• Yeah! Topic 2!

    Het rollentopic
    Het 1e topic

    Deze RPG gaat over de verleden tijd. Toen James Potter en zijn vrienden de school nog onveilig maakten. Toen Voldemort nog niet aan de macht was. Toen Severus Sneep al verliefd was op Lily Evers. Kortom: het leven vóór Harry Potter.

    Goed: de rollen. Je mag maximaal vier rollen hebben. Dit mogen bestaande personages zijn, maar ook verzonnen personages. Je mag ook alvast personages reserveren, als je later pas de rol aanmaakt.

    EEN RESERVERING DUURT EEN WEEK. DAARNA VERVALT DE RESERVERING EN IS DE ROL WEER BESCHIKBAAR VOOR IEDEREEN! JE KAN DAARNA DEZE ROL NIET OPNIEUW RESERVEREN!

    Dit is het vierde jaar van deze bestaande leerlingpersonages!
    De rollen:
    Bestaande personages:
    -James Potter: RoxanneGryffindor Seeker van het Quidditchteam.
    -Remus Lupos: Lisanne Gryffindor
    -Sirius Zwarts: Sarita Gryffindor
    -Peter Pippeling: Gryffindor
    -Lily Evers: Lina Gryffindor
    -Severus Sneep: Lisanne Slytherin
    -Narcissa Zwarts: Rebecca Slytherin
    -Nymphadora Tops: Rebecca Hufflepuff Seeker van het Quidditchteam.
    - [Ben ik iemand vergeten? Zet het even in een reactie.]

    Zelfverzonnen personages:
    -Kim: Brandy Pandora McAllister Slytherin
    -Esther: Katheryn Madison Lynx Slytherin
    -Lisanne: Samira Evelina Caisse Slytherin
    -Chantal: Emma Marylyn Waters Gryffindor
    -Sophie: Evana Lexie Morson Gryffindor Keeper van het Quidditchteam.
    -Bruna: Gabrielle Winona Monroe Gryffindor
    -Rebecca: Emmeline Elisabeth Ebbers Ravenclaw Beater van het Quidditchteam
    -

    Leraren:
    -Schoolhoofd: Armando Wafelaar(Lisanne)
    -Leraar Gedaanteverwisselingen (Perkamentus):
    -Lerares Bezweringen: Amber Uitmunto Wafelaar Hoofd Slytherin (Annemik)
    -

    Anders:
    -

    [ bericht aangepast op 8 jan 2012 - 11:36 ]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Gabrielle Winona Monroe

    'Nou, niet dat hij geen antwoord wilde geven, er kwam steeds iets tussen.' Vervolgde ik snel. 'Ik denk dat ik wel mag vertellen dat ik dan een faunaat wordt, maar dat wist je denk ik wel, he?' Mijn ogen werden groot van verbazing. 'Nee! Dat wist ik niet!' 'Nou dan weet je het nu, hehe.' 'Welk dier?' Vroeg ik nieuwsgierig. 'Een hert.' Zei hij en hij leunde nonchalant tegen de muur. 'Maar, moet je dat dan niet melden bij het Miniserie van Toverkunst?' Ik merkte al gauw dat dat een stomme vraag was. 'Natuurlijk niet. Het Ministerie weet niet eens dat er een weerwolf op Hogwarts zit. En niemand weet dat Sirius, die Pippeling en ik, faunaten worden om Remus te helpen. Behalve, jij...' Ik zag aan James' gelaat dat hij merkte dat hij iets heel stoms had gedaan. 'Shit! Nu zijn we er geweest!' Riep hij. 'Hoezo, wat is e-' 'Nu ga jij alles vertellen!' Hij begon wanhopig te ijsberen door de gng. 'James, doe normaal. Natuurlijk verraad ik nik-' 'We zijn er geweest! Nu worden we alle vier van school gestu-' 'James!' Ik pakte hem stevig beet bij zijn schouders en vervolgde: 'Natuurlijk vertel ik het niet door! Jullie geheim is mijn geheim.' Emma kwam aanrennen en zei iets tegen James over mestbommen. Ik schudde grijnzend met mijn hoofd. Er schoot me opeens iets te binnen. 'James?' 'Ja?' 'Nou, hoe lang duurt het ongeveer om een faunaat te worden?' Vroeg ik nieuwsgierig en wachtte zijn antwoord af.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2012 - 21:56 ]

    James Potter
    'En dat wil jij weten, omdat?' 'Ik wil ehmm..'
    'Jij mag geen faunaat worden, als je dat soms dacht, lieve schat.' 'Omdat?!'
    'Omdat het niet z'n pretje is, heb ik gehoord.' zei hij en grijnsde en ging weer tegen de muur leunen.


