• Ik wist niet hoe ik de titel even anders moest doen.
    Van een opdracht op school moest ik deze vraag beantwoorden:

    Houd je van realistische boeken, boeken met avonturen of juist met fantasy? (ongeveer)

    Nou was ik wel benieuwd wat jullie lezen. Over deze vraag moest ik wel even nadenken, want ik weet dat ik graag fantasy lees, maar waarom nou?
    Dat was een moeillijke vraag. Uiteindelijk ben ik tot deze conclusie gekomen:

    Ik lees graag fantasy boeken zoals Eragon trilogy van Christopher Paolini. Ik vind ze leuk om te lezen omdat je dan naar een andere wereld bent en even weg van hier. Je leest dan over allerlei dieren die er bestaan en kan er zelf een eigen beeld van maken. Ik vind langere reeksen leuk, want dan kan je je in de avonturen/problemen van diegene inleven.

    En jullie? Waarom houden jullie van het soort genre wat jullie graag lezen?

    xoxo

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 25 jan 2012 - 20:12 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Fantasy - Genieten van een totaal andere wereld waar je in kan wegvluchten-, roman - genieten van een romantisch verhaal en dan hopen dat het bij jou ook zo gebeurt-, historische verhalen - vind ik super interessant, maakt niet uit of het waarheidsgetrouw of roman is -, psychologische thrillers -de werking van het brein en keuzes van mensen en hoe die verhalen zich dan uitvouwen is ontzettend interessant-, detectives -heerlijk om een moord op te lossen-, klassiekers -gewoon omdat ze goed zijn-.

    [ bericht aangepast op 25 jan 2012 - 21:01 ]


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Ik lees graag fantasy omdat er dingen gebeuren die in het echt nooit zouden kunnen.
    Ik lees graag chicklit omdat ik ervan hou om bij romantische dingen te zwijmelen
    Ik lees graag de rest wanneer ik er zin in heb omdat ik denk dat het leuke boeken zullen zijn


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Hangt van verschillende dingen af.
    Mijn bui, de tijd van het jaar dat ik het lees, wie het geschreven heeft, hoe het geschreven is, of het origineel is, of het me aanspreekt,...
    De ene dag vind je me verdiept in een oorlogsboek, de andere dag lees ik over elfjes en al die dingen, een andere keer een Nederlands, een andere keer een Engels...
    Daarom dat ik altijd meer dan 1 boek tegelijk lees :3


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    k lees alleen fantasy. vind de rest gewoon niet boeiend. En ik heb een diepe, diepe haat voor fanfic.


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik hou vooral van realistische verhalen, omdat het dan meer 'werkelijk' is en geloofwaardiger, voor mij dan.
    Ik hou van historische verhalen omdat je dan in een wereld wordt gezogen, die er niet meer is. En omdat ik er gewoon van hou.


    Take risks and conquer your fears.

    Souza schreef:
    Ik lees fantasy en science fiction zodat ik kan ontsnappen uit mijn leven, en kan treden in dat van een ander.

    Deze ^^

    Voor de rest lees ik niet veel anders :3


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik lees graag thrillerss en sowieso altijd realistische boeken.

    Ik hou totaal niet van fantasy, omdat ik mijzelf er in wil herkennen en met fantasy kan dat niet. Ik hou er niet van als het niet echt kán zijn. qq

    [ bericht aangepast op 28 jan 2012 - 15:39 ]


    Tell me about it, stud.

    Ik lees graag thriller en fantasy. Maar het beste boek dat ik tot nu toe gelezen heb was een thriller.


    *klop klop* Penny! *klop klop* Penny! * klop klop* Penny!

    Ik lees eigenlijk met name romantische, dramtische verhalen. Waarom weet ik niet...

    Ik lees het meest Fantasy, omdat die verhalen je een totaal andere dimensie intrekken.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.