• Yeah! Topic 2!

    Het rollentopic
    Het 1e topic

    Deze RPG gaat over de verleden tijd. Toen James Potter en zijn vrienden de school nog onveilig maakten. Toen Voldemort nog niet aan de macht was. Toen Severus Sneep al verliefd was op Lily Evers. Kortom: het leven vóór Harry Potter.

    Goed: de rollen. Je mag maximaal vier rollen hebben. Dit mogen bestaande personages zijn, maar ook verzonnen personages. Je mag ook alvast personages reserveren, als je later pas de rol aanmaakt.

    EEN RESERVERING DUURT EEN WEEK. DAARNA VERVALT DE RESERVERING EN IS DE ROL WEER BESCHIKBAAR VOOR IEDEREEN! JE KAN DAARNA DEZE ROL NIET OPNIEUW RESERVEREN!

    Dit is het vierde jaar van deze bestaande leerlingpersonages!
    De rollen:
    Bestaande personages:
    -James Potter: RoxanneGryffindor Seeker van het Quidditchteam.
    -Remus Lupos: Lisanne Gryffindor
    -Sirius Zwarts: Sarita Gryffindor
    -Peter Pippeling: Gryffindor
    -Lily Evers: Lina Gryffindor
    -Severus Sneep: Lisanne Slytherin
    -Narcissa Zwarts: Rebecca Slytherin
    -Nymphadora Tops: Rebecca Hufflepuff Seeker van het Quidditchteam.
    - [Ben ik iemand vergeten? Zet het even in een reactie.]

    Zelfverzonnen personages:
    -Kim: Brandy Pandora McAllister Slytherin
    -Esther: Katheryn Madison Lynx Slytherin
    -Lisanne: Samira Evelina Caisse Slytherin
    -Chantal: Emma Marylyn Waters Gryffindor
    -Sophie: Evana Lexie Morson Gryffindor Keeper van het Quidditchteam.
    -Bruna: Gabrielle Winona Monroe Gryffindor
    -Rebecca: Emmeline Elisabeth Ebbers Ravenclaw Beater van het Quidditchteam
    -

    Leraren:
    -Schoolhoofd: Armando Wafelaar(Lisanne)
    -Leraar Gedaanteverwisselingen (Perkamentus):
    -Lerares Bezweringen: Amber Uitmunto Wafelaar Hoofd Slytherin (Annemik)
    -

    Anders:
    -

    [ bericht aangepast op 8 jan 2012 - 11:36 ]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Samira

    Kate en ik zitten in de lerarenkamer ons een beetje te vervelen. Het is inmiddels begonnen met regenen en we vervelen ons echt te pletter.
    'Heb jij nog een idee, voor wat we kunnen doen?' vraagt ze.
    'Nah, eigenlijk niet. Een beetje rondlopen door de school is de enige optie, of Gryffindors pesten, maar daar houdt het op. Jij nog ideeën?' vraag ik, in de hoop dat ze iets weet.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Kate
    'Nee' antwoord ik. Samira zucht. 'Zullen we dan maar rondlopen'zeg ik. 'Het is beter dan niks doen.'

    [Sorry dat het zo kort is]

    [ bericht aangepast op 7 jan 2012 - 12:26 ]


    living la dolce vita

    Emmeline "Emma" Elisabeth Ebbers.

