• • - T H E R E V E N G E G A M E S - •


    Can you survive 'till the end?

    - U I T L E G -
    Katniss en Peeta hebben de opstand verloren, het Capitool is weer aan de macht gekomen en de genadeloze moorden beginnen weer. Na een tijdje lijkt de stilte en koelte terug te zijn gekeerd, tótdat er bekend wordt gemaakt dat de jaarlijkse Hungergames weer voor de deur staan. Maar plots, één dag vóór de reaping komt er een verplichte uitzending die iedereen moet kijken, waarbij iedereen's hart in zijn keel stokt. The revenge games. Vol afschuw moeten de bewoners te horen krijgen hoe verschrikkelijk de spelen dit jaar zullen worden..


    Inschrijvingen

    WAAR BEGINNEN WE?
    De allerlaatste uren van het normale leven eindigt hier; om 2 uur 's nachts zullen de tributen worden weggevoerd richting de Arena, met alle gevolgen ten dien.


    - R E G E L S-
    ~Strategieën of manieren om te overleven mogen NIET openbaar in het topic worden gepost, doe dit via PB! Zo blijft alles onvoorspelbaar. (de kaart wordt naar alle tributen gestuurd, zodat jullie zelf jullie koers kunnen beslissen)
    ~Noem GÉÉN namen van de plaatsen waar je naar toe trekt, hou het bij 'bos' of 'bergen' of 'grot' 'meer', etc.
    ~Iemand tegenkomen zonder toestemming van de ander mag. Maar ga geen wonderen tafereel uitvoeren waarbij je doet alsof je gelijk al kunt winnen!
    ~Spreek niet voor de ander. Hou het bij je EIGEN personage.
    ~Vermoorden mag alleen met toestemming van de ander.
    ~Alleen de spélmaker mag voor het bovennatuurlijke gevaar zorgen. Hierbij horen ook dingen zoals Mutilaten, vuur, onweer, etc.
    ~De dagen, tijden en nachten worden bepaald door de spelmaker.
    ~Aan het eind van de avond zal er boven aan de lucht, zoals ook in het boek wordt geschreven, te zien zijn wie er zijn vermoord. Dit wordt gepost door de spelmaker.
    ~Over de uitslagen en doden kan niet worden gecorrespondeerd.
    ~Tributen kunnen sponsoren krijgen. Dit wordt beoordeeld door de spelmaker aan de hand van actitiviteit, spraakzaamheid en manier van spelen. Per 5 sponsoren kunnen de mentoren er voor kiezen om een gift te sturen, dit doet de spelmaker.
    ~De spelmaker houdt via PB contact met mentoren.
    ~Vanaf het moment dat de spelen begonnen zijn en de tributen de arena in zijn, kunnen mentoren géén contact met de tributen krijgen.
    ~16+ toegestaan, alleen overdrijf niet.
    ~Blijf realistisch.


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Destiny Alexia Fernandes Rodriguez || District 1

    'Weet ik niet,' zeg ik dan. Ik draai me naar hem toe en kijk hem dan aan. 'Het is jammer dat we allebei in de arena zitten,' zucht ik dan, ik wil hem helemaal niet vermoorden. Echt niet.


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Rowan James Biggerstaff || District 4
    Ik kijk haar ook aan en knik. Ze is de 1ste, buiten District 4 om, aan wie ik waarde hecht. Dat is gelijk ook het probleem, om te winnen zal ik haar moeten vermoorden. 'Laten we daar niet aan denken en te proberen de laatste uurtjes wat leuks te doen. Hou je van spelletjes?'


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Destiny Alexia Fernandes Rodriguez || District 1

    Ik knik, 'Wat wil je doen?' glimlach ik dan. Ik plaats me dan op de grond en kijk nog even naar het uitzicht. Zo mooi, ik hoor dit niet eens te doen. Ik zucht en kijk hem dan aan met een glimlach.


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Jonathan Walker || District 11
    'ik weet het niet, wil jij het proberen dan?'vraag ik verwonderd.
    'ik weet dat het hier erg is maar zelfmoordneigingen krijg ik er niet van...' mijn dood laat ik wel aan de andere tributen over.


    Friendship is like peeing on yourself: everyone can see it, but only you get the warm feeling that it brings.

    Frederick Smith, district 12

    Ik knik. 'No? We gaan door tot het einde hè? Ze krijgen ons niet klein?' vroeg ik bang, ik wou het wel overleven, maar wou ik wel moorden? Wou ik wel uit die arena komen met bloed aan mijn handen? 'Gaan we ervoor, of zijn we heel lief en vriendelijk? Sparen we mensen die we mogen?'


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Noëmi Crowe || District 12

    'No?' hoorde ik Fred vragen en ik draaide me naar hem om. 'We gaan door tot het einde, hè? Ze krijgen ons niet klein?'
    De ondertoon in zijn stem klonk angstig. Ik glimlachte zwakjes bij zijn woorden en voelde zijn en mijn eigen bangheid plotseling door de lucht zweven, alsof het tastbaar was geworden.
    'Gaan we ervoor of zijn we heel lief en vriendelijk? Sparen we mensen die we mogen?'
    Ik liep naar hem toe en pakte zijn hand vast. 'Ze krijgen ons niet klein.' De woorden die uit mijn mond rolden waren niet meer dan een fluistering. Tranen begonnen in mijn goudbruine ogen te glinsteren, terwijl er één enkele langs mijn wang liep.
    'We gaan ervoor, Fred. We kunnen niet zonder elkaar. We moeten proberen te winnen.. jij voor je zusjes en ik voor mijn dochter.'
    Ik haalde diep adem en merkte dat het behoorlijk onvast klonk. 'Het liefst wil ik lief en vriendelijk zijn, Fred, maar dat kunnen we ons niet veroorloven in de Spelen. Wij gaan winnen.'
    De laatste drie woorden klonken twijfelachtig. Ik was ook verre van zeker van mijn zaak, maar wij móésten winnen. Voor ons district, onze families.
    Onze toekomst.

    [ bericht aangepast op 10 maart 2012 - 18:53 ]

    Rowan James Biggerstaff || District 4
    'Eeuuuh, tsjaaa goeie vraag. We kunnen vragen of een Avox een bordspel kan komen brengen, we kunnen ik-zie-wat-jij-niet-ziet doen of we gaan verstoppertje spelen met z'n tweetjes. Andere suggesties?' Ik kijk haar vragend met een lach aan.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Destiny Alexia Fernandes Rodriguez || District 1

    Ik begin te lachen. Mijn gedachte staan weer op iets anders, 'Anders blijven we gewoon hier zitten,' glimlach ik dan. 'Gewoon genieten van onze laatste uren,' zucht ik uiteindelijk.


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Rowan James Biggerstaff || District 4
    'Oke.' Ik ga languit liggen en sluit mijn ogen tegen de felle zon. 'Zonlicht of maanlicht? Roze of paars? Vis of kip? Bloemen of chocolade?' Ik somde een aantal dingen op. Het was misschien niet heel erg slim om haar beter te leren kennen en dan te gaan vermoorden, maar op dit moment boeide me dat vrij weinig.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    aphrodite elizabeth haliburton
    'Nee, dat niet. Ik vraag het me alleen af'
    Ik kan niet geloven dat Jonah zou denken dat ik zelfmoord zou willen plegen.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Destiny Alexia Fernandes Rodriguez || District 1

    Ik ging naast hem liggen en sloot ook mijn ogen, 'Maanlicht, paars, vis en chocolade,' zei ik toen glimlachend. 'Zee of land? Dag of nacht? Muziek of kunst?' Vroeg ik toen terug. 'Weet je dat we nu heel slecht bezig zijn,' zei ik toen zacht. Maar één tributen district mocht winnen. Valor was iemand waar ik weinig contact mee had en eerlijk gezegd had ik hem misschien liever omgeruild voor Rowan, wat ik denk dat hij hetzelfde met mij en Doylee had gedaan. Ik zucht en draai me dan naar hem toe.


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Rowan James Biggerstaff || District 4
    'Zee, dag en muziek en ja eigenlijk wel,' antwoordde ik. 'Zonnebrillen of petten? Bos of weiland? Radio of tv? Perzik of citroen?' ging ik verder met vragen. Ik keek haar met half dichtgeknepen ogen aan.

    {Sorry kan niet meer antwoorden denk ik, ga film kijken ;D}

    [ bericht aangepast op 11 maart 2012 - 11:54 ]


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    [ Ahh is goedd ]

    Destiny Alexia Fernandes Rodriguez || District 1

    Ik glimlachte en deed vervolgens mijn ogen weer dicht terwijl ik me naar hem had omgedraaid, 'Petten, bos, radio en citroen,' zei ik toen ik begon heel moe en slaperig te worden maar bleef toch vragen. 'Blauw of groen, Voetbal of kickboksen, Rock of pop,' somde ik toen op. Mijn stem werd slaperig en ik begon te mompelen, 'Doylee of ik,' floepte ik toen zacht voordat ik in slaap viel.


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Frederick Smith, district 12

    'Ik weet het, maar ik twijfel er gewoon of ik mentaal sterk genoeg ben, als ik nu eens niet doodging, zou ik dan mijn verstand verliezen en compleet labiel worden? Of zou ik willen dat ik het niet meer volledig zou beseffen? Zal jij het kunnen?' vroeg ik haar bezorgd, ik sprak het niet uit omdat ze dan toch maar zou protesteren en afwijken van de vraag, maar ik had mijn geestelijke gezondheid niet echt nodig, ik kon perfect labiel worden en niets meer van de wereld beseffen, vastzitten in levende nachtmerries zonder dat iemand daar last van zou hebben. No had daarentegen een kind om voor te zorgen, dat had een perfect rationele en stabiele moeder nodig...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Rowan James Biggerstaff || District 4
    'Blauw, kickboksen, pop,' antwoordde ik langzaam, nadenkend over nieuwe vragen. Ik wilde net mijn nieuw bedachte vragen gaan stellen, toen ik hoorde dat ze nog wat mompelde. 'Doylee of ik?' Verbaasd keek ik haar aan, maar dat zag ze niet, want haar ogen waren gesloten. Aan haar rustige ademhaling te horen sliep ze. Zuchtend draaide ik me ook op mijn zij en bleef haar een tijdje aankijken. Haar laatste vraag was moeilijk, moeilijker dan ik had gedacht. Met een laatste zucht viel ik ook in slaap.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa