• Yeah! Topic 3!

    Het rollentopic
    Het 1e topic

    Deze RPG gaat over de verleden tijd. Toen James Potter en zijn vrienden de school nog onveilig maakten. Toen Voldemort nog niet aan de macht was. Toen Severus Sneep al verliefd was op Lily Evers. Kortom: het leven vóór Harry Potter.

    Goed: de rollen. Je mag maximaal vier rollen hebben. Dit mogen bestaande personages zijn, maar ook verzonnen personages. Je mag ook alvast personages reserveren, als je later pas de rol aanmaakt.

    EEN RESERVERING DUURT EEN WEEK. DAARNA VERVALT DE RESERVERING EN IS DE ROL WEER BESCHIKBAAR VOOR IEDEREEN! JE KAN DAARNA DEZE ROL NIET OPNIEUW RESERVEREN!

    Dit is het vierde jaar van deze bestaande leerlingpersonages!
    De rollen:
    Bestaande personages:
    -James Potter: RoxanneGryffindor Seeker van het Quidditchteam.
    -Remus Lupos: Lisanne Gryffindor
    -Sirius Zwarts: Sarita Gryffindor
    -Peter Pippeling: Gryffindor
    -Lily Evers: Lina Gryffindor
    -Severus Sneep: Lisanne Slytherin
    -Narcissa Zwarts: Rebecca Slytherin
    -Andromeda Zwarts: Luanne Slytherin
    -Nymphadora Tops: Rebecca Hufflepuff Seeker van het Quidditchteam.
    - [Ben ik iemand vergeten? Zet het even in een reactie.]

    Zelfverzonnen personages:
    -Kim: Brandy Pandora McAllister Slytherin
    -Esther: Katheryn Madison Lynx Slytherin
    -Lisanne: Samira Evelina Caisse Slytherin
    -Chantal: Emma Marylyn Waters Gryffindor
    -Sophie: Evana Lexie Morson Gryffindor Keeper van het Quidditchteam.
    -Luanne: Gabrielle Winona Monroe Gryffindor Beater van het Quidditchtean
    -Rebecca: Emmeline Elisabeth Ebbers Ravenclaw Beater van het Quidditchteam
    -

    Leraren:
    -Schoolhoofd: Armando Wafelaar(Lisanne)
    -Leraar Gedaanteverwisselingen (Perkamentus):
    -Lerares Bezweringen: Amber Uitmunto Wafelaar Hoofd Slytherin (Annemik)
    -
    Jezelf(telt niet mee voor aantal rollen):
    - Lisanne Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Rebecca Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Roxanne Gryffindor
    - Sophie Gryffindor
    - Sarita Gryffindor
    - Bruna Luanne Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Kim Gryffindor

    Anders:
    -

    [ bericht aangepast op 5 feb 2012 - 18:34 ]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Severus

    Ik loop achter ze aan, half in de hoop bewijzen te ontdekken, half in de hoop niet opgegeten te worden. We lopen steeds dichter in het bos, en ik zie twee gedaantes tegenover elkaar staan. Twéé? Zit er dan nóg een weerwolf hier? Ik schud verward mijn hoofd.
    'Daar zijn ze,' zeg ik tegen de rest. 'Nox, voordat ze ons opmerken.'
    Het lichtje bij mijn stok dooft.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Armando Wafelaar

    Ik schiet in de lach.
    'Jij óók al? Nou, dat gaat nog een hele klus worden,' grijns ik tegen Perkamentus.
    'Helemaal gelijk, Armando. Nou, we moeten dan maar gauw aan de slag. En wat voor dier had jij dan in gedachten, Gabriëlle?' vraagt Perkamentus.
    Ik pak alvast een nieuw velletje perkament tevoorschijn.

    [ bericht aangepast op 29 jan 2012 - 12:03 ]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Sophie
    "W-waar gaan we naartoe?" ik was niet bang, maar ik had het behoorlijk koud. Bruna keek me aan. "Weet je dat niet?", ik keek haar wantrouwend aan. "Wat?" Ze zuchtte. "Remus en Evana zijn weerwolven." ik kijk haar met grote ogen aan. Van Remus wist ik het, maar van Evana niet. "Evana gebeten door Lupos?" ze knikt.


    Tijd voor koffie.

    Evana Lexie Morson
    Ik zie een lichtje. Ik ren erop af. Misschien is het Gabrielle wel! Of James! Ik kom dichterbij. Wacht, dit waren James en Gabrielle helemaal niet. Het waren Severus, Bruna en Sophie. Ik jank, en loop gekwetst achteruit. "Wacht!" roept een van hen. Langzaam loop ik achteruit tot ik in de schaduw sta. Ik zie ze vol afschuw naar me kijken.