    Ik loop richting het grasveld waar ik Remus, James, Gabi, Severus en nog een jongen zie staan. Het valt me op dat hij erg knap is, maar ik besteed er geen aandacht meer aan aangezien ik merk dat hij en James Severus aan het sarren zijn.
    'Hoi mensen!' zeg ik vrolijk en sla mijn mantel dichter om me heen. 'Wat is er aan de hand?'
    Severus kijkt me niet-begrijpend aan, alsof ik zojuist heb gevraagd of de wereld echt wel rond is.
    Hij knijpt zijn lippen op elkaar en mompelt onverstaanbaar: 'Niemand noemt mij een lafaard.'. Ik zie hoe hij zijn toverstok pakt en in één soepele beweging pak ik de mijne. Met een verveeld zwiepje blaas ik hem zo'n tien meter van zijn plek af. Vervolgens richt ik mijn stok op James en kijk hem nonchalant aan.
    'Ik heb er geen probleem mee om mijn vrienden van hun sokken te blazen. Nu is het toevallig Severus die het eerste zijn stok pakte, de volgende keer ben jij het wellicht, of die strandwacht naast je,' zeg ik tegen James en wijs naar de jongen naast hem die me een beetje apart aankijkt. Ik draai me om en wil weglopen, maar merk dat James alsnog zijn stok pakt en hem op Severus richt. 'Nog één stap en ik blaas je omver,' zeg ik tegen hem maar hij neemt me niet serieus. 'Ik hou niet van ruzie, James, en het is niet persoonlijk hoor maar-'
    James richt zijn stok op en wil een spreuk mompelen en ik wenk Gabriëlle en de jongen dat ze moeten zakken. Nog één kort zwiepje van mijn stok en hij ligt zo'n twaalf meter verder, plat op zijn rug. 'Jullie moeten allebei echt eens OPHOUDEN met die misselijke grapjes!' roep ik zo hard mogelijk zodat James het luid en duidelijk kan verstaan. Severus is alweer opgekrabbeld maar kijkt me nog steeds angstig aan. 'Sorry jongens... ik word er alleen zo ziek van dat twee van mijn vrienden elkaar zó slecht kunnen uitstaan en het ook duidelijk maken door elkaar te beksen en blijvend letsel aan te richten,' zeg ik erbij.
    'Dat neemt niet weg, Severus,' fluister ik tegen hem en ik voel zijn haren tegen mijn huid. 'Dat je me wel even had mogen helpen toen die vriendjes van je een plan hadden.'


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Ik vind dat Lina moet schrijven. Ze kan best eens ergens inspringen.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    [Mee eens]
    Severus

    'Oké dan.'
    Ik haal mijn schouders op, en loop weg. Wat een rotdag. Nu eerst maar op zoek naar Lily. Ik hou mijn toverstok nog steeds in mijn handen geklemd, voor het geval dat ze weggaan en dat Potter en Zwarts me weer aanvallen.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    [Laat haar dan iets weten via pb? Of reageert ze daar niet op? ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Maitresse schreef:
    [Laat haar dan iets weten via pb? Of reageert ze daar niet op? ]


    [Ik heb haar gevraagd of ze Lily nog gaat schrijven, ze zegt ja, maar ze DOET "nee". Als ze nou nog niet reageert, neem ik Lily over zonder enig pardon. Dat is met mij namelijk ook gebeurd in andere RPG's waar ik niet genoeg reageerde.]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Chemist schreef:
    (...)

    [Ik heb haar gevraagd of ze Lily nog gaat schrijven, ze zegt ja, maar ze DOET "nee". Als ze nou nog niet reageert, neem ik Lily over zonder enig pardon. Dat is met mij namelijk ook gebeurd in andere RPG's waar ik niet genoeg reageerde.]


    [Grom. Ik por haar zo wel, nu lunchen.]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Evana Lexie Morson
    "Ik weet dat ze weten dat ik dreuzelouders heb.", Misschien had ik haar toch verkeerd ingeschat. "Het was niet mijn bedoeling om vijandig over te komen ofzo..." zei ik. "Alleen, sommige andere Slytherins..." ik dacht aan Lucius en zijn groepje. "Ik weet het, ik weet het" zei ze, enigzins verveeld. Hoe moest ik mijn excuses in hemelsnaam aanbieden? "Het spijt me," zei ik.


    Tijd voor koffie.

