• Hai! Ik heb een vraag voor de mensen die paardrijden :3
    Ik rij dus zelf paard, maar wanneer ik dit zeg tegen mensen krijg ik vaak dingen naar m'n hoofd geslingerd van "paardrijden is geen sport" (zelfs mijn gymleraar zei het laatst!) en "paardrijden is dierenmishandeling".
    Zeer vervelend dus, en duidelijk mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten.
    Maar hoe gaan jullie hier nu mee om?


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Fluorescent schreef:
    Ik vind het ook geen sport :')

    Anyway, ik snap niet waarom jij je zo druk maakt, het is maar een mening, waar iedereen recht op heeft, dusja.


    Ik vroeg niet om een mening, ik vroeg hoe de mensen die zelf rijden ermee omgaan als er zoiets gezegd wordt.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Ik heb zelf ook paardgereden en ik zie het wel als een sport. Het is een fysieke inspanning en persoonlijk vind ik dat je er best wel spieren van krijgt - steviger van wordt.
    Het is trouwens geen dierenmishandeling in mijn ogen, alleen wanneer je het paard gigantisch harde zweepslagen gaat geven en je je sporen in zijn/haar buik drukt totdat er bloed uitsijpelt.

    Vroeger zeiden mijn vriendin en ik altijd, 'paardrijden is ook een tak van de olympische spelen, het is sowieso een sport." haha :W


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Adler schreef:
    Vroeger zeiden mijn vriendin en ik altijd, 'paardrijden is ook een tak van de olympische spelen, het is sowieso een sport." haha :W


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Waarom het frustrerend is als mensen zeggen dat het geen sport is? Ik rij nu al acht jaar en houd echt ontzettend veel van paarden. Nee, het is geen conditiesport, maar ik heb toch weldegelijk spierpijn de volgende morgen. Voor mensen die zeggen dat ze hebben paardgereden en nooit spierpijn hebben gehad is het heel simpel: Ze kunnen niet rijden. Met paardrijden train je namelijk hele andere spieren dan je verwacht en het is meer dan alleen als een zoutzak op een knol hobbelen.
    Paardrijden is geen doorsnee sport en paarden zijn geen doorsnee dieren. Het zijn geen honden die je commando's aanleert. Het zijn grote, wilde dieren waar je met respect mee om moet gaan. Het zijn kuddedieren die een leider willen, maar niet gedwongen willen worden. Pas als je het respect van een paard gewonnen hebt, kan je ermee werken. Dan willen ze voor je werken.
    Als het paard eenmaal voor je wil werken, kan je alles bereiken. Niks dierenmishandeling, voor normale paarden die aan mensen gewend zijn zou het juist zielig zijn om ze niet te laten werken. En een paard is ook geen mens dat wanneer je zegt 'niet doen' braaf naar je luistert. Een tikje geven voelen ze nauwelijks en is de beste manier om ze te corrigeren.
    Het is gewoon beledigend als mensen iets waar jij zoveel waarde aan hecht belachelijk maken. Mij doet het niet zoveel of mensen het nou een sport of niet vinden, het gaat mij erom dat ze het niet mogen onderschatten.


    i put the fun in funeral

    Ik vind het dom. Sorry hoor, maar het is gewoon echt stom.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Waar maak je je druk om?
    Leer er mee leven. De een vindt het een sport, de andere niet.


    "Ignite, my love. Ignite."

    MissSharp schreef:
    Ik vind het dom. Sorry hoor, maar het is gewoon echt stom.


    Waarom?


    i put the fun in funeral

    ALTERMOON schreef:
    (...)

    Waarom?


    Het ziet er belachelijk uit.
    Het kost veel tijd.
    Paarden stinken.
    Paarden hebben veel verzorging nodig.
    En bovendien is dansen veel leuker.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    MissSharp schreef:
    (...)

    Het ziet er belachelijk uit.
    Het kost veel tijd.
    Paarden stinken.
    Paarden hebben veel verzorging nodig.
    En bovendien is dansen veel leuker.

    Je went aan de geur, en het is juist leuk om paarden te verzorgen, de rest zijn allemaal meningen lol :W


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    MissSharp schreef:
    (...)

    Het ziet er belachelijk uit.
    Het kost veel tijd.
    Paarden stinken.
    Paarden hebben veel verzorging nodig.
    En bovendien is dansen veel leuker.


    Lol, ik respecteer je mening, maar je laat jezelf er ook niet veel slimmer mee lijken :D.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Adler schreef:
    (...)
    Je went aan de geur, en het is juist leuk om paarden te verzorgen, de rest zijn allemaal meningen lol :W


    ik vind het net lekker ruiken :D

    [ bericht aangepast op 22 jan 2012 - 15:15 ]


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    MissSharp schreef:
    (...)

    Het ziet er belachelijk uit.
    Het kost veel tijd.
    Paarden stinken.
    Paarden hebben veel verzorging nodig.
    En bovendien is dansen veel leuker.


    Nee
    Dat kost elke sport als je er goed in bent
    Ernstig
    Ernstig
    Nee

    Argumenten afgewezen *O*

    [ bericht aangepast op 22 jan 2012 - 15:15 ]


    i put the fun in funeral

    skinwalker schreef:
    (...)

    ik vind het net lekker reuken :D

    Ik ook, nja, er zijn dingen die lekkerder ruiken maar ik vind het niet vies -zolang de stallen maar wel goed schoongemaakt worden ^^


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Adler schreef:
    (...)
    Ik ook, nja, er zijn dingen die lekkerder ruiken maar ik vind het niet vies -zolang de stallen maar wel goed schoongemaakt worden ^^


    Ja da's waar, het zou pas dierenmishandeling zijn moesten de stallen niet schoongemaakt worden ..


    Happiness can be found, even in the darkest of times.