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Gabrielle Winona Monroe

    'Het kan me niet schelen dat het geen pretje is! Ik zal er alles aan doen om Remus te helpen. Noem me maar gek, maar zo ben ik nou eenmaal! En noem me geen schat!' Ik keek James met zo'n dodelijke en doordringende blik aan dat ik zou zweren dat ik hem even zag huiveren. 'Waarom wil je zo graag iemand helpen. Iemand die je hiervoor nauwelijks sprak. Behalve als je het af en toe voor Secretus opnam.' Zei James. 'Noem hem geen Secretus!' 'Oke wat jij wil. Maar waarom wil je dan zo graag helpen?' Ik kon even geen woorden vinden. Waarom wilde ik Remus nou eigenlijk zo graag helpen? Opeens wist ik het weer. 'Mijn broer.' Zei ik en ik deed mij best om de brok in mijn keel te negeren. 'Je broer?' Vroeg James verward. 'Mijn broer, was een weerwolf.' Er viel even een stilte. 'Hoe bedoel je was?' Aan James' blik te zien wist hij waar dit naar toe leidde. 'Ze kwamen erachter. Het Ministerie. En, en... nou, de rest kun je wel raden. Ik had het altijd zo goed met hem kunnen vinden... en ik zou het niet aan kunnen zien dat er nog iemand, die nooit iets fouts heeft gedaan, zou worden terechtgesteld alleen omdat het een halfmens is.' Ik keek naar de grond. Ik had zojuist een van mijn ergste ervaringen aan James verteld. Maar het zou voor hem toch niet zo anders zijn? Ik wilde de fout die ik had begaan, dat ik niet goed genoeg op mijn oudere broer had gepast verbeteren.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2012 - 22:44 ]

    James Potter
    'Dat is rot voor je joh.' zei hij meelevend en gaf een klopje op haar schouder. 'Maar ik weet niet, maar vind je het leuk en wat denk je eigenlijk hoe je hem kan helpen? We hebben nog geen reactie gekregen van onze brief.' zei hij een beetje sip en hij ging op de grond zitten en deed zijn irritande stropdas los.


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Gabrielle Winona Monroe

    'Nou, als ik kan zou ik graag mee willen helpen door ook een faunaat e worden. Maar ik heb ook van Severus geleerd hoe je Wolfsworteldrank kan brouwen. Dat kalmeert degene als hij de gedaante van een weerwolf heeft aangenomen. Natuurlijk wel altijd een halfuur van tevoren slikken en- ach, de uitleg stond in de brief die ik Remus heb gestuurd.' Zei ik eb ging naast James op de vloer zitten en leunde met mijn hoofd tegen de muur. 'We hebben nog geen reactie van onze brief.' Zei hij. Ik keek op. 'Welke brief?' Vroeg ik verward.

    Remus

    'Dertien keer per jaar. Om de achtentwintig dagen.'
    Dan kijk ik naar de wond die een beetje onder haar mouw vandaan komt.
    'Ik dacht dat ik je op je schouder had gekrabd. Hoe kom je dan aan deze wond?' vraag ik bezorgd.
    Snel trekt ze haar arm terug.
    'Oh, dat is niks bijzonders. Gewoon gesneden aan een steen.'
    'Aha,' zeg ik, maar ik ben er nog niet helemaal van overtuigd.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Nymphadora "Nym" Tops.

    '...Oké dan,' zeg ik na eerst een tijdje mijn mond gewoon geopend te hebben, nadenkend over de juiste woorden. 'Je- ehm, je hebt me inderdaad gekrabd. Het is niks, echt niet,' zeg ik en kijk hem aan.
    'Mijn grootouders wonen tegenover het huis van je ouders-' zeg ik dan om uit te leggen waardoor ik het überhaupt weet. 'Je bent al heel lang een weerwolf hè..? Het was... ze konden het horen toen je nog een klein kind was, alsof er iets.. scheurde, gecombineerd met... met.. kindergehuil,' zeg ik en merk dat Remus' ogen steeds groter worden. 'Ik woon in een straat die haaks staat op die waar jij woont,' zeg ik. 'Ik heb maar gewoon gezegd dat ik het was toen de buurtkinderen wat gingen vermoeden- Remus, ik.. ik ken je al bijna mijn hele leven zonder dat ik het je ooit heb gezegd-'

    [ bericht aangepast op 5 jan 2012 - 10:45 ]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    [Zal ik zo nog een stukje doen met Emmeline?]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Jaaa :)


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.



    Look what I've found.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2012 - 11:43 ]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    You're great, Rebecca.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    haha, ik vind het wel lollig eruit zien :D, ik heb trouwens voor Nym geschreven.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Remus

    Mijn gezicht vertrekt.
    'Ken je me echt al zolang? Wow... Het was Fenrir Vaalhaar. Als ik hem ooit in mijn handen krijg...'
    Ik bal mijn handen tot vuisten. Als ik groter ben, krijg ik hem wel. Dan gaat hij dood. En hij is van mij, niemand anders mag hém vermoorden.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Nymphadora "Nym" Tonks

    'Ik ken hem ja,' zeg ik kortaf. 'Ik heb hem wel eens zien lopen, gatver, wat een onderkruipsel...' zeg ik. 'Moorden lost niks op, Rem. Veel liever zou ik hem overleveren aan de dementors. Van mij mogen ze hem hébben!'

    [ik ga even naar de printshop en ik moet even wat afleveren bij Fred, ben terug in drie kwartier ongeveer]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    [Okeeeey^^]

    Remus

    'Ook goed. Maar ik gun hem niks.'
    Ik glimlach, en imiteer James door mijn hand door mijn haar te halen, zodat het extreem warrig zit, en net lijkt alsof ik net van een bezem afgestapt ben.
    'Wie doe ik na?' grinnik ik.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.