• Vorige rollentopic.


    Deze RPG speelt zich af aan het koninklijk hof, meer info hierover vind je hier. De tijd waarin de RPG zich afspeelt, is zoals jullie waarschijnlijk al doorhadden, zijn de Middeleeuwen. Maar niet zoals het werkelijk was, het is namelijk een fantasie wereld.
    Van mensen met toverdrankjes tot reuzachtige draken, het is allemaal toegestaan.

    Elke tien jaar worden er uit de omliggende dorpen vier mensen, die in het rijke bezit zijn van een machtig mythisch wezen, uitgekozen om een training te komen volgen aan het koninklijk hof door de beste meesters die er zijn.

    Het is een eeuwenoude traditie die nooit verdwenen is. De traditie ontstond in tijd van vele oorlogen. Een paar spionnen hielden de bevolking in de gaten en kozen enkel de beste van de beste. Ze moesten natuurlijk wel voldoen aan een aantal eisen, zoals dat ze in het bezit moesten zijn van een mythisch wezen en er mee om moesten kunnen gaan. Enkel de besten werden uitgekozen en mochten naar het hof komen en kregen training van de beste trainers om nog beter met hun dier om te kunnen gaan, maar ook met wapens. Ze werden ingezet in de oorlogen en strijd als aanvoerders van kleine legers of werden uitgezonden op privé missies. Ze worden opgeleid tot echte meesters en meesteressen.
    In andere woorden: Het was een hele eer...

    En dat is het nog altijd. De vier voorheen gewone dorpelingen komen ineens in een heel ander wereldje terecht en plots kijken er mensen naar hun op. Sommigen weten zich erg goed aan te passen, anderen krijgen heimwee en bij enkele stijgt de roem en rijkdom ze naar het hoofd. Hoe reageren de andere bewoners op het koninklijk hof hierop?

    Er wonen dus verschillende mensen aan het koninklijk hof, mensen met verscheidene beroepen en rangen, probeer je ook in te leven in hun wereld, beleefdheden, tradities en dergelijke. Om dit gemakkelijker te maken heb ik zelf wat dingen op een rijtje gezet en die kan je hier lezen.

    Deze RPG heeft zoals jullie merken niet echt een vaste verhaallijn die je moet volgen, jullie zijn dus vooral vrij in wat je wilt schrijven en worden niet beperkt. In andere woorden: Let your creativity flow ^^


    Lijst om in te vullen als je mee wilt doen:
    Naam: Volledige naam, desnoods 'titel'
    Leeftijd:
    Geslacht:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Rol: Zie hier.
    Woont: Huis van de heer, in het 'dorpje' etc.
    Afkomst: Waar komt hij/zij vandaan en hoe is hij/zij terecht gekomen in Tarnack.

    De bijhorende story: Hier
    Er staat veel info, maar dat is enkel voor als je er geïnteresseerd in bent.
    Mocht je nog ideeën hebben voor feesten, mythen, mythische wezens en dergelijke, laat het me dan alsjeblieft even weten.

    De RPG: Hier numero 1

    Personage story: Hier vind je de story met personages. Als ik je personage goedgekeurd heb krijg je ook auteursrechten en ben je vrij een eigen hoofdstuk te openen met jouw personages.

    Main rule: Geen één-regel postjes. Als je meedoet moet je wel wat regels kunnen typen, anders is het niet leuk meer voor de anderen.


    [ topic verplaatst door een moderator ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Okay. Mijn personage komt eraan. :)

    [wow, veel gemist. srry, ik wist niet dat er al een nieuw topic was :$
    zou ik miss een kleine samenvatting mogen?]

    xPadfoot schreef:
    [wow, veel gemist. srry, ik wist niet dat er al een nieuw topic was :$
    zou ik miss een kleine samenvatting mogen?]


    Er is nog geen topic vol hoor?
    Dit is het rollentopic maar,


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Nou ik zou graag mee willen doen, hopelijk is mijn beschrijving zo goed :)
    ---


    Naam: Fingon Melwasúl (Walking Tree)
    Leeftijd: 23
    Geslacht: Man
    Geschiedenis: Fingon Melwasúl, wat de lopende boom betekent, is dan ook opgevoed door bomen in de provincie Erdinia bij de bergen. Het waren echter geen gewone bomen maar zogenoemde Calafas. Oude magische bomen overgebleven uit de tijd toen de oude magie nog rijkelijk in overvloede was. Treurig genoeg zijn de Calafas op een gegeven moment verbrandt door mensen die niets van de oude magie moesten hebben. Wie daarvoor schuldig zijn weet Fingon niet. Natuurlijk hebben de Calafas, Fingon niet op de wereld gezet. Maar dat is gebeurd door een zwaar gewonde vrouw die naar het woud was gevlucht en stierf bij de bevalling. Dagen en Nachtenlang heeft de moederloze kind geweent, tot op het magere toe. Het wenen liet geen enkele bewoner van het woud ongedeerd en wekte melij op, zo ook van Mablung Melwasúl. De Beard Tree wat zijn naam dankt aan het vele mos wat onder zijn mond hing. De baardige boom nam Fingon op in de groep door hem de naam Fingon Melwasúl te geven. En begon het te voeden met de kracht van de aarde. En gezamenlijk rouwden ze met Fingon om het verlies van de moeder. Wijl de baardige boom hem voedde merkte hij dat Fingon niet zonder reden in het bos geboren is, waar zijn moeder hem heeft gebracht. Hij bleek een zaad in zijn hart mee te dragen, wat staat voor de aarde. Het duidde er op dat zijn vader een magiër was die net zoals de Calafas zich hebben verdiept in de oeroude magie. Ook duidde het er op dat de oeroude magie bedrijvers langzaam aan slinkte. Want oeroude magie viel volgens sommige mensen niet onder “zuivere” magie.