    Pandora McAllister

    "Je hoeft je toch niet te verontschuldigen." Zei ik met een grijns. "Kom, we wandelen even verder, ik zie het nut niet om in een lege gang te blijven staan."
    Samen met Evana wandelde ik op een rustig tempo door zweinstein.
    Ik vermoedde dat zowat alle leerlingen ofwel in de grote zaal waren of anders in hun leerlingenkamer.
    "Weet jij trouwens wat Nymphadora tegen me heeft?" Het kwam er onverwacht uit, maar het lag me al eventjes dwars na onze aanvaring van eerder die dag. "Ik heb de indruk dat ze me niet zo mag."


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Evana Lexie Morson
    "Eerlijk gezegd niet. Ik ken haar pas net.", Ze had mij gered uit het bos, maar ik had haar niet eens bedankt. Dat moet ik nog doen. Dacht ik. "Hebben jullie ooit eerder ruzie gehad ofzo?" vroeg ik. We kwamen langs het kantoortje van Professor Perkamentus. Hij bladerde door een paar papieren. We liepen verder.


    Tijd voor koffie.

    Pandora McAllister

    "Zoiets ja." Het kwam er droog uit. "Ze dacht dat ik hen aan het afluisteren was en ze ging helemaal door het lint."
    Toen we voorbij het kantoor van Perkamentus wandelden, zweeg ik bewust even zodat ik zeker was dat hij zich niet zou moeien met iets.
    Pas toen we de hoek om waren, ging ik verder. "En dan die Potter."
    Het kwam er minachtend uit. "Hij dacht dat ik mijn toverstok wilde gebruiken op haar."
    Ik voelde even aan mijn binnenzak om er zeker van te zijn dat mijn stok er nog was.
    "De drang was groot." Bekende ik eerlijk. "Maar ik heb me bewust ingehouden. Die Potter denkt dat hij heel wat is met zijn mooi gezichtje, maar als het er op aan komt denk ik dat het alleen maar zijn imago is dat hij hoog moet houden."
    Ik merkte dat ik plots wel heel sarcastisch aan het praten was, dus herstelde ik me snel. "Maar alles in zijn geheel was de ruzie niet zo erg."


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Evana Lexie Morson
    Ik slikte moeizaam bij het horen van de hoon over de Potters. "E-eigenlijk vind ik ze wel aardig," zei ik. Toen herrinnerde ik me dat ik naar de ziekenzaal moest. Ik stopte. "Ik moet nog even naar de ziekenzaal." zei ik. Ze keek me vragend aan. "Om een e-elixer te halen" zei ik. Ze keek me nu nog steeds vragend aan.


    Tijd voor koffie.

    Pandora McAllister

    Ik vroeg me af wat voor elixer het was, maar aangezien het niet mijn zaken waren vroeg ik dus niets.
    "Vind je het erg dat ik niet meega naar de ziekenzaal?" Vroeg ik terwijl ik een blik door het raam wierp. "Ik verwacht nog een brief van iemand dus moet ik wachten op mijn uil."
    Evana knikte voorzichtig.
    "Oh, en dat van Potter..." Zei ik nog voordat ze vertrok. "Tuurlijk dat hij aardig is tegen je, je bent van zijn afdeling en ik niet. Ik hoor bij de "slechte" kant."
    Een brede, zelfspottende glimlach stond op mijn gezicht, wat overigens heel zeldzaam was aangezien ik meestal erg ijzig keek.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Evana Lexie Morson
    "Tuurlijk, maar... Misschien heeft Pott- ik bedoel James, niet zo'n hele grote hekel aan je?" zei ik. Het zou kunnen. We liepen terug naar de ziekenzaal. Aangekomen, kwam de ziekenverzorgster al naar me toe, en pakte mijn -goede- arm, en trok me mee. Ze trok me achter een gordijn en begon zalf op mijn wond te smeren. Ze gaf me een flesje mee, met het commentaar, dat ik er iedere dag iets op moest smeren. Op de wond zat een klein verbandje, en ik liep weer terug naar Pandora. "Maar, kan jij het dan niet goed vinden met andere Slytherins?" vroeg ik. Ze leek me wel aardig, maar ook een beetje... Vijandig. Was dat het woord waar ik naar zocht?


    Tijd voor koffie.