    Tijd voor koffie.

    Bruna Luanne

    Er komt een weerwolf op ons aflopen. Ze deinst achteruit. 'Wacht!' roep ik. De weerwolf keek me met grote ogen aan. 'E-evana?' vraag ik voorzichtig terwijl ik een paar kleine stapjes naar voren waag. Ze kijkt me verbaasd aan maar blijft staan. 'Evana, rustig maar. We doen je niets,' zeg ik zacht terwijl ik nog een paar stappen naar voren doe.

    Gabrielle Winona Monroe

    'Helemaal gelijk, Armando. Nou, we moeten dan maar gauw aan de slag. En wat voor dier had jij dan in gedachten, Gabriëlle?' vraagt Perkamentus. Ik zucht enigszins opgelucht. 'Nou, ik heb daar eigenlijk nog niet helemaal over nagedacht,' zeg ik ietwat beschaamd. 'Wat is je patronus, Gabrielle?' vraagt Perkamentus. 'E-een kat, professor,' zeg ik. 'Nou, een kat lijkt mij een prima faunaatvorm. Katten vallen niet veel op en zijn moeilijk te grijpen,' zegt Perkamentus en hij glimlacht. Ik besef dat Perkamentus gelijk heeft; een kat zou vrijwel perfect zijn. 'Ja, u heeft gelijk, professor. Ja, ik doe wel een kat,' zeg ik.

    Rebecca.

    'Bruna, terugkomen jij,' zeg ik fel tegen het iets kleinere meisje. 'Severus, SEVERUS SNEEP, ALS JE NU NIET TERUGKOMT DAN-' wil ik zeggen, maar de weerwolf springt op en grijpt Bruna bijna. Ik trek haar zo hard ik kan naar achteren en het meisje landt zo'n twee meter verderop. Ik trek mijn toverstok en schreeuw - bijna onverstaanbaar hard - "PARALITIS!" en met een tweede, non-verbale spreuk zwiep ik de wolf een eind weg. 'RENNEN SEV!' zeg ik, terwijl ik zelf het verboden bos in ren in een poging de wolf af te leiden. Ik wijs heftig de andere kant op. Bruna en Severus kijken me raar aan, maar ik maak een soort van "alles-komt-goed"-gebaar en ze doen wat ik zeg. Eenmaal in het verboden bos klopt mijn hart in mijn keel, maar ga ik door met mijn plan.
    'AWOEEEE!' roep ik hard, in een poging ze naar deze plek toe te leiden en weg te leiden van Bruna en Severus. 'Lekker... mensenvlees, Remus!' roep ik maar het voelt bedenkelijk. Ik vrees vrijwel niks meer sinds ik met de centauren praat. Ze lijken me beter te snappen dan de mensen en dat voelt vreselijk fout. Een van hen, Rohan, komt de bosjes uit en zwiept me op zijn rug.
    'Zeg maar niks,' zegt hij en legt mijn armen rond zijn middel. 'We weten wat er aan de hand is. Het valt ons al tijden op hoe dom sommige van je soortgenoten zijn, door 's nachts naar buiten te gaan, als Luna op haar sterkst is...' zegt hij en neemt een omweg door het bos.
    'Ik weet het,' zeg ik. 'Alleen willen ze elkaar zó graag erbij lappen, dat ze vergeten wie ze zijn.'


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    [@Rebecca ik voel me enigszins beledigd dat je zegt dat ik iemand erbij wilde lappen. Ik wilde Evana juist helpen, ik zou nooit zou iets verschrikkelijks doen als in dit soort situaties iemand erbij proberen te lappen. Ik wil heus geen problemen maken of zo, hoor :). Alleen moest dit er gwn even uit. Natuurlijk bestaat de kans ook dat ik het verkeerd begrepen heb... dus als dat zo is duizendmaal sorry :(.]

    [@ Bruna: hee, meisje, het is maar een RPG lieverd. Het was ook meer over Severus, in de boeken wordt hij namelijk beschreven als een vreselijk nieuwsgierig ventje. Was helemaal niet persoonlijk tegen jou hoor! Echt niet, wees niet bang ;) ]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    [@Rebecca haha, ja ik weet dat het een alleen maar RPG is :). Maar aangezien we onszelf erin plaatsen dacht ik toch van: "ik zou dat nooit doen!" maar fijn om te weten dat het niet helemaal op mij gericht was. Het spijt me van die post, het moest er gwn even uit. :$]

    [@ Bruna haha, ja. Ik wilde het alleen even zeker maken. Ik ga ook niet om met centauren, maar wel meer met "anderen" dan met de normalo's, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik voel me meer aangetrokken tot datgene tussen hemel en aarde dan de aarde. Maakt niks uit joh! ;)]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    @Rebecca ja ik begrijp wat je bedoelt! XD

    James
    'Haal je broek is op!' zei Severus en lachte. Gaby, die er nog als enige erbij was, lieprondje en dacht na.
    'Best. Ik ben zo snel mogelijk terug, koukleun!' en sprintte naar zijn kamer pakte zijn broek en zijn mantel. Toen hij de trap afliep zag hij Lily.
    'He Lily, alles goed? Wil je mee naar Gaby en Severus?' zei hij en deedzijn handen in zijn zakken.


