• Yeah! Topic 3!

    Het rollentopic
    Het 1e topic

    Deze RPG gaat over de verleden tijd. Toen James Potter en zijn vrienden de school nog onveilig maakten. Toen Voldemort nog niet aan de macht was. Toen Severus Sneep al verliefd was op Lily Evers. Kortom: het leven vóór Harry Potter.

    Goed: de rollen. Je mag maximaal vier rollen hebben. Dit mogen bestaande personages zijn, maar ook verzonnen personages. Je mag ook alvast personages reserveren, als je later pas de rol aanmaakt.

    EEN RESERVERING DUURT EEN WEEK. DAARNA VERVALT DE RESERVERING EN IS DE ROL WEER BESCHIKBAAR VOOR IEDEREEN! JE KAN DAARNA DEZE ROL NIET OPNIEUW RESERVEREN!

    Dit is het vierde jaar van deze bestaande leerlingpersonages!
    De rollen:
    Bestaande personages:
    -James Potter: RoxanneGryffindor Seeker van het Quidditchteam.
    -Remus Lupos: Lisanne Gryffindor
    -Sirius Zwarts: Sarita Gryffindor
    -Peter Pippeling: Gryffindor
    -Lily Evers: Lina Gryffindor
    -Severus Sneep: Lisanne Slytherin
    -Narcissa Zwarts: Rebecca Slytherin
    -Andromeda Zwarts: Luanne Slytherin
    -Nymphadora Tops: Rebecca Hufflepuff Seeker van het Quidditchteam.
    - [Ben ik iemand vergeten? Zet het even in een reactie.]

    Zelfverzonnen personages:
    -Kim: Brandy Pandora McAllister Slytherin
    -Esther: Katheryn Madison Lynx Slytherin
    -Lisanne: Samira Evelina Caisse Slytherin
    -Chantal: Emma Marylyn Waters Gryffindor
    -Sophie: Evana Lexie Morson Gryffindor Keeper van het Quidditchteam.
    -Luanne: Gabrielle Winona Monroe Gryffindor Beater van het Quidditchtean
    -Rebecca: Emmeline Elisabeth Ebbers Ravenclaw Beater van het Quidditchteam
    -

    Leraren:
    -Schoolhoofd: Armando Wafelaar(Lisanne)
    -Leraar Gedaanteverwisselingen (Perkamentus):
    -Lerares Bezweringen: Amber Uitmunto Wafelaar Hoofd Slytherin (Annemik)
    -
    Jezelf(telt niet mee voor aantal rollen):
    - Lisanne Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Rebecca Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Roxanne Gryffindor
    - Sophie Gryffindor
    - Sarita Gryffindor
    - Bruna Luanne Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Kim Gryffindor

    Anders:
    -

    [ bericht aangepast op 5 feb 2012 - 18:34 ]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    James
    'Oke zullen we achter haar aan of haar even met rust laten?' vroeg James aan Remus.
    James pakte zijn stok. 'Lumos. Zo kunnen we beter zien.' en James liep langzaam richting Evanna.


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Bruna Luanne

    Madame Pleister had me de ziekenzaal uitgejaagd en wandelde daarom richting de eiken deuren in de hal om te kijken waar de anderen waren. Ik weet het, mijn nieuwsgierigheid was groot en het was misschien ietwat ondankbaar tegenover Rebecca om nu weer kans te lopen weer aangevallen te worden terwijl zij me had gered en daarna er zelf voor was opgedraaid. Maar ik kon me niet inhouden en ik maakte me te veel zorgen om nu gewoon in mijn bed te kruipen en te gaan slapen. En misschien waren ze nu alweer mens, aangezien het als bijna vier uur 's nachts was. De ijzige koud liet me huiveren en ik sloeg gauw mijn armen stevig om me heen. Ik liep richting het Verboden Bos en zag iets verderop drie meisjes praten. Ik herkende Gabrielle en Sophie, maar het andere meisje niet. Volgens mij zat ze in Slytherin maar ik wist het niet zeker. En wat deden Gabrielle en Sophie überhaupt samen met een Slytherin? Ach ja, ik ging ook om met Severus. Ik scheurde mijn blik van de meisjes en liep verder richting het bos. 'Lumos,' fluisterde ik. Algauw werd het steeds donkerder door de bomen die het maanlicht weerhielden het pad te verlichten en was het enige lichtpuntje nog maar het uiteinde van mijn toverstok. Na enkele minuten afwisselend te hebben gelopen en gerend hoorde ik stemmen.
    'Lumos. Zo kunnen we beter zien,' hoorde ik een stem zeggen. Ik keek om me heen opzoek naar een ander lichtpunt en zag uiteindelijk iets verderop twee gedaantes. Ik liep naar ze toe en naarmate ik dichterbij kwam herkende ik James en Remus. 'Heey,' fluisterde ik. 'Gelukkig, je bent hebt weer je menselijke gedaante,' vervolgde ik opgelucht en knikte naar Remus. 'Wat doen jullie hier eigenlijk? Waar is Evana?'

    [ bericht aangepast op 1 feb 2012 - 16:20 ]

    Evana Lexie Morson
    Het begon al goed. Mijn nog niet genezen wond van Remus was weer opengesprongen, en verder was ik in doornstruiken gestapt. Jippe. Jippe., maar ik ging niet terug. Als ik achter me omhoog keek, kon ik vaag nog wat lichtjes zien van de School. De tranen sprongen me in de ogen, maar ik draaide mijn hoofd om en keek weer vooruit. Niet opgeven Evana...


