• Hai! Ik heb een vraag voor de mensen die paardrijden :3
    Ik rij dus zelf paard, maar wanneer ik dit zeg tegen mensen krijg ik vaak dingen naar m'n hoofd geslingerd van "paardrijden is geen sport" (zelfs mijn gymleraar zei het laatst!) en "paardrijden is dierenmishandeling".
    Zeer vervelend dus, en duidelijk mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten.
    Maar hoe gaan jullie hier nu mee om?


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Waarom laat ik mezelf er niet slimmer mee lijken? Lol.
    En ja, het is inderdaad gewoon een mening. Mijn mening nog wel, dus het heeft waarde. ^^


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Eigenlijk vind ik het altijd wel grappig om te horen dat mensen het geen sport vinden; bijna iedereen die dat vindt heeft waarschijnlijk nog nooit echt paardgereden.
    En de argumenten dat je je spieren niet echt traint of zo, zijn ook onzin. Als je echt je best doet en alles doet zoals het hoort, zal je snel merken dat het heeeel intensief kan zijn. Ga maar eens een uur lang achter elkaar springen, dan denk je wel anders. En je traint niet alleen je beenspieren, maar ook je armen kunnen achteraf vrij pijn doen. Dat heb ik zeker gemerkt na een aantal keer op een Fjord te hebben gereden.
    Daarnaast denk ik dat paardrijden heel veel verschillende leuke aspecten heeft. Juist het feit dat je zoveel op je paard moet vertrouwen. Want ja, je paard doet het werk, maar niet zonder commando. En zodra jij ook maar een beetje angstig bent, merkt je paard dat en neemt hij dat over. Het is dus niet alleen een kwestie van je spieren onder controle te hebben, maar ook je emotie's kunnen beheersen.
    En zoals hier al eerder werd gezegd; je moet het maar durven. Je moet maar in volle galop of zelfs rengalop durven racen, over hoge hindernissen durven springen en op zo'n hoogte durven te zitten met eigenlijk alleen maar een cap als bescherming.

    Nu eigenlijk nog even een reactie op de vraag; eigenlijk gewoon er niks van aantrekken. Of juist in discussie gaan. Geloof me, dat is best leuk. Helemaal als je dan achteraf vraagt of ze eens een keertje meegaan om het uit te proberen; de meesten zeggen dan snel nee ;)

    Ik heb ooit paardgereden, 2 of 3 jaar gelden, en het was een hel. Absoluut wel een sport, vind ik. (joehoe)


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Ik heb ook paardgereden. Ik ben er sinds een paar jaar mee gestopt omdat ik me ben gaan concentreren op voltige.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het er nooit over gehad heb of het een sport is of niet, dus ik heb er nooit mee om hoeven gaan. Ik denk dat je het inderdaad gewoon moet negeren. Als je vraagt of iemand die ene band leuk vindt dat jij helemaal te gek vindt, dan ga je er ook niet over discussiëren of het een leuke band is. Dan zie je het als iemands mening. Zo is dat ook met paardrijden. Het is zijn mening en that's it.


    To live would be an awfully big adventure

    Ik negeerde het altijd :'). Zolang jij het leuk vindt, dan is het goed. Anderen moeten gewoon niet zeuren


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Paardrijden is wel een sport.. je traint je paarden voor goeie conditie

    paardrijden is juist goed voor paarden!! Dan komen gewrichten los en conditie verbeterd. En het paard leert disipline


    -

    xButters schreef:
    Paardrijden is wel een sport.. je traint je paarden voor goeie conditie

    paardrijden is juist goed voor paarden!! Dan komen gewrichten los en conditie verbeterd. En het paard leert disipline


    Voordat je een paard wat kan leren moet je eerst zelf wel kunnen rijden :'3


    i put the fun in funeral

    [url][/url]

    ALTERMOON schreef:
    (...)

    Voordat je een paard wat kan leren moet je eerst zelf wel kunnen rijden :'3


    ja i know that >.<


    -

    skinwalker schreef:
    (...)

    Ik vroeg niet om een mening, ik vroeg hoe de mensen die zelf rijden ermee omgaan als er zoiets gezegd wordt.

    Daar gaat 't ook niet om, lol. Beter lezen.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Paardrijden hoeft geen dierenmishandeling te zijn, maar helaas zijn er nogsteeds mensen die het verschil tussen een machine en een levend wezen niet kennen. Mensen die het verschil tussen een terechte, corrigerende tik geven en je zweep kapotslaan op de achterhand van je paard niet kunnen zien, bijvoorbeeld. Of mensen die denken dat het mooi is als je zó hard aan de teugels trekt dat het dier met zijn kin op de borst loopt, maar daarmee wel een doorgescheurde mond heeft. In zulke gevallen wil ik wel spreken van dierenmishandeling, ja.