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Evana Lexie Morson
    Langzaam komt het meisje op mij af. Ze kent mij dus. Langzaam herken ik haar. Het is Bruna. Ik loop een paar stapjes op haar af. Maar dan gebeurt er iets. Het meisje verandert. Ze verandert in een homp vlees. Ik loop naar haar toe. Gretiger nu. Ik hoor haar bloed bijna, en ik richt mezelf op. Dan een enorme knal, geschreeuw en ik lig tegen de grond.

    Sophie
    "Protego!" schreeuw ik. De muur rijst tussen ons en de wolf op, die nu op de grond ligt. Snel rennen we weg. "Ze heeft denk ik niet alle drank opgedronken!" roept iemand die mee rent. Ik knik. Ik heb wel gehoord van de befaamde Wolfsworteldrank. Ik ren wat langzamer, want ik zie dat Rebecca ergens anders heen rent. Ik ren achter haar aan. Ze loopt naar centauren toe! Ze praat wat, en ik besluit tevoorschijn te komen.


    Tijd voor koffie.

    Bruna Luanne

    'Ze heeft denk ik niet alle drank opgedronken!' roep ik. Ik wist dat Gaby sinds kort Wolfsworteldrank voor Remus en Evana brouwde. 'Bedankt, Rebecca! Bedankt, dat je me hebt gered! ik sta bij je in het krijt!' schreeuw ik onder het rennen. 'Rebbeca?' vraag ik las ik geen antwoord krijg. Ik kijk achter me en zie dat ze bij een centaur staat en blijbaar met die praat. Gaaf... ik keer me om en ren nu samen met Sophie en Severus richting Rebecca en de centaur. Hij keek ons afkeurend aan toen we hijgend stilstand hielden. Ik sloeg mijn ogen neer. Ik had zo het gevoel dat hij had gezien hoe stom ik daarnet bezig was...

    Andromeda Zwarts

    Ik kon het gekwebbel van mijn zussen over Lucius, Rodolphus en vooral Bella's Dooddoenersplannen niet meer aanhoren. Ik stond op en zonder nog iets tegen ze te zeggen stapte ik de ijskoude gangen van de kerkers in. Ik sloeg mijn armen stevig om me heen in een poging het warmer te krijgen terwijl ik de trap op naar de hal liep. Ik hoorde stemmen en draaide me vliegensvlug om. Gelukkig, het was James, samen met nog twee meisjes die ik vaag herkende als ene Lily evers en de ander Gabrielle Monroe. Ik mocht James, hij was een goede vriend van Sirius dus ook van mij. 'Heey, Andy!' zei James terwijl hij de marmeren trap samen met de andere twee meisjes af kwam draven.

    Rebecca (OH LOL wat is het leuk om mezelf te spelen, phahah).

    'Ze doen je niks, Rohan,' zeg ik tegen de roodbruine centaur waar ik nog steeds op zit. 'Ze zijn niet zoals de mensen van het ministerie.' voeg ik eraan toe en ga in dameszit op zijn rug zitten. Met een rokje aan ziet het er toch niet helemaal netjes uit als je zo op een centaur zit.
    'Is het niet een beter idee als die mensen daar,' zei Rohan en wees veelzeggend naar het groepje op de grond, alsof ik geen mens meer was. '-Terugkeren naar het kasteel en zich niet meer bemoeien met wezens van de nacht. Kon nog wel eens gevaarlijk zijn voor jullie, ook voor jou, neuskind,' zei hij en wees naar Severus. Ik porde hem in zijn zij om hem eraan te herinneren dat het wel mensen waren. 'En wat zou het toch vreselijk jammer zijn als een van jullie gegrepen zou worden!' zei hij en schraapte met zijn hoeven over de grond. 'Ik heb nog hulp nodig,' zegt hij dan en wendt zich tot mij. 'Jullie kuddeleider heeft een deel van ons dorp verwoest. Ik denk dat je Droebel wel kent?' zegt hij en ik knik. Ik groet mijn schoolgenoten en sla dan mijn armen om Rohan's middel, om zo het verboden bos in te galopperen.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!