• Deze RPG is gebaseerd op het boek 'De gave van Katsa'.
    De omgeving en het verhaal er rond is zelf verzonnen, maar het idee van de gaven heb ik uit het boek. ;)

    In een ver rijk heerste er eens grote welvaart. Dat veranderde op de dag dat de koning stierf. Zijn drie zonen, Roberto, Rover en Jonas geraakten er niet over eens wie het koninkrijk moest leiden. Uiteindelijk kozen ze ervoor het land in drie te splitsen. Zo ontstond er:
    Elak, waar Roberto -die ook wel de slechte werd genoemd- de leiding had.
    Aslkat, waar Rover -ook wel de goede genoemd- heerste
    en Gallardia het rijk van Jonas -de dappere-.
    Al deze koninkrijken hadden 1 ding gemeen. Er werden speciale mensen geboren. Mensen met een gave.
    Gaven kunnen verschillende vormen hebben. Het kan gaan over dansen, zingen, koken, borduren, vechten....
    De bijnamen van de koningen zijn wel duidelijk denk ik. Roberto probeert steeds land, geld,... af te pakken van zijn broers. Hij zit niet verlegen om een oorlog te ontketenen.
    Rover probeert hem bij zinnen te brengen, tevergeefs.
    Jonas heeft het beste leger. Hij is niet bang om mee te vechten en vindt dat zijn broer het zelf gezocht heeft. Ook al wil Rover Roberto wel nieuwe kansen blijven geven. Volgens Jonas verdient hij die niet meer.
    Zo leeft het land al 15 jaar in tweestrijd. Zelfs Rover ziet zich soms genoodzaakt om zich te verdedigen. De begaafden spelen een grote rol in deze strijd. Door hun gaven kunnen ze hun koning dienen. De begaafden hebben twee verschillende ogen.
    Vanaf dat er een baby geboren wordt met twee kleuren ogen, moeten de ouders die naar hun koning brengen. Zodat de begaafde op het paleis kan opgroeien en zijn gave kan leren gebruiken in dienst van zijn koning.

    Zo jullie kennen nu het verhaal. Pik maar in!

    -Elak:
    Zoey Carroll (Pijn bezorgen)
    Erik Marshall (vuur)
    Liam Oliver Sanz (tijd bepalen)
    Dean Robin Marias (waanbeelden opwekken)
    Esther Bradley (van uiterlijk veranderen)
    Jack Starbright
    -Alskat:
    Chase Young (beïnvloeden)
    Alice Redbird (gedachten lezen)
    Shireen Lily Homers. (hypnotiseren)
    Loren Redcliff (natuur)
    -Gallardia:
    Damian Green
    Amy Jackson (vechten)

    [ bericht aangepast op 16 feb 2012 - 19:48 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    Ik haalde een wenkbrauw op en keek Loren aan. 'Een missie,' zei ik bedenkelijk. 'Meer uitleg zou fijn zijn.' Weer een van de irritante trekjes van mij. Ik wilde altijd alles precies weten. Waarom wist ik zelf ook niet. Misschien omdat ik bang was dat het iets was waar ik bang voor was. Ik gaf niet graag toe aan mijn angsten.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    "Het gaat over een stuk niemandsland. De landheer erkent Rover als zijn koning, maar daar wil Roberto verandering in brengen. Wij moeten er naartoe, zo snel mogelijk. Daar moeten we Zoey, zijn lievelingetje, ontvoeren. De krijgers, die met haar meer reizen moeten we vermoorden." legde ik uit.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    'Ze beginnen steeds meer stomme opdrachten te verzinnen,' mompelde ik. 'Nu moeten we ook nog eens mensen gaan ontvoeren.' Ik schudde mijn hoofd. Nu ik er over nadacht zou ik liever mensen met onzinnige ruzie's helpen dan dat ik zomaar zonder reden mensen moest ontvoeren omdat onze "koning" zo graag een extra stuk land wilde.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    "Het gaat niet over het land." zei ik naar wat ik vermoedde dat ze dacht. "We hebben haar nodig, zij kent alle geheimen van Roberto."