    Tijd voor koffie.

    Rebecca.

    Ik draai me om richting een van de badkamers van de klassenoudsten, om daar mijn wond schoon te gaan spoelen. Het tintelt en ik heb hoge koorts, maar ik leef nog en ik ben alle hogere krachten daar dankbaar voor. Ik vlecht mijn haren razendsnel in, zodat ze niet nat worden en ik laat lauwwarm water over de wond spoelen. Kon ik Evana maar even spreken, dacht ik bij mezelf. Nu geeft ze zichzelf waarschijnlijk de schuld van iets waar ze niks aan kon doen.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Remus

    'Evana... is er vandoor. Ze wilde niet met ons praten. Ze dacht serieus dat het haar schuld was, dat Rebecca gebeten is. Maar dat kan niet. Je bent jezelf niet als je veranderd bent,' zeg ik. 'Laten we haar maar gaan zoeken.'
    Ze knikken, en volgen me als ik de richting op loop waar ze naartoe is gegaan. Even verderop zie ik iemand lopen, wat best Evana zou kunnen zijn. Ik loop naar haar toe, en gebaar naar Bruna en James dat ze even op afstand moeten blijven.
    'Het is niet jouw schuld,' fluister ik tegen haar. Ze draait zich om en kijkt me aan.
    'Wel waar,' zegt ze verdrietig. 'Mijn schuld.'
    Ik zucht.
    'Nee, dat is het niet. Kijk, als je eenmaal veranderd bent, heb je jezelf niet meer onder controle. Dan neemt de weerwolf je lichaam over. De weerwolf is uit op slachtoffers. Jij niet,' zeg ik.

    [ bericht aangepast op 2 feb 2012 - 16:28 ]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Evana Lexie Morson
    Hopeloos kijk ik Remus aan. "Remus, i-ik heb een stuk B-been van iemand gegeten! W-wie was het eigenlijk? Ik had gewoon meer controle moeten hebben." ik voel de tranen weer stromen. "W-waarom ben je hier eigenlijk?" vraag ik. "W-wie is er nog meer?"


    Tijd voor koffie.

    Remus

    'Nee, je hebt het alleen opengehaald. Er zit nu een diepe snee in het been van Rebecca. En je kan gewoon niet méér controle krijgen. Het is nu eenmaal zo. Tijdens volle maan heb je niks meer te zeggen over je eigen lichaam,' zeg ik. Ik zucht. 'Ik ben hier omdat ik je probeer te helpen, aangezien mijn eerste keer ook niet bepaald een pretje was. En ik ben hier alleen.'
    Ik maak achter mijn rug, zo onopvallend mogelijk een gebaar naar James en Bruna, wat 'Ga weg.' betekent.

    [ bericht aangepast op 2 feb 2012 - 16:29 ]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    [is het goed als jullie zo uit het bos komen?]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    [Ja, ist gut.]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    [@Lisanne het is Bruna (ik) die daar is, niet Gaby :D]

    [Faal =_= *past aan*.]

    [ bericht aangepast op 2 feb 2012 - 16:28 ]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Rebecca.

    Ik trek een broek aan en probeer ervoor te zorgen dat hij niet over mijn wond schuurt. Mijn haren zitten nog steeds strak ingevlochten en ik trek een witte blouse op mijn spijkerbroek aan. Ik rijd de gang door en kom daar tegen wie ik al de hele tijd zocht: Remus en Evana.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Evana Lexie Morson
    "I-ik weet niet. De eerste keer, of tweede, dat jij transformeerde beet jij niemand!" ik werd echt hysterisch ofzo. "I-ik ga niet mee naar binnen. G-ga jij maar alvast." dan zie ik een vage schim. Dan zie ik dat heet Rebecca is. Ze zit in een rolstoel. Ik loop achteruit. "Je zei dat je alleen was!" ik liep nog wat sneller achteruit. "Ga weg." sis ik, tegen iedereen, wie er ook mag zijn.


    Tijd voor koffie.

    Rebecca.

    'Evana,' zeg ik en kijk haar doordringend aan. 'Ik zocht je...' voeg ik eraan toe en rijd naar haar toe, nog steeds in de rolstoel. 'Ik weet wat je denkt,' zeg ik dan en kijk naar mijn been. 'Maar je hebt me alleen gebeten- wel redelijk diep, maar ik kom wel weer uit die rolstoel hoor...'
    Ik wil haar dolgraag alles uitleggen, maar dan zou ik Severus onbedoeld de schuld geven van dit alles. Ik besluit mijn mond te houden en te wachten op haar reactie.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Evana Lexie Morson
    "Maar je hebt me alleen gebeten- wel redelijk diep, maar ik kom wel weer uit die rolstoel hoor...". Vol afschuw kijk ik naar het verband. Ik bedenk me dat mijn arm nu eigenlijk ook in het verband moet. Maar ik hoef niet in een rolstoel. Hoe is die stomme wond eigenlijk opengegaan?

    Niet afdwalen met mijn gedachte. Rebecca kijkt me aan. Dan dringt het grote besef tot me door. Iedere maand dít. Naar het bos geleid worden, die haren over mijn lichaam voelen, het onbeheersbare gehuil, en misschien nog meer niet-wetende leerlingen die uitzijn op een kick. Ik slikte moeizaam. "G-gaan jullie maar naar binnen. I-ik kom later wel."


    Tijd voor koffie.