• Hey,
    Euhm ja ik weet niet egt of het slaapproblemen zijn .. Maar ik ga het nu ff gwn zo noemen ( sorry voor mijn afkortingen maar ik zit op mijn gsm ) dus al een jaar slaap ik gwn slecht in het begin viel het nog mee , toen ging ik zo om 1 a 2 u gaan slapen (tijdens gwne schooldagen ) maar toen werd het alsmaar erger ik had bv. In 2 dagen tijd maar 5u slaap en dat was al bijna heel het jaar zo ... Maar sinds een paar dagen ben ik al moe om 11 u , en ik vind dit echt raar want in heel dat jaar was ik nog nooit zo vroeg moe ... Weet iemand van jullie wat dit kan zijn ? Mss door mn depressie ? ( ik schat voor 90% dat ik een depressie heb want ik vertoon alle symptonen en mijn ma had ook een depressie dus het zou genetisch kunnen zijn ) alvast bedankt


    Promises mean everything , but after they are broken sorry means nothing. -Eminem

    Het is pure vermoeidheid, je kan het niet eeuwig zo volhouden. Wees blij, je lichaam en je geest zijn aan het samenwerken om alles op te lossen, ga slapen als je moe bent!


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Misschien veel stress of denk je te veel na voor het slapen gaan? Probeer gewoon als je op bed ligt je hoofd leeg te maken zodat je niet gaat piekeren over dingen waardoor je niet kan slapen.
    Als dat echt niet werkt kan je altijd met je huisarts overleggen over je misschien medicijnen mag om beter te kunnen slapen. Of neem een kopje thee voor het slapen gaan, bij mij werkt dat namelijk wel. En ook gewoon ritme houden niet constant je slaaptijden veranderen.


    Sometimes it's best not to care.

    Ik vind dat je zoiets eerst moet laten testen, voordat je daadwerkelijk kan zeggen dat je een depressie hebt.

    Ik zou zeggen, ga naar de dokter. Wij zijn immers geen dokters.


    26 - 02 - '16

    Je kan niet "schatten" dat je een depressie hebt, jezus. Geloof me, als je een depressie hebt, weet je dat echt wel. Mijn beste vriendin zit er midden in, en dat is niet iets wat je gokt. Kan hier niet zo goed tegen tbh.


    ars moriendi

    Oh sorry ik heb het verkeerd begrepen. Ik begreep dat je niet goed in slaap kon komen maar ik las even terug en zie nu dat je bedoeld dat je nu eerder moe bent dan anders. Ik vind opzich dit geen probleem dat je om 11 uur moe wordt. Dat is juist een goede tijdstip om te gaan slapen, vooral als je naar school moet. Je eigen lichaam geeft dus al aan dat je gewoon tegen die tijd naar je bed moet. Ga jezelf niet pushen om later te moeten slapen want dat werkt niet en raak je inderdaad vermoeid. Geef toe aan je moeheid en stap je bed in wanneer jij merkt dat het moet.


    Sometimes it's best not to care.

    Ribery schreef:
    Je kan niet "schatten" dat je een depressie hebt, jezus. Geloof me, als je een depressie hebt, weet je dat echt wel. Mijn beste vriendin zit er midden in, en dat is niet iets wat je gokt. Kan hier niet zo goed tegen tbh.


    Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens. Ik heb zelf een dysthyme stoornis / depressie en het is niet iets wat je kan gokken.


    26 - 02 - '16

    Ik denk ook niet dat rond een uur of een/twee gaan slapen erg gezond voor je is als je naar school moet.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Ribery schreef:
    Je kan niet "schatten" dat je een depressie hebt, jezus. Geloof me, als je een depressie hebt, weet je dat echt wel. Mijn beste vriendin zit er midden in, en dat is niet iets wat je gokt. Kan hier niet zo goed tegen tbh.

    Het is inderdaad super irritant dat mensen meteen zeggen dat ze depressief zijn als er even iets anders gaat dan normaal. Ik heb zelf ook een depressie gehad met bevestiging van een psycholoog. Niet zomaar gaan roepen dat je depressief bent want je merkt het echt wel en ik vind dat altijd maar een zwak excuus om meteen mee te gaan roepen zo van ; ja ik kan er niks aan doen ik ben depressief >< Ga naar je dokter als je het echt niet vertrouwd ook al vind ik het best onnodig en zie ik het probleem niet.


    Sometimes it's best not to care.

