• Yeah! Topic 3!

    Het rollentopic
    Het 1e topic

    Deze RPG gaat over de verleden tijd. Toen James Potter en zijn vrienden de school nog onveilig maakten. Toen Voldemort nog niet aan de macht was. Toen Severus Sneep al verliefd was op Lily Evers. Kortom: het leven vóór Harry Potter.

    Goed: de rollen. Je mag maximaal vier rollen hebben. Dit mogen bestaande personages zijn, maar ook verzonnen personages. Je mag ook alvast personages reserveren, als je later pas de rol aanmaakt.

    EEN RESERVERING DUURT EEN WEEK. DAARNA VERVALT DE RESERVERING EN IS DE ROL WEER BESCHIKBAAR VOOR IEDEREEN! JE KAN DAARNA DEZE ROL NIET OPNIEUW RESERVEREN!

    Dit is het vierde jaar van deze bestaande leerlingpersonages!
    De rollen:
    Bestaande personages:
    -James Potter: RoxanneGryffindor Seeker van het Quidditchteam.
    -Remus Lupos: Lisanne Gryffindor
    -Sirius Zwarts: Sarita Gryffindor
    -Peter Pippeling: Gryffindor
    -Lily Evers: Lina Gryffindor
    -Severus Sneep: Lisanne Slytherin
    -Narcissa Zwarts: Rebecca Slytherin
    -Andromeda Zwarts: Luanne Slytherin
    -Nymphadora Tops: Rebecca Hufflepuff Seeker van het Quidditchteam.
    - [Ben ik iemand vergeten? Zet het even in een reactie.]

    Zelfverzonnen personages:
    -Kim: Brandy Pandora McAllister Slytherin
    -Esther: Katheryn Madison Lynx Slytherin
    -Lisanne: Samira Evelina Caisse Slytherin
    -Chantal: Emma Marylyn Waters Gryffindor
    -Sophie: Evana Lexie Morson Gryffindor Keeper van het Quidditchteam.
    -Luanne: Gabrielle Winona Monroe Gryffindor Beater van het Quidditchtean
    -Rebecca: Emmeline Elisabeth Ebbers Ravenclaw Beater van het Quidditchteam
    -

    Leraren:
    -Schoolhoofd: Armando Wafelaar(Lisanne)
    -Leraar Gedaanteverwisselingen (Perkamentus):
    -Lerares Bezweringen: Amber Uitmunto Wafelaar Hoofd Slytherin (Annemik)
    -
    Jezelf(telt niet mee voor aantal rollen):
    - Lisanne Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Rebecca Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Roxanne Gryffindor
    - Sophie Gryffindor
    - Sarita Gryffindor
    - Bruna Luanne Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Kim Gryffindor

    Anders:
    -

    [ bericht aangepast op 5 feb 2012 - 18:34 ]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    James
    'Ja ik heb het vertelt... Is dat erg? Ze wilt namelijk graag meehelpen enzo.' zei hij op een vriendelijke toon en liep achter Perkamentus aan naar zijn kantoor.
    'Oke wat wilt u nog meer zeggen meneer.'zei James opgewekt terwijl hij ging zitten.


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Perkamentus

    'Dat is niet erg hoor. Ik geloof dat ze het wel geheim kan houden.'
    Ik knipoog even naar Gabriëlle.
    'Maar we moeten gauw beginnen. Hebben jullie al een beetje een idee welk dier jullie het best weergeeft?'


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    James
    'Professor ik heb nagedacht, mijn patronus is een Hert, dus ik dacht een hert.' zei hij vol overtuigen.
    'En pippeling een rat toch? En Sirius een hond.' zei hij er nog bij.
    En hij keek naar perkamentus en lachte.


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Armando Wafelaar

    Aangezien Perkamentus me wilde spreken, loop ik fluitend naar zijn kamer en open de deur.
    'Waarvoor wilde je me- Oh, ik denk dat ik het al door heb,' grinnik ik.
    'Ga zitten, Armando.' Perkamentus wijst op een stoel die er net beslist nog niet stond.
    Ik ga zitten en volg het gesprek.
    'Ik denk dat ik met die keuzes wel kan leven. Neem even in je hoofd hoe je er als dier uit wil zien,' zegt Perkamentus.
    Ze concentreren zich duidelijk, dus ik spreek de spreuk uit: 'Dessineo.'
    Onmiddelijk staan er drie dieren op het perkament dat voor me ligt; een hert, een rat en een hond. Ze lijken perfect.
    'Nou, hier kunnen we denk ik wel wat mee, Albus. We spreken jullie nog wel,' glimlach ik.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    James
    'oke dat dacht ik al. Ohjameneer Waffelaar, wilt u uw zus zeggen dat ik niets heb gedaan?' zei hij en liep de gang in.


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Severus

    Grimmig loop ik naar buiten. Als Lily het niet wil zien, mij best. Ze moet het dan zelf maar weten, ik probeer haar enkel te beschermen voor weerwolven.
    'Awoeeeee!'
    Verschrikt kijk ik op naar het bos. Dus toch. Ik had gelijk. Een gevoel van trots stroomt door mijn lijf. Als Lily hier nu zou zijn...
    'Ik heb je door, Lupos,' fluister ik kil.

    Lisanne

    Ik loop een beetje doelloos spreuken te oefenen terwijl ik nog steeds wacht op Lucius. Ik verf gedachteloos een takje rood met mijn toverstok, als ik word opgeschrikt door een stem.
    'Dus je bent tóch gekomen.'
    Ik kijk om, en zie Lucius.
    'Het is een wonder dat jij nog durft, zo zonder je vriendjes. Nou, weet je zeker dat je het durft?' grijns ik.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Gabrielle

    Ik kijk verbijsterd toe hoe Pippeling, Sirius en James in dieren veranderen. Het kost me enkele moeite om mijn lach in te houden als Peter Pippeling krimpt en krimpt tot hij de grote van een rat aanneemt in wat hij ook verandert. James verandert in een geweldig hert en Sirius in een zwarte hond. Ik grijp mijn kans en voor ik het weet is het er al uit: 'Professor Perkamentus, ik wil ook een faunaat worden,' het is even stil in de kamer en dan vervolg ik: 'Ik wil niets liever dan helpen, professor. Alstublieft, ik blijf soms nachten achter elkaar wakker omdat ik steeds met Evana en Remus in mijn hoofd zit. Alsjeblieft,' - ik richt me nu ook op James, Peter en Sirius - 'laat me helpen.' Ik kijk hun verwachtingsvol, bijna smekend aan. Wachtend op een antwoord.

    Rebecca. [lol wat is het toch leuk om mezelf te spelen]

    Een naar gevoel bekruipt me en ik ga rechtop zitten. Ik kijk naar buiten en zie de volle maan over het bos schijnen, het werpt een griezelig maar wonderschoon beeld over Zweinstein en ik besluit nog even naar beneden te gaan om te kijken of Arthur nog nieuw knalvuurwerk heeft gemaakt.
    Eenmaal beneden merk ik op dat er bijna niemand is. Een stelletje uit Ravenklauw zit te zoenen en ik bemoei me er maar niet mee. 'Ik heb je door, Lupos.' hoor ik iemand kil fluisteren en ik grijp mijn toverstok. Ik klim geluidsloos over een muur en vat Severus in zijn kraag.
    'Severus!' zeg ik hard en trek aan zijn mouw. 'Wat doe jij dan weer hier, hoezo heb je Lupos door, wat is er aan de hand?!' zeg ik en kijk naar de maan. 'Ik snap je theorie Sev, maar alsjeblieft, ga mee naar binnen. Het is koud, je wordt ziek als je zo rondloopt.' zeg ik maar hij trekt zich los.
    'Ik zeg het je hoor!' zeg ik, maar het komt niet geloofwaardig over. 'Toe nou, Sev. Of wacht, trek in ieder geval dit aan,' zeg ik en geef hem mijn mantel. 'Ik heb het niet koud, ik heb toch een trui aan.' voeg ik eraan toe.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    James
    Hij veranderde weer terug naar zijn mensen vorm. Hij had gelukkig nog een boxer short en een blouse aan.
    'van mij mag het... Maar mag ik een BROEK!' zei hij schokkend en keek naar de andere die er slechter aan toe waren.


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Gabrielle

    Ik pakte snel de kleren die op de vloer van het kantoortje lagen en gaf die aan de jongens waarna ik me snel omdraaide om ze hun privacy te geven. Ik keek Perkamentus vragend aan. James vond het misschien goed - in ieder geval vond iemand het goed - maar wat vonden de anderen? En Perkamentus moest het er vooral mee eens zijn.

    Bruna Luanne

    Ik zat in de Gryffindor Common Room te lezen terwijl ik Melody over haar rug aaide. Het was volle maan vannacht en ik wist wat dat betekende; Remus en Evana veranderden. Ik voelde me enigszins schuldig dat ik Remus, James, Sirius en Peter daar had over horen praten en dat ik hier gewoon zat terwijl zij daar weet ik veel wat voor gevaar liepen. Ik sloeg het boek met een klap dicht die Melody verschrikt van mijn schoot deed springen maar dat negeerde ik en liep regelrecht door het portretgat naar buiten. Ik rende de trappen af tot ik aan het eind van de marmeren trap was en in de hal belandde. 'Ik heb het niet koud, ik heb toch een trui aan.' hoorde ik een meisjesstem zeggen en ik verstarde heel even. Maar toen ik doorkreeg van wie die stem was ontspande ik weer, liep verder en zag Rebecca en Severus. 'Heey,' zei ik toen ze me zagen en ik liep naar ze toe.

