ze me zojuist had bekogeld en voelde daarom de woede oplaaien.
    "Ben je nu helemaal?" Snauwde ik woest. "Wat is jou probleem?!"
    Mijn blauwe ogen stonden nog ijziger als anders terwijl ik haar minachtend aankeek.
    Hier zou ik het niet bij laten.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nymphadora "Nym" Tops. [dit is overigens NIET NADA NAKA persoonlijk want ik vind je heel aardig ;) ]

    'I could ask you the exact same thing,' zeg ik zachtjes en kijk haar aan. 'Niemand naait mij of mijn vrienden en blijkbaar is men vergeten dat ik ogen in mijn achterhoofd heb. Wat dacht je? Laat ik "de freaks" eens afluisteren? Als je je mond ook maar OPENT over wat ik voor Remus voel of wat je van Emma hebt gehoord, stop ik er hoogstpersoonlijk de allergrootste mestbom in die ik maar kan vinden. En dat doe ik. Wat is jouw probleem?"

    [ bericht aangepast op 3 jan 2012 - 0:31 ]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    [Het lijkt me grappig om eerlijk te zijn om eens een goede ruzie te hebben tussen de personages :') Gewoon voor de verandering. ]


    Pandora McAllister

    Een hoog lachje kwam sarcastisch uit mijn mond. "Denk je echt dat ik zó ben?!"
    Ik deed een stap in haar richting terwijl ik afkeurend mijn hoofd schudde.
    "Dacht je nu werkelijk dat ik jullie afluisterde?!" Het kwam er erg verbitterd uit. "Ten eerste heb ik wel wat beters te doen en ten tweede doe niet alsof je me kent."
    De spanning tussen Nymphadora en mij was te snijden en het verbaasde me ergens wel dat ik me zo kalm kon houden.
    "Je weet niets over me. NIETS!" Mijn stem klonk akelig kil. "En denk maar niet dat ik bang voor je ben."
    Ik tilde mijn kin onbewust een stukje naar boven wat me een eigenwijs trekje gaf en trok mijn wenkbrauw op.
    Als ze dacht dat ik haar en haar gevolg stond af te luisteren, zat ze meer dan fout.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    [Haha, ja. Alleen wil ik wel zeker maken dat ik niks tegen jou heb, persoonlijk.]

    Nymphadora "Nym" Tops.

    'Ik weet niet of je het opmerkt, "Pandora", maar een zoeker ziet de meeste dingen wel,' zeg ik - nog steeds spottend - en wend me tot haar. 'Ik ken jou best, ontken het maar niet, ik weet prima hoe jij in elkaar steekt,' voeg ik eraan toe. 'En trouwens, die hofhouding van je, moet ook eens oprotten en stoppen met dat vreselijke gepest. Het maakt me ZIEK.'


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!