• Mijn probleem is dat ik nogal verlegen ben. Misschien komt het ook doordat ik faalangst heb, maar ik ben niet echt sociaal. Ik heb best wel vrienden, maar toch zal ik meer vrienden willen hebben en gewoon praatjes durven te maken met mensen die ik niet goed ken.

    Ik zit ook op een teamsport en ik praat niet met heel veel mensen, sinds ik in een nieuw team kwam. Ik vindt het gewoon eng en ben bang dat ze me gaan uitlachen of niet aardig vinden of raar vinden ofzo.

    Elke keer als ik met iemand praat die ik niet goed ken, dan klap ik een beetje dicht. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen en dan denk ik van: Dalijk vinden ze me raar/zielig/niet aardig of ze praten alleen maar met me omdat ze medelijden met me hebben.

    Heeft iemand misschien tips om meer zelfvertrouwen te krijgen en socialer te worden?


    I won't let you come close enough to hurt me.

    Probeer thuis te praten met familie te praten of in de spiegel en kij k hoe je erbij staat en hoe je kijkt. Of praat met een vriendin ofzo die je niet goed kent.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Kijk iedere dag in de spiegel en zeg vijf keer tegen jezelf: "Ik ben cool. Ik ben geweldig. Ik ben stoer. Het maakt niet uit wat anderen zeggen, ik kan alles."
    Het klinkt echt verschrikkelijk dom, maar het blijkt dat als je iets heel vaak tegen jezelf herhaald, je het ook nog gaat geloven :] En natuurlijk is het ook gewoon de waarheid!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Gewoon ervoor gaan hoor!
    En zo erg kan het niet zijn, toch? Ikzelf ben ook best wel verlegen, maar als je gewoon een praatje aanmaakt en gewoon spontaan blijft komt het vanzelf wel goed. Vraag wat zijn/haar hobby's of interesses zijn en probeer je eigen hobby's en interesses eraan te linken.


    The odds are néver in our favor.

    Dankjullie!(L)


    I won't let you come close enough to hurt me.

    Je angst overwinnen :3. Zelf ben ik erg verlegen, maar ik heb dingen geprobeerd en nu gaat het zelf een stuk beter. Als je iets moet doen , maar je vind het eng gewoon proberen ^^


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor