• Hai! Ik heb een vraag voor de mensen die paardrijden :3
    Ik rij dus zelf paard, maar wanneer ik dit zeg tegen mensen krijg ik vaak dingen naar m'n hoofd geslingerd van "paardrijden is geen sport" (zelfs mijn gymleraar zei het laatst!) en "paardrijden is dierenmishandeling".
    Zeer vervelend dus, en duidelijk mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten.
    Maar hoe gaan jullie hier nu mee om?


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Ik vind paardrijden ook geen sport. Het is zeker een fysieke inspanning en het kan ook wel zwaar zijn, maar een sport vind ik het niet. En ja, ik heb zelf ook paardgereden. Dierenmishandeling is het sowieso niet.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ik ken drie jongens die - net zoals ik - ook paardrijden, en die worden er ook door uitgescholden, met woorden als homo etc. Nu zitten hun op een speciale paardenopleiding dus is dat probleem verder over.
    Maar daarvoor hebben hun er steeds met mij over gepraat. Ik heb het altijd weten te negeren, en nu op het mbo respecteren ze mijn keuze heel erg!
    pb me maar als je wilt praten ;)
    xxx


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Taize schreef:
    Ik vind paardrijden ook geen sport. Het is zeker een fysieke inspanning en het kan ook wel zwaar zijn, maar een sport vind ik het niet. En ja, ik heb zelf ook paardgereden. Dierenmishandeling is het sowieso niet.


    comfort in c h a o s

    Ik heb er geen last van en ik vind het al helemaal geen dierenmishandeling.
    Als er iets is mag je altijd een pb sturen.
    X


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    Taize schreef:
    Ik vind paardrijden ook geen sport. Het is zeker een fysieke inspanning en het kan ook wel zwaar zijn, maar een sport vind ik het niet. En ja, ik heb zelf ook paardgereden. Dierenmishandeling is het sowieso niet.

    Hoewel ik het soms wel zielig vind voor die dieren. Ik bedoel, volgens mij willen die liever gewoon vrij door het wild rennen. Maar als er goed voor ze gezorgd word is het geen dierenmishandeling.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Taize schreef:
    Ik vind paardrijden ook geen sport. Het is zeker een fysieke inspanning en het kan ook wel zwaar zijn, maar een sport vind ik het niet. En ja, ik heb zelf ook paardgereden. Dierenmishandeling is het sowieso niet.


    Als jij paardrijden geen sport vindt, mag ik dan vragen hoelang jij dat werkelijk gedaan hebt? :')


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Ik denk niet dat het handig is als we hier een discussie gaan voeren of het nou wel, of niet een sport is. Want zo denkt iedereen er anders over.
    Ik vindt het zeker wel een sport, en sommige niet.
    Laten we ons gewoon focussen op het topicbericht, please?


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    skinwalker schreef:
    (...)

    Als jij paardrijden geen sport vindt, mag ik dan vragen hoelang jij dat werkelijk gedaan hebt? :')

    Dat maakt hiervoor niet uit, ik zal er altijd van overtuigd blijven dat het geen sport is. Bij een sport denk ik aan iets waarbij je je eigen lichaam traint en hoe goed je bent afhangt van je eigen lichaam. Dat vind ik bij paardrijden niet.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Winterwerp schreef:
    Ik denk niet dat het handig is als we hier een discussie gaan voeren of het nou wel, of niet een sport is. Want zo denkt iedereen er anders over.
    Ik vindt het zeker wel een sport, en sommige niet.
    Laten we ons gewoon focussen op het topicbericht, please?


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Ik deed vroeger ook aan paardrijden en hoorde toen ook heel vaak dat dat geen sport is en daar was ik het toen niet mee eens. Maar nu doe ik al een tijdje Taekwondo en ik moet toegeven dat als je dat met elkaar gaat vergelijken. Dat paardrijden echt niet zo zeer op een sport lijkt.
    En dierenmishandeling is het zeker niet.

    Ik ken dat, vooral dat 'paardrijden is geen sport' maar ik reageer er gewoon niet op, hun mening, pech, ik vind het leuk en ik weet zelf wel of het een sport is of niet.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Ik rij zelf ook paard, en ik vind het wel dat het een sport is..
    En dierenmishandeling is het echt niet!
    Wat dierenmishandeling is dat ze slaan schoppen verhongeren en te hard laten werken. Dat vind ik pas mishandeling.
    Maar als je gewoon paard laat werken en dan even lekker laat rusten zoals hun nek even streken een kwartiertje.

    En paarden vinden wel fijn om te werken.



    Maar ja das mijn mening (:


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Taize schreef:
    (...)
    Dat maakt hiervoor niet uit, ik zal er altijd van overtuigd blijven dat het geen sport is. Bij een sport denk ik aan iets waarbij je je eigen lichaam traint en hoe goed je bent afhangt van je eigen lichaam. Dat vind ik bij paardrijden niet.


    + als je het goed doet, train je je lichaam zeker wel, maar ik wil verder geen ruzie zoeken. Trouwens, voor dat ik paardreed wíst ik niet hoe mijn lichaam werkte, en nu weet ik precies wat mijn vingers, polsen en kuiten kunnen doen.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    En daarbij, als ze vinden dat het geen sport is, is toch hun probleem?


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Winterwerp schreef:
    Ik denk niet dat het handig is als we hier een discussie gaan voeren of het nou wel, of niet een sport is. Want zo denkt iedereen er anders over.
    Ik vindt het zeker wel een sport, en sommige niet.
    Laten we ons gewoon focussen op het topicbericht, please?


    Je hebt gelijk. Ik vroeg in m'n bericht hoe de mensen die zelf rijden ermee omgaan, niet wie het wel of niet een sport vindt.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.