    Je bent sowieso ook heel stom dat je als 15 jarige rond 1 à 2 uur gaat slapen. Je lichaam is daar niet op gebouwd, iemand van jouw leeftijd zou toch op zn vroegst al 22u op bed liggen, maar ja. Het gaat al sterk achteruit met de jeugd, dus wees idd blij dat je nu vroeger moe bent :) krijg je beter ritme van waardoor je beter kan concentreren etc.


    It's high noon.

    Embrace schreef:
    (...)
    Het is inderdaad super irritant dat mensen meteen zeggen dat ze depressief zijn als er even iets anders gaat dan normaal. Ik heb zelf ook een depressie gehad met bevestiging van een psycholoog. Niet zomaar gaan roepen dat je depressief bent want je merkt het echt wel en ik vind dat altijd maar een zwak excuus om meteen mee te gaan roepen zo van ; ja ik kan er niks aan doen ik ben depressief >< Ga naar je dokter als je het echt niet vertrouwd ook al vind ik het best onnodig en zie ik het probleem niet.

    RapunzeI schreef:
    (...)

    Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens. Ik heb zelf een dysthyme stoornis / depressie en het is niet iets wat je kan gokken.

    Precies. Mijn vriendin heeft ook al meerdere keren de diagnose gekregen. Het is gewoon heel ergerlijk als iedereen zichzelf maar meteen de diagnose depressief geeft. Daarmee ben je nogal respectloos naar mensen wiens leven die kutdepressie wel volledig beheerst.


    ars moriendi

    Ribery schreef:
    Je kan niet "schatten" dat je een depressie hebt, jezus. Geloof me, als je een depressie hebt, weet je dat echt wel. Mijn beste vriendin zit er midden in, en dat is niet iets wat je gokt. Kan hier niet zo goed tegen tbh.
    ik wou gwn shatten zeggen om dat het niet is bewezen door een dokter , maar geloof mij ook dat ik er midden in zit , mijn cijfers op school zijn zwaar gedaalt , mijn sociale contacten njah ik heb er geen , ik doe aan zelfverminking , lustloosheid , concentratieproblemen , geen motivatie hebben , mij isoleren , leeg voelen , zelfmoord gedachten elke fucking dag , en bij mijn ma haar depressie was het genetisch , en het is nog niet door een dokter bewezen omdat mijn ouders dit niet mogen weten , want ze zouden me als schande zien ...


    Promises mean everything , but after they are broken sorry means nothing. -Eminem

    Ik zou als ik jouw was heel snel wat gaan doen aan je 'slaapproblemen'. Je moet voor je gezondheid veel meer slaap hebben dan dit, plus te weinig slaap verergerd je 'depressie' alleen maar meer. Hoe minder slaap, hoe minder energie om problemen aan te pakken. Tenminste, dat zijn mijn ondervindingen. Ik vind inderdaad ook dat als je denkt dat je depressie hebt je dit moet laten constateren/naar een dokter moet. Ik neem aan dat als jouw moeder zelf een depressie heeft gehad ze dit zéker niet bij haar dochter wil zien.

    [ bericht aangepast op 12 jan 2014 - 21:28 ]

    SlimTupac schreef:
    (...) ik wou gwn shatten zeggen om dat het niet is bewezen door een dokter , maar geloof mij ook dat ik er midden in zit , mijn cijfers op school zijn zwaar gedaalt , mijn sociale contacten njah ik heb er geen , ik doe aan zelfverminking , lustloosheid , concentratieproblemen , geen motivatie hebben , mij isoleren , leeg voelen , zelfmoord gedachten elke fucking dag , en bij mijn ma haar depressie was het genetisch , en het is nog niet door een dokter bewezen omdat mijn ouders dit niet mogen weten , want ze zouden me als schande zien ...



    It's high noon.

    SlimTupac schreef:
    (...) ik wou gwn shatten zeggen om dat het niet is bewezen door een dokter , maar geloof mij ook dat ik er midden in zit , mijn cijfers op school zijn zwaar gedaalt , mijn sociale contacten njah ik heb er geen , ik doe aan zelfverminking , lustloosheid , concentratieproblemen , geen motivatie hebben , mij isoleren , leeg voelen , zelfmoord gedachten elke fucking dag , en bij mijn ma haar depressie was het genetisch , en het is nog niet door een dokter bewezen omdat mijn ouders dit niet mogen weten , want ze zouden me als schande zien ...

    Waarom zouden ze het "als schande" zien als je moeder het zelf ook heeft (gehad)? -,-


    ars moriendi

    Ribery schreef:
    (...)
    Waarom zouden ze het "als schande" zien als je moeder het zelf ook heeft (gehad)? -,-


    Indeed. Dan zouden ze toch juist heel erg veel medeleven moeten tonen?


    26 - 02 - '16