    Ik rijd nu vier jaar paard, en aan alle spierpijn die ik het eerste jaar had, en de kneuzingen die ik nog al eens heb opgelopen na een val te zien, wil ik zeggen dat dit heus wel een sport is. En een vrij gevaarlijke ook. :'3


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Maanling schreef:
    Paardrijden hoeft geen dierenmishandeling te zijn, maar helaas zijn er nogsteeds mensen die het verschil tussen een machine en een levend wezen niet kennen. Mensen die het verschil tussen een terechte, corrigerende tik geven en je zweep kapotslaan op de achterhand van je paard niet kunnen zien, bijvoorbeeld. Of mensen die denken dat het mooi is als je zó hard aan de teugels trekt dat het dier met zijn kin op de borst loopt, maar daarmee wel een doorgescheurde mond heeft. In zulke gevallen wil ik wel spreken van dierenmishandeling, ja.

    Ik rijd nu vier jaar paard, en aan alle spierpijn die ik het eerste jaar had, en de kneuzingen die ik nog al eens heb opgelopen na een val te zien, wil ik zeggen dat dit heus wel een sport is. En een vrij gevaarlijke ook. :'3


    Inderdaad, dat in de krul trekken en alles is echt ziek. Een paard gaat vanzelf wel aan de teugel als je goed rijdt, dat is beter dan die hele hals krom trekken. Ik rijd meestal op best pittige paarden, maar als het even kan laat ik de martingaal en andere hulpteugels gewoon achterwege.


    i put the fun in funeral

    MissSharp schreef:
    Waarom laat ik mezelf er niet slimmer mee lijken? Lol.
    En ja, het is inderdaad gewoon een mening. Mijn mening nog wel, dus het heeft waarde. ^^


    Omdat jouw comment niet over het onderwerp van deze topic gaat. 'nuff said.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Solace schreef:
    Eigenlijk vind ik het altijd wel grappig om te horen dat mensen het geen sport vinden; bijna iedereen die dat vindt heeft waarschijnlijk nog nooit echt paardgereden.
    En de argumenten dat je je spieren niet echt traint of zo, zijn ook onzin. Als je echt je best doet en alles doet zoals het hoort, zal je snel merken dat het heeeel intensief kan zijn. Ga maar eens een uur lang achter elkaar springen, dan denk je wel anders. En je traint niet alleen je beenspieren, maar ook je armen kunnen achteraf vrij pijn doen. Dat heb ik zeker gemerkt na een aantal keer op een Fjord te hebben gereden.
    Daarnaast denk ik dat paardrijden heel veel verschillende leuke aspecten heeft. Juist het feit dat je zoveel op je paard moet vertrouwen. Want ja, je paard doet het werk, maar niet zonder commando. En zodra jij ook maar een beetje angstig bent, merkt je paard dat en neemt hij dat over. Het is dus niet alleen een kwestie van je spieren onder controle te hebben, maar ook je emotie's kunnen beheersen.
    En zoals hier al eerder werd gezegd; je moet het maar durven. Je moet maar in volle galop of zelfs rengalop durven racen, over hoge hindernissen durven springen en op zo'n hoogte durven te zitten met eigenlijk alleen maar een cap als bescherming.

    Nu eigenlijk nog even een reactie op de vraag; eigenlijk gewoon er niks van aantrekken. Of juist in discussie gaan. Geloof me, dat is best leuk. Helemaal als je dan achteraf vraagt of ze eens een keertje meegaan om het uit te proberen; de meesten zeggen dan snel nee ;)


    Hahaha, ja inderdaad. Dat heb ik al vaak gedaan, mensen uitnodigen om mee te gaan, tot nu toe heeft niemand ooit ja gezegd :(


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Hzt probleem met paardrijden is dat de meeste mensen met paarden zo geobsedeerd zijn en alleen maar over paarden praten. (Toch degene die ik ken) En ze zelfs uit het niets beginnen '..want paardrijden is een sport etc...' Ze doen het zichzelf aan, zo krijg sowieso tegenargumenten..
    En of het is een sport is of niet, dat is een mening. Sommige denken aan sport enkel aan teamsporten en horen dingen als ballet er ook niet bij, anderen zien dit dan weer breder. Hangt van je eigen definitie af.. (:


    Get outta my head!

    Ik heb er schijt aan. Ik hou van mijn paardjes en de sport!


    Firm believer of all that is magic