• Ik snap dus iets niet van economie..
    Het gaat over een Balans en een Resultatenrekening.

    Je hebt;
    Winkelpand - 250,000
    Inventaris - 40,000
    Voorraad Fietsen - 20,000
    Kas/giro - 6,000
    Inkoopwaarde fietsen - 40,000
    Overige kosten - 12,200
    Omzet fietsen 90,000
    6% Lening bank - 80,000

    Nu moet je dus een balans én een resultatenrekening maken, en het vermogen en de nettowinst berekenen. Nu zijn die laatste twee geen probleem, maar je moet aan de twee kanten van balans -bezit en vermogen- gelijk uitkomen als je alles optelt -volgens mij bij resultatenrekening ook-

    Ik snap er echt níks van, iemand die een beetje verstand heeft van economie? Ik ga je er eeuwig dankbaar voor zijn, want ik heb er morgen een toets over ;s.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    nou toevallig hebben wij dat afgelopen hoofdstuk gehad, een balans is niet zo heel moeilijk. Links staat het debet (alles wat van jezelf is) en rechts het credit(van de bank en geleend). Verder moet je inderdaad links en rechts altijd het zelfde totaal hebben, als je bij credit minder hebt kun je dit aanvullen met je eigen vermogen. ik weet precies wat je vraag is, dit is een klein beetje algemene info, als je nog vragen hebt zet je ze maar in een pb of gb, ik hoop dat het helpt succes!

    Bij de balans kom je als het goed is altijd goed uit en bij de resultatenrekening is het een kwestie van saldo o/u aan de juiste kant neer te zetten


    Life is hard and then we die

    Sawry, can't help you. Ik kan me vaag herinneren dat ik dat twee jaar geleden gehad heb, maar ik vond economie niet echt leuk dus ik ben 't allemaal zo snel als ik mocht weer vergeten.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Ja, je moet bij balans toch omzetten wat activa is, en wat passiva?


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Is een balans niet gewoon aan de ene kant geld dat je als het ware krijgt en aan de andere kant geld dat je weg moet geven, om het even simpel te zeggen?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    K stuur je ff een pb^^ Is wat makkelijker voor me, of wil je liever dat k het hier neerzet??


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Stuur maar een PB (:

    Bedankt alvast! En de rest ook, trouwens ;D


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Balans links:
    Winkelpand €250.000
    Inventaris €40.000
    Voorraad €20.000
    Kas €6000
    Totaal: €316.000

    Balans rechts:
    Eigen Vermogen (je vult dit aan met het 'te kort', 316.000-80.000) €236.000
    6% Lening €80.000
    Totaal: €316.000


    Resultatenrekening links:
    Omzet €90.000
    Inkoopwaarde €40.000
    Totaal: €130.000

    Resultatenrekening rechts:
    Kosten €12.200
    Winst (om het gelijk te maken) €117800
    Totaal €130.000


    Het is alleen echt lang geleden dat ik dit gedaan heb, dus weet niet echt zeker of het wel klopt. :'D
    Vindt het namelijk nogal raar dat je maar zo weinig kostenposten hebt. Geen loonkosten of huurkosten oid.
    Zelf heb ik aan deze site wel wat gehad. Onder het kopje 'Management & Organisatie' de eerste powerpoint.

    Fantasia schreef:
    Balans links:
    Winkelpand €250.000
    Inventaris €40.000
    Voorraad €20.000
    Kas €6000
    Totaal: €316.000

    Balans rechts:
    Eigen Vermogen (je vult dit aan met het 'te kort', 316.000-80.000) €236.000
    6% Lening €80.000
    Totaal: €316.000


    Resultatenrekening links:
    Omzet €90.000
    Inkoopwaarde €40.000
    Totaal: €130.000

    Resultatenrekening rechts:
    Kosten €12.200
    Winst (om het gelijk te maken) €117800
    Totaal €130.000


    Het is alleen echt lang geleden dat ik dit gedaan heb, dus weet niet echt zeker of het wel klopt. :'D
    Vindt het namelijk nogal raar dat je maar zo weinig kostenposten hebt. Geen loonkosten of huurkosten oid.
    Zelf heb ik aan deze site wel wat gehad. Onder het kopje 'Management & Organisatie' de eerste powerpoint.


    ik geloof dat dat klopt, zo zou ik het ook hebben.

    Fantasia schreef:
    Balans links:
    Winkelpand €250.000
    Inventaris €40.000
    Voorraad €20.000
    Kas €6000
    Totaal: €316.000

    Balans rechts:
    Eigen Vermogen (je vult dit aan met het 'te kort', 316.000-80.000) €236.000
    6% Lening €80.000
    Totaal: €316.000


    Resultatenrekening links:
    Omzet €90.000
    Inkoopwaarde €40.000
    Totaal: €130.000

    Resultatenrekening rechts:
    Kosten €12.200
    Winst (om het gelijk te maken) €117800
    Totaal €130.000


    Het is alleen echt lang geleden dat ik dit gedaan heb, dus weet niet echt zeker of het wel klopt. :'D
    Vindt het namelijk nogal raar dat je maar zo weinig kostenposten hebt. Geen loonkosten of huurkosten oid.
    Zelf heb ik aan deze site wel wat gehad. Onder het kopje 'Management & Organisatie' de eerste powerpoint.


    Super, dankjewel! _O_


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Fantasia schreef:
    Balans links:
    Winkelpand €250.000
    Inventaris €40.000
    Voorraad €20.000
    Kas €6000
    Totaal: €316.000

    Balans rechts:
    Eigen Vermogen (je vult dit aan met het 'te kort', 316.000-80.000) €236.000
    6% Lening €80.000
    Totaal: €316.000


    Resultatenrekening links:
    Omzet €90.000
    Inkoopwaarde €40.000
    Totaal: €130.000

    Resultatenrekening rechts:
    Kosten €12.200
    Winst (om het gelijk te maken) €117800
    Totaal €130.000


    Het is alleen echt lang geleden dat ik dit gedaan heb, dus weet niet echt zeker of het wel klopt. :'D
    Vindt het namelijk nogal raar dat je maar zo weinig kostenposten hebt. Geen loonkosten of huurkosten oid.
    Zelf heb ik aan deze site wel wat gehad. Onder het kopje 'Management & Organisatie' de eerste powerpoint.


    Inkoopwaarde moet naar de rechterkant bij de winst- en verliesrekening, voor de rest, - k heb ff snel gekeken- klopt die wel.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    dance4ever schreef:
    (...)

    Inkoopwaarde moet naar de rechterkant bij de winst- en verliesrekening, voor de rest, - k heb ff snel gekeken- klopt die wel.

    Ik twijfelde al, haha. :3

    Resultatenrekening links:
    Omzet €90.000
    Totaal: €90.000

    Resultatenrekening rechts:
    Kosten €12.200
    Inkoopwaarde €40.000
    Winst (om het gelijk te maken) €37.800
    Totaal €90.000

    Dan wordt 'ie zo :'D

    Whooo, ik heb een 9!
    Thanks, y'all!


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Rivendell schreef:
    Sawry, can't help you. Ik kan me vaag herinneren dat ik dat twee jaar geleden gehad heb, maar ik vond economie niet echt leuk dus ik ben 't allemaal zo snel als ik mocht weer vergeten.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Dit kon ik toen ik op de middelbare zat. Nu niet meer (cat)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.