• Wauw, jullie hebben gelijk mensen.
    Ik ga het annuleren, dan maar geen foto's hoor !
    Word er nu zelf ook wantrouwig van!

    Toch bedankt!

    [ bericht aangepast op 31 jan 2012 - 10:26 ]


    I solemny swear i am up to no good

    meid luister,

    Ik weet dat het stom klinkt maar een castingbureau kan je niet beoordelen op een foto. - spreekt uit ervaring - Bij een goed erkend castingbureau worden foto's gevraagd van waar je lacht, waar je serieus kijkt, en je hele lichaam. Want van een foto die schuin van je geknipt is, en ook niet echt duidelijk is kunnen ze je niet beoordelen of je een echt model bent. En waarschijnlijk moet je daarna ook nog eens 125 euro betalen, zoals op de site staat vermeld.

    Ik wil niet je plezier of vrolijkheid afnemen, maar je moet niette hard van stapel lopen.

    Je kan echt beter bij een ander bedrijf of een fotograaf foto's laten maken. Een vriendin/kennis van me heeft ook bij een fotograaf foto's laten maken en die zijn echt mooi geworden, ik kan wel aan haar vragen waar ze die fotoshoot heeft gehad als je dat wil.


    Physics is awesome

    PUKKELxDING schreef:
    Ehm ja... sterkte ermee Hitsugi. Ik denk dat je een onprettige tijd tegemoet gaat. Of naja, voornamelijk je ouders dan.

    Eigenlijk ben ik het helemaal met PUKKELxDING eens
    met al haar reacties


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik heb gelezen dat je de shoot kan annuleren binnen 7 dagen.
    Bovendien heb je niet te maken met een modellenbureau of castingbureau maar met een "malafide" bedrijf die foto's maakt voor portfolio's en klanten verwerft via internet.


    Life is hard and then we die

    dirk2 vrijdag 5 feb 2010, 09:51
    De Consumentenautoriteit, één van de toezichthouders achter ConsuWijzer, heeft het bedrijf Fotosessie.com een boete gegeven van 100.000 euro. Het bedrijf verkocht op een misleidende en agressieve manier fotoshoots aan jongeren.
    Wat ging er mis?

    Via netwerksites zoals Hyves kregen jongeren een uitnodiging van Fotosessie.com voor een fotoshoot. Hierbij wekte Fotosessie.com de indruk dat de 'kandidaat' speciaal was gekozen vanwege zijn uiterlijk. De fotoshoot zou een opstap zijn voor een carrière als model. Ook leek het te gaan om een speciale aanbieding die niet lang geldig zou zijn. Uit onderzoek is gebleken dat dit allemaal niet waar was. Daarom is er sprake van misleidende en agressieve verkoop. Consumenten die niet naar de afspraak kwamen kregen per post aanmaningen, invorderingen en prijsverhogingen.
    Kwetsbare consumenten

    De Consumentenautoriteit legt deze hoge boete voor misleiding op omdat het bedrijf zich ook nog eens richt op een kwetsbare groep. Jongeren zijn vaker gevoelig voor een carrière als model. Ook wil de toezichthouder u als consument waarschuwen. Via sociale netwerksites kom je vaker deze vorm van misleiding tegen.

    Het bedrijf kan nog bezwaar aantekenen tegen dit besluit.
    Dankzij uw meldingen bij ConsuWijzer

    Deze boete is het resultaat van een onderzoek dat de Consumentenautoriteit is gestart door uw klachten bij ConsuWijzer. Blijf dus vooral bij ons melden. Dit zijn belangrijke signalen voor de drie toezichthouders achter ConsuWijzer: de Consumentenautoriteit, de NMa, en OPTA.

    En de politie is er ook al mee bezig (geweest): http://www.destentor.nl/regio/zwolle/5691744/Zwols-fotografiebedrijf-stuurt-valse-rekeningen.ece

    Dus: annuleer die fotoshoot!

    Je komt wel over als een heel erg makkelijk meisje, die zonder Quizlet zo in de val was gelopen. Als je het toch doet: Veel succes, maar kom niet bij ons uithuilen. Vaak genoeg gewaarschuwd.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    CrazyChicken schreef:
    Ik zou zelf dat soort dingen dus echt nooit vertrouwen, maar dat ben ik. (cat)
    Wel supervet!


    “All those fairytales are full of shit.”

