• Hai! Ik heb een vraag voor de mensen die paardrijden :3
    Ik rij dus zelf paard, maar wanneer ik dit zeg tegen mensen krijg ik vaak dingen naar m'n hoofd geslingerd van "paardrijden is geen sport" (zelfs mijn gymleraar zei het laatst!) en "paardrijden is dierenmishandeling".
    Zeer vervelend dus, en duidelijk mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten.
    Maar hoe gaan jullie hier nu mee om?


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    skinwalker schreef:
    (...)

    Je hebt gelijk. Ik vroeg in m'n bericht hoe de mensen die zelf rijden ermee omgaan, niet wie het wel of niet een sport vindt.

    Gewoon negeren, de mensen die niet aan paardrijden doen weten ook niet hoe het is.

    Anyway, je kunt me altijd pb-en, want ik weet hoe irritant het is. Negeren is de beste optie, maar op een gegeven moment wil je het gewoon kwijt, kan ik begrijpen! x


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Adler schreef:
    En daarbij, als ze vinden dat het geen sport is, is toch hun probleem?


    Ja, maar het is gewoon frustrerend. Vooral als je zoiets te horen krijgt van je eigen vriendje én zelf je gymleraar. En dan vinden ze autocross en motorcross wel een sport? Dat slaat toch gewoon nergens op.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    skinwalker schreef:
    (...)

    Ja, maar het is gewoon frustrerend. Vooral als je zoiets te horen krijgt van je eigen vriendje én zelf je gymleraar. En dan vinden ze autocross en motorcross wel een sport? Dat slaat toch gewoon nergens op.
    Tsja maar dat is gewoon zielig dat ze er over doorzeiken, ik snap het probleem nooit zo.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    skinwalker schreef:
    (...)

    Ja, maar het is gewoon frustrerend. Vooral als je zoiets te horen krijgt van je eigen vriendje én zelf je gymleraar. En dan vinden ze autocross en motorcross wel een sport? Dat slaat toch gewoon nergens op.

    Lol, motorcross is zwaar hoor xd Zwaarder als paardrijden.
    Maar ik begrijp dat het frustrerend is, laat je vriendje des noods een keer mee gaan, weet hij hoe het is en mag hij daarna wel even oordelen. :p

    Adler schreef:
    Ik ken dat, vooral dat 'paardrijden is geen sport' maar ik reageer er gewoon niet op, hun mening, pech, ik vind het leuk en ik weet zelf wel of het een sport is of niet.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Exact! Mijn ex dacht ook 'is een makkie' kreeg hij de singel niet eens vast, terwijl die vrienden dat met gemak doen. Hij kreeg grote ogen, zag daarna hoe mijn paard flipte tijdens het springen, en toen piepte die wel anders.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    skinwalker schreef:
    (...)

    Ja, maar het is gewoon frustrerend. Vooral als je zoiets te horen krijgt van je eigen vriendje én zelf je gymleraar. En dan vinden ze autocross en motorcross wel een sport? Dat slaat toch gewoon nergens op.

    Eigenlijk zijn ze het zelfde, motorcross en paardrijden, voor mij. Zeker fysieke inspanning en zeker ook zwaar, maar je bent afhankelijk van iets anders die het meeste werk doet, daarom vind ik het geen sport sport(zoals zwemmen ofzo), maar een fysieke hobby.
    Autocross vind ik al helemaal geen sport, dat is niet fysiek of mentaal.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Taize schreef:
    Ik vind paardrijden ook geen sport. Het is zeker een fysieke inspanning en het kan ook wel zwaar zijn, maar een sport vind ik het niet. En ja, ik heb zelf ook paardgereden. Dierenmishandeling is het sowieso niet.


    this, alleen dat ik zelf nog paardrijd maar alleen als ik bij Oma ben.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Narry schreef:
    (...)
    Lol, motorcross is zwaar hoor xd Zwaarder als paardrijden.
    Maar ik begrijp dat het frustrerend is, laat je vriendje des noods een keer mee gaan, weet hij hoe het is en mag hij daarna wel even oordelen. :p


    Haha, "zwaar" ik denk niet dat een motor 500 kg weegt, maar ik snap je punt :p.
    En ik heb hem ooit opgesloten in de stal met m'n paard, maar toen begon hij gewoon te krijsen dat hij eruit wilde.. Dus dat zal niet gaan :/


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Hoe kunnen mensen nu oordelen over iets wat zelf nog niet hebben gedaan? Als je zelf paardrijd voel je ook dat het een fysieke inspanning is. Zowel voor ruiter, als voor paard.


    En het moeilijkst is niet het communiceren van, maar het toegeven aan jezelf.

    Ik hou totaal niet van paarden of paardrijden, maar als schaken onder sport valt, waarom valt paardrijden dan niet onder sport? Het is toch echt een erkende sport.
    Ook vind ik het geen dierenmishandelingen, want in de meeste gevallen worden de paarden gewoon goed behandeld, krijgen te eten, worden niet pijn gedaan, etc.


    Your make-up is terrible

    Frigga schreef:
    (...)
    Eigenlijk zijn ze het zelfde, motorcross en paardrijden, voor mij. Zeker fysieke inspanning en zeker ook zwaar, maar je bent afhankelijk van iets anders die het meeste werk doet, daarom vind ik het geen sport sport(zoals zwemmen ofzo), maar een fysieke hobby.
    Autocross vind ik al helemaal geen sport, dat is niet fysiek of mentaal.


    Zwemmen zeg je? Geloof het of niet, maar tijdens het paardrijden train je bijna evenveel spieren als tijdens het zwemmen.
    En jij en het paard zijn eigenlijk één geheel. Mensen zeggen wel van "het paard doet alles" maar dat is niet zo, je doet alles samen. Een paard gaat niet uit zijn eigen onderin lopen, of wijken, of een parcours met de perfecte techniek uitspringen.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Assassin schreef:
    Ik hou totaal niet van paarden of paardrijden, maar als schaken onder sport valt, waarom valt paardrijden dan niet onder sport? Het is toch echt een erkende sport.
    Ook vind ik het geen dierenmishandelingen, want in de meeste gevallen worden de paarden gewoon goed behandeld, krijgen te eten, worden niet pijn gedaan, etc.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Sanjit schreef:
    Hoe kunnen mensen nu oordelen over iets wat zelf nog niet hebben gedaan? Als je zelf paardrijd voel je ook dat het een fysieke inspanning is. Zowel voor ruiter, als voor paard.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.