• Ik wist niet hoe ik de titel even anders moest doen.
    Van een opdracht op school moest ik deze vraag beantwoorden:

    Houd je van realistische boeken, boeken met avonturen of juist met fantasy? (ongeveer)

    Nou was ik wel benieuwd wat jullie lezen. Over deze vraag moest ik wel even nadenken, want ik weet dat ik graag fantasy lees, maar waarom nou?
    Dat was een moeillijke vraag. Uiteindelijk ben ik tot deze conclusie gekomen:

    Ik lees graag fantasy boeken zoals Eragon trilogy van Christopher Paolini. Ik vind ze leuk om te lezen omdat je dan naar een andere wereld bent en even weg van hier. Je leest dan over allerlei dieren die er bestaan en kan er zelf een eigen beeld van maken. Ik vind langere reeksen leuk, want dan kan je je in de avonturen/problemen van diegene inleven.

    En jullie? Waarom houden jullie van het soort genre wat jullie graag lezen?

    xoxo

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 25 jan 2012 - 20:12 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik houd van veel genres, om veel verschillende redenen. Fantasy vind ik gaaf, omdat je dan in een totaal andere wereld terecht komt, met totaal andere 'spelregels'. Als dat goed is gebruikt in het boek, geeft het voor mij een extra interessante dimensie aan het verhaal.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    ik hou van realistische maar ook van fantasy. Vooral als het goed beschreven is.

    Dan kan ik me lekker inleven en er over door fantaseren. Zoals jij ook al zei, zodat je even weg bent van hier.

    [ bericht aangepast op 25 jan 2012 - 20:16 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    De meeste boeken die ik lees zijn fantasy of waargebeurde verhalen. Tsja, hoe leg je dat uit? 8D Bij waargebeurde verhalen kan ik me de dingen heel goed in mijn hoofd voorstellen omdat het echt gebeurd is, en dan ga je daar toch verder over nadenken en zo, omdat iemand het toch heeft meegemaakt. Ligt er ook een beetje aan wat voor een verhaal, though. En wat fantasy verhalen betreft, je bent met je gedachten in een wereld die niet bestaat. Ik kan het niet echt uitleggen, maar het is gewoon iets dat ik heel graag lees.


    Full of envy behind that anonymous mask

    Midna schreef:
    ik hou van realistische maar ook van fantasy. Vooral als het goed beschreven is.

    Dan kan ik me lekker inleven en er over door fantaseren. Zoals jij ook al zei, zodat je even weg bent van hier.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Romantiek en scienefiction is mijn ding
    Volgens mijn docenten Nederlands en Engels
    Ik houd gewoon van die gerne, ik lees het graag en ik kan me er zo lekker in verdiepen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Hmm, is heel verschillend. Ik hou bijvoorbeeld van fantasy, maar ook van realistische boeken. Dus ja, het ligt maar net aan de verhaallijn en hoe het geschreven is. (: Al lees ik hier op Q alleen maar fanfics.


    To infinity and beyond •

    Ik hou vooral van Fantasy, spanning en SF.
    Vooral boeken zoals I am Number Four, Harry Potter, Willowmere Trilogy, Wicca serie, Eragon en GONE-boeken zijn awesome.


    | Reality is for people that lack imagination |

    Ik hou van Fantasy, omdat ik dan weg kan dromen in iets waarvan ik weet dat het toch niet echt zal gebeuren. En dan kan ik even de rest van de wereld vergeten. Ik vind het gewoon heerlijk om dat soort dingen te lezen, vol niet-bestaande wezens en werelden.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik hou van psychologische thrillers, omdat ik enorm geïnteresseerd ben in de werking van het brein van iemand die, tja, bepaalde dingen kan doen, puur uit frustratie, woede, verdriet en/of andere gevoelens. (:


    everything, in time

    Historie, met name de Tweede Wereldoorlog, twintigste eeuws Rusland - omdat het me interesseert.


    No growth of the heart is ever a waste

    Realistische fantasy, lol.


    SLOAN.

    Ik lees vooral veel fantasy, omdat er dan van alles mogelijk is wat bij realistische verhalen niet kan. En ik lees ook weleens historische verhalen, omdat ik het wel interessant vind.


    Beauty begins the moment you decide to be yourself. - Coco Chanel

    ik lees fantasy, want je kunt er lekker bij wegdromen. Daarnaast zijn er veel meer mogelijkheden in een 'andere' wereld, wat voor originele verhalen zorgt.


    A single dream is more powerful than a thousand realities. -JRR Tolkien

    Precies hetzelfde als wat jij in de beginpost zegt.
    Ik lees het allerliefste fantasy boeken, omdat ik mijn eigen wereld dan kan vergeten en kan verdwijnen in een andere, magische wereld. Zo kan ik dingen die niet echt kunnen gebeuren, toch een beetje beleven door de ogen van de hoofdpersonen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik lees fantasy en science fiction zodat ik kan ontsnappen uit mijn leven, en kan treden in dat van een ander.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.