    Het spijt me wel voor je, maar ik lees superveel slechte verhalen over dit bedrijf op internet, en sowieso iedereen zegt dat je er wel 125 euro voor moet betalen.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Sabiduria schreef:
    Gefeliciteerd! Wat vet!


    Imagination set us free to be just what we want to be ~

    Ik zou het echt niet doen!
    Die mensen willen allen , maar geld uit je maken door een paar foto's te maken en dan 125 euro te vragen. Nooit aan beginnen!


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Voiceless schreef:
    dirk2 vrijdag 5 feb 2010, 09:51
    De Consumentenautoriteit, één van de toezichthouders achter ConsuWijzer, heeft het bedrijf Fotosessie.com een boete gegeven van 100.000 euro. Het bedrijf verkocht op een misleidende en agressieve manier fotoshoots aan jongeren.
    Wat ging er mis?

    Via netwerksites zoals Hyves kregen jongeren een uitnodiging van Fotosessie.com voor een fotoshoot. Hierbij wekte Fotosessie.com de indruk dat de 'kandidaat' speciaal was gekozen vanwege zijn uiterlijk. De fotoshoot zou een opstap zijn voor een carrière als model. Ook leek het te gaan om een speciale aanbieding die niet lang geldig zou zijn. Uit onderzoek is gebleken dat dit allemaal niet waar was. Daarom is er sprake van misleidende en agressieve verkoop. Consumenten die niet naar de afspraak kwamen kregen per post aanmaningen, invorderingen en prijsverhogingen.
    Kwetsbare consumenten

    De Consumentenautoriteit legt deze hoge boete voor misleiding op omdat het bedrijf zich ook nog eens richt op een kwetsbare groep. Jongeren zijn vaker gevoelig voor een carrière als model. Ook wil de toezichthouder u als consument waarschuwen. Via sociale netwerksites kom je vaker deze vorm van misleiding tegen.

    Het bedrijf kan nog bezwaar aantekenen tegen dit besluit.
    Dankzij uw meldingen bij ConsuWijzer

    Deze boete is het resultaat van een onderzoek dat de Consumentenautoriteit is gestart door uw klachten bij ConsuWijzer. Blijf dus vooral bij ons melden. Dit zijn belangrijke signalen voor de drie toezichthouders achter ConsuWijzer: de Consumentenautoriteit, de NMa, en OPTA.

    En de politie is er ook al mee bezig (geweest): http://www.destentor.nl/regio/zwolle/5691744/Zwols-fotografiebedrijf-stuurt-valse-rekeningen.ece

    Dus: annuleer die fotoshoot!

    Je komt wel over als een heel erg makkelijk meisje, die zonder Quizlet zo in de val was gelopen. Als je het toch doet: Veel succes, maar kom niet bij ons uithuilen. Vaak genoeg gewaarschuwd.



    Dank je Gees!


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Wow, zalig! ö


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    - facedesk -
    - double facedesk -
    Omygod, is de wereld soms krankzinnig geworden? Oh, ik kan daar echt niet over als mensen zó verschrikkelijk naïef doen en niet inzien hoe de wereld écht is. En je bent ook nog eens 18?
    - triple facedesk -


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Oh, wacht ik zie net dat je €125 moet betalen.
    Niet doen dan. Als er één iets is dat een echt, goed modellenbureau nooit zou doen, dan is het geld vragen om een fotoshoot te mogen doen. Jij bent het model dus jij krijgt geld van hen, niet omgekeerd.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    First of all; het is allemaal onzin. Een modellenbureau doet de eerste shoots gratis en als je meerdere binnenhaalt, betaal je de eerste shoots terug met dat geld. Ze vragen er €125,- voor, kom op zeg. En Voiceless heeft een artikel geplaatst, dat is toch al genoeg? No offence, maar volgens mij ben je nogal gemakkelijk met dat soort dingen. Te soft zal maar zeggen. Zelf ben ik dat ook, maar dit zou ik nooit doen. Je moet het natuurlijk zelf weten en ik snap wel dat je enthousiast bent, maar ik weet (en ik denk mijn mede Quizletters) 100% zeker dat, dat bedrijf gewoon nep is. 100% nep. In ieder geval nog succes.

    lololol, jij bent gek xD Niet doen, om redenen die al genoemd zijn.


    quidquid excusatio prandium pro