    [Yeah, I know. Gabrielle maakt zich ook zorgen en zo, maar ik heb haar karakter ietwat laten lijken op het mijne]

    [ bericht aangepast op 28 jan 2012 - 21:07 ]

    Evana Lexie Morson
    Ik voelde me in ieder geval wat meer mezelf, dacht ik, terwijl ik door de bossen scharrelde. De volle maan was nog steeds aantrekkelijk. Ik rende door.

    Sophie
    Ik zag dat Bruna de Common room net verliet. Waar zou ze heen gaan om dit uur? Ik besloot haar te volgen. Zelf kon ik niet slapen. Ik voelde me klaarwakker. Zelfs een goed boek had niet geholpen. Maar nu holde ik achter Bruna aan. Ik zag dat ze hoi zei tegen Severus en nog een meisje. Ik kwam langzaam naast haar staan. "Hoi!" zei ik. Ik rilde.


    Tijd voor koffie.

    Rebecca.

    Ik sloeg mijn armen over elkaar en frunnikte aan het hemd en het t-shirt onder mijn trui. Mijn donkerblonde haar was statisch en voelde prikkelig op mijn hoofd. Severus had mijn - voor hem te kleine - mantel om zich heen geslagen en keek toch ietwat dankbaar. 'Als ik hem ergens deze week maar weer terugkrijg,' zei ik tegen hem en vlocht mijn haren razendsnel in. 'Ik moet toch mijn wintermantel weer gaan dragen...' zei ik en wreef over de stof op zijn mouw. Mijn hand raakte de zijne en ik merkte op hoe ijzig koud die was. 'Jee, Severus!' zei ik en pakte zijn handen vast 'Je lijkt wel bevroren! Wacht, dan krijg je mijn trui. Het is sowieso geen goed idee om zo laat nog op te zijn en om nu nog op zoek te gaan naar Lupos, die is toch allang weg,' zei ik en trok de wollen trui uit. Ik had nu alleen nog mijn t-shirt aan, met daaronder een hemd. De trui had mijn oma nog voor me gemaakt en was van bordeauxrode wol met een gouden initiaal op de voorkant. 'Oké, je heet geen "Reverus", dat weet ik, maar het is al beter dan dat bloesje dat je aanhad. Kom anders even mee om een kop thee te drinken of iets dergelijks, je bent werkelijk steenkoud...' zei ik en wreef nogmaals over zijn handen in een verwoede poging ze op te warmen. 'Lijkt me ook een beter idee voor jou, Bruna.' zei ik en klopte haar op haar schouder.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Bruna Luanne

    'Dank je,' zei ik dankbaar. ik had inderdaad alleen maar een T-shirt aan en het was ijskoud op de gangen. Net toen we besloten om ons weer naar de toren van Gryffindor te begeven verscheen Sophie naast ons. 'Hoi!' zei ze en ze rilde. 'Heey, Sophie!' zei ik vrolijk. Ik vond het altijd wel fijn als er weer iemand bij verscheen. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd, toch? 'We waren net van plan om een kop thee te gaan drinken. Kom je mee?' vroeg ik en ze kikte. We hadden nog maar net voet op de eerste tree van de marmeren trap gezet toen er luid, gekweld wolfgejank klonk. 'Denk je dat ze in moeilijkheden zitten?' vroeg Sophie. 'Ik weet het niet,' zei Rebecca. 'Kom op, dan gaan we kijken,' zei ik en ik liep op een drafje naar de eikenhouten deuren.

    James
    Toen op de gang sprintte hoorde hij een wolven gejank en verstarde. James rende er weer heen en zag daar een paar mensen.
    'Hoi iedereen! Prachtige avond he!' zei hij en spreidde zijn armen uit en deed het weer omlaag en wilde zijn handen in zijn kontzak doen maar ging er naast. James had nog zijn boxer en blouse nog aan. Maar had het niet koud maar heel warm.
    'Severus heb je het koud?' want hij was helemaal ingepakt door allemaal kleding.
    'Ja blijkbaar, jij niet zo te zien? Waarom ben je half naakt?' zei Severus met een glimlach.
    'Dat zijn niet jouw zaken Sectreet- oh Severus. Of heb je afgeluisterd waar we het over hadden?' zei James en ging naar buiten naast bruna op een steen zitten.
    'Heb jij het niet koud?!' vroeg Rebecca.
    'Nee ik heb het heel warm juist. Ik weet niet waarom misschien komt het door net?' zei James en plofte achterover op het gras.


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Bruna Luanne

    Ik was heel even verdoofd door de kou waardoor ik niet meer wist wat we nou eigenlijk gingen uitvoeren. James kwam aanlopen en was half naakt... juist. Ineens herinnerde ik me weer waarom we buiten waren omdat er opnieuw schel, gekweld wolfgejank klonk. 'Kom op! Straks is er iets heel ergs aan de hand!' zei ik ongerust waarna ik opsprong en richting het Verboden Bos rende. Bij de eerste bomen aangekomen fluisterde ik 'Lumos' en de punt van mijn toverstok lichtte op. De anderen hadden mijn voorbeeld gevolgd en we begaven ons behoedzaam langzamerhand dieper in het bos.