• Proprius schreef:



    Informatie vooraf: In het land Sisos is het normaal dat iedereen op zijn/haar twaalfde een dier krijgt toegewezen. In dat dier zit de andere helft van de ziel van de persoon verborgen, wat ervoor zorgt dat de persoon en zijn/haar dier een ongelofelijke band hebben met elkaar. Ze kunnen met elkaar praten, al kunnen anderen ze niet horen. Het dier en de persoon zijn onafscheidelijk en wijken nooit van elkaars zijde. Deze dieren worden ook wel totums genoemd, elke persoon bezit maar één totum. Iedere totum heeft ook een kracht (dit kan van alles zijn, van dromen beïnvloeden tot vuur spuwen).

    Het verhaal: Iedereen die een totum krijgt toegewezen moet hiermee om leren gaan. Dat leer je natuurlijk op de beste kostschool van het land. Het Totum Sisos Institute leert jongeren van twaalf tot twintig jaar hoe ze een goede band op kunnen bouwen met hun totum en hoe ze moeten omgaan met de krachten van hun totum. Natuurlijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan.

    Je zit dus als jongere op een Instituut samen met je totum. Hoe ga jij om met je totum en met je medemens? Heb je vrienden, ben je gemeen, misbruik je je totum, zet je de krachten van je totum in voor het goede? Bedenk het allemaal zelf. (;

    Lessen: Er zijn in totaal 5 vakken. Verzorging van Totums (hoe verzorg je je totum), Sport (dit kan vanalles zijn, je doet het samen met je totum en met medeleerlingen en totums), Verdediging (hoe leer je je te verdedigen als andere totumdieren je aanvallen, of als je eigen totumdier je -per ongeluk- aanvalt), Training (hoe leer je omgaan met je totum?), Nachtspel (Dit is heel apart, 2 avonden per week worden de kinderen met hun totumdieren in een doolhof gezet, waar ze moeten zien te "overleven". Elke keer ziet de omgeving er weer anders uit -zie het als een soort "lasergamen"-. Als de persoon "het niet overleeft" wordt hij "teruggezoomd" naar de ruimte waar hij zijn score kan zien. Hierna is de les voorbij)

    Maandag;
    Sport
    Verdediging
    Dinsdag;
    Verdediging
    Verzorging van Totums
    Training
    Avond: Nachtspel
    Woensdag;
    De hele dag vrij!
    Donderdag:
    Training
    Verdediging
    Sport
    Vrijdag:
    Verzorging van Totums
    Sport
    Avond: Nachtspel
    Zaterdag:
    Sport
    Zondag:
    De hele dag vrij!

    (...)


    everything, in time

    Last:

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Ik grinnik.
    'Jij kan het weten! Pfoeh, ik wil in ieder geval geen ziekenhuisvoedsel en dat ga ik jou ook niet halen. Hier in de buurt is een frietzaak, daar kan ik wel heenlopen als er meer mensen daar iets willen?' vraag ik terwijl ik de kamer rondkijk.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    Ik glimlach en ik knik. 'Ik loop wel met je mee.' Zegt Liam en staat op. Mijn ouders zijn met de dokter gaan praten. Ik pak alvast mijn I-pod zodat ik muziek kan luisteren als Katherine en Liam weg zijn.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Gezellig! Ik neem wel gewoon wat van alles mee, komt goed.' Ik haal zowel Liams jas als die van mij en trek hem aan. Daarna wil ik naar Luke lopen om hem een kusje te geven, maar bedenk me snel. Misschien is dat voor hem nog altijd een beetje vreemd.
    'Klaar?' vraag ik daarom maar aan Liam.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    Liam knikt en Katherine en hijzelf lopen de kamer uit. 'Tot zo.' Roep ik terug en zet mijn koptelefoon op. De muziek maakt me rustig terwijl ik vanuit mijn ooghoeken mijn ouders zie.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Liam en ik lichten eerst zijn ouders in, alvorens we werkelijk het gebouw uit lopen. Ik trek mijn sjaal over mijn kaak en mond.
    'Het wordt echt met de minuut kouder lijkt wel,' klaag ik. 'Maar het is wel fijn even een frisse neus te halen.'


    everything, in time

    Liam Oliver Sanz

    Ik steek mijn handen in mijn zakken. 'Ja et is zeker koud.' Mompel ik en
    loop door met Katherine aan mijn zijde. Toen we in de friettent waren keek
    ik haar aan. 'Wat wil je hebben?'

    {welke dag is het?}

    Alira Elle McPark | 16 | cheetah ~ Nerissa

    Doelloos liep ik een beetje rond met mijn koptelefoon op. Ze waren wit, met groene partronen. Nerissa vond het niet erg, die kon toch mijn gedachten lezen, en haar gedachtes in de mijne plaatsen natuurlijk. Ik streek met mijn arm over haar rug. Ze glimlachte. “Lekker aan het peinzen?” vroeg Nerissa. Ik keek naar haar. Ik vroeg me af wat ik zonder haar zou moeten. “Hoe zou de leraar zonder totum zijn totum zijn kwijtgeraakt denk je?” Nerissa leek na te denken. “No Idea.” Zei ze na een tijdje. Ik botste tegen iemand op.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2012 - 18:05 ]


    Tijd voor koffie.

    [ @ 4Everdeen, bedoel je nu één van ons (zo ja, wie dan) of niet? :3 ]


    everything, in time

    [ En ik heb eigenlijk geen idee. :'D ]


    everything, in time

    [Eten brb nomnomnom :Y)]

    {@Humble niemand specifiek :-p, gewoon iemand die wil reageren}


    Tijd voor koffie.

    [ Bijna niemand reageert meer, dus doe ik wel. Ben je ook niet meer alleen.^^ ]

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Eh, ik wil een frikandel,' grijns ik, die dingen zijn echt heerlijk. Liam bestelt ook en samen bestellen we wat voor de anderen waarna we afrekenen.
    'Goh, door die geuren daar heb ik echt honger gekregen! Ik kan niet wa- au!' Ik bots tegen iemand aan en val achteruit tegen Liam en belandt bovenop hem. 'Sorry!' roep ik gelijk en voel dat ik begin te blozen. Waarom bloos ik? Het is Liam maar.
    'So- Wacht, ik ga van je af.' Ik krabbel van Liam af en kijk het meisje aan, net voor ik iets wil zeggen, zie ik dat de zak met friet op de grond is gevallen. 'De friet, shit!'

    [ bericht aangepast op 6 feb 2012 - 20:24 ]


    everything, in time

    [ Bericht aangepast, is Liam ook meer betrokken.:3 ]


    everything, in time

    [Thanks :D]

    Liam Oliver Sanz

    Ik schiet in de lach en help haar overeind. 'Geeft niet we redden de friet wel.' Glimlach ik naar haar.

    Alira Elle McPark | 16 | cheetah ~ Nerissa
    Shit! Snel sta ik op. Nerissa kijkt toe. "Bied haar iets aan ofzo!" roept ze. Ik steek mijn hand uit. Ze staat op. "Ik betaal jullie terug! Hoeveel kostte het?" ik pak mijn portemonnee. "Het spijt me heel erg!" zeg ik. Lichtelijk in paniek. Hopelijk zijn ze niet té boos.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2012 - 20:46 ]


    Tijd voor koffie.