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    'Ja ja. Het zal wel,' was mijn commentaar. 'Beter stoppen ze gewoon helemaal met die oorlog dan hoeven we ook geen onschuldige meisjes te ontvoeren.' Ik schudde mijn hoofd. Ik werd er zo moe van dat wij, degene met de speciale krachten, altijd de vuile werkjes moesten opknappen. Daar had ik totaal geen zin in.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    "Het maakt me makkelijker doordat ze niet onschuldig. Ze heeft veel van onze burgers, spionnen en soldaten gemarteld. Ze zal niet terugschrikken om je te doden. Ik wil niets zeggen, maar wees toch maar voorzichtig. Niet dat ze ons vieren zal kunnen verslaan."
    Ik had expres Alice meegerekend, hopelijk had ze dat door. Nu ik het zo dacht, had ze het zeker door. En ze had het door dat ik het door had dat zij het door had. Ok, stop. Te veel cirkelredeneringen.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    'Ik zou mijn volgende opmerkingen maar voor me houden want dat gaat toch niet veel goeds van komen.' Ik keek Loren en dacht aan de woorden van Alice. Ik grinnikte even zachtjes. 'En aangezien ik denk dat ik geen keuze hebt of ik wel of niet mee ga, wanneer gaan we?'


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    "Nu!" zei ik, terwijl ik meteen naar de stallen begon te lopen. Ik veranderde wind van richting, zodat hij in onze rug waaide en alles wat sneller zou gaan.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    Ik nam even een sprintje zodat ik Loren inhaalde. 'Ik snap nog steeds niet waarom jij alles zo precies opvolgt van wat de "koning" zegt.' Ik keek Loren even recht in zijn ogen aan maar toen ik besefte dat dat best eng eruit zou zien door mijn gave wende ik mijn blik af.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    Ik nam haar kin vast en hief haar hoofd.
    "Je mag me aankijken, hoor. Ik vertrouw je."
    "En ik doe alles wat hij zegt, omdat ik hem ook vertrouw." ik haalde mijn schouders aan. "Het is misschien dwaas, maar hij is als een vader voor mij."


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    Ik glimlachte. 'Oké,' zei ik terwijl ik mijn hoofd als een reflex terug trok. 'Dus als hij zegt, spring van een brug doe je dat?' Misschien was ik nu gewoon stom bezig maar ik wilde echt begrijpen wat iedereen zo geweldig aan hem vond. Ik zag hem gewoon als een van de vele personen die hulp van me wilde. Het liefste ontweek ik hem dan ook maar hij kon mij altijd vinden... helaas.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Chase Young
    'Zo'n stomme dingen gaan we nu ook weer niet doen.' zei ik en grinnikte even. 'En Loren is niet de enige die hem als een vader ziet. Ik loop hier waarschijnlijk al het langst rond van allemaal en heb nooit andere familie gekend. Hij heeft mij altijd vertrouwt dus doe ik ook hetzelfde.' zei ik vastbesloten.

    [ bericht aangepast op 21 feb 2012 - 16:19 ]


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    Loren Redcliff
    "Ja, ik zou van een brug springen." zei ik nadat ik naar Chase gegrijnsd had. "Maar dat komt omdat ik dat gewoon als hobby doe. Natuur, water, je weet wel." grijnsde ik.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    'Ik doe net of ik dat allemaal heel normaal vind,' mompelde ik. Ik begreep het nog steeds niet en op dit moment had ik niet de behoefte om het te snappen. Ik ging wat langzamer lopen zodat ik helemaal achter aan liep. Misschien ook een van de redenen dat ik nooit met mensen sprak. Ik wilde het zelf meestal ook niet. Er waren maar weinig mensen die mij begrepen en ik was te lui om alles uit te leggen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    Ik hoe ze zich liet wegzakken en ik zuchtte.
    "Hoe belachelijk was ik?" vroeg ik Chase.


    “To live will be an awfully big adventure.”