    Het bleef echter niet bij de rouw, en langzamerhand raakte ieder in het woud er over heen. En tevens groeide het kind op tot een jong volwassene dat kon communiceren met alle bewoners van het woud. Op een gegeven moment echter toen hij 12 werd, kwam de magie in zijn hart tot uiting. En overal waar hij liep die dag groeide bloemen. Deze gebeurtenis liet de Beard Tree besluiten om Fingon op te nemen in de geheimen van de één van de 4 elementen. Je hebt namelijk: vuur, water, lucht en de aarde. Wat de specialiteit was van hem. En droeg het over op Fingon. Deze soort magie is heel speciaal, en maar een paar beheersen het. En is tevens de krachtigste soort magie wat je kan hebben. Echter kost het ook zo zijn tol als je het niet toepast met zelfbeheersing. Elk soort toepassing van oeroude magie kost levenskracht wat je maar 1 keer in het jaar kan vernieuwen door het planten van een boom op een van de magische meriaden lijnen. Ga je over de grens, kan het je leven kosten.
    Op de leeftijd van 20 was er een tragisch voorval. Boerenlui onder leiding van een hoger heer wiens naam onbekend is. Stormden met vuur het woud in en verbranden alles. De mensen waren namelijk gek gemaakt door die heer dat wij een oorlog zouden willen beginnen. En dat als ze wilden blijven leven, ze snel een inval moesten plannen en daarbij alles te verwoesten. Alsof de Calafas een oorlog konden beginnen.. Ze konden niet eens lopen. Maar na het tragische voorval ging Fingon door andere wouden zwerven op zoek naar een plek waar hij meer informatie kon winnen over hoe hij wraak kan nemen.

    Karakter: Zelfbeheerst, wantrouwig, onwennig bij mensen gezien hij is opgevoed door de Calafas en andere woudbewoners. Komt altijd voor de zwakkeren op en kan het niet nalaten om mensen die het hoog in hun kop hebben een trap op de kont te geven (figuurlijk natuurlijk, anders zou het zijn been kosten). Verder zal zijn uitstraling niemand onopgemerkt voor bij gaan, maar wat hij uitstraalt? Dat weet niemand.

    Uiterlijk:



    Hij heeft langer donkerbruin haar met een licht baardje. En in zijn ogen zou je kunnen verdrinken als je niet oppast gezien het net zo onvoorspelbaar is als de Sagyro oceaan. Verder draagt hij een lange cape met muts en weide broek en hemd. Gezien Fingon een aarde magiër is, neemt zijn outfit automatisch de kleuren aan van het woud als hij daar is. Verder is hij een beetje breed gebouwd en rond de 1,80 meter. Als je hem ziet denk je vaak direct aan een boom zoals hij staat. Iemand die je niet zomaar uit evenwicht brengt.

    Rol: Dolende Beoefenaar van oeroude (verboden) Aarde magie.
    Woont: In de Herberg
    (Huis)dier:


    Een wolf die Fingon op zijn reis begeleidt nadat ze mekaar tegenkwamen in het woud en op elkaar werden aangewezen met het overleven. Beiden waren in de strenge winter van 2 jaar geleden erg verzwakt geraakt. En dankzij de samenwerking hebben ze de winter overleefd en is een sterke band ontstaan.
    Wapens: Een lange staf geschonken door Mablung Melwasúl (Beard Tree). De staf wordt vooral gebruikt tijdens het reizen, maar ook gewoon voor iets in het hand te hebben. Door de jaren heen is Fingon steeds vaardiger geworden met het zichzelf verdedigen met zijn staf. Het heeft verder geen extra toevoeging voor Fingon’s magie, al draagt de staf ook het element aarde in zich.

    [ bericht aangepast op 9 maart 2012 - 22:38 ]


    Ligt and Darkness are both very different..

    Material schreef:
    Naam: Eden June Bearow
    Leeftijd: 20
    Geslacht: Vrouwelijk
    Karakter: Eden is op het eerste gezicht een open en vriendelijk meisje. Dat is echter haar buitenkant, vanbinnen is ze gesloten en eenzaam. Het vrolijke meisje is alleen nog aanwezig voor anderen. Eden is behoedzaam en niet makkelijk in mensen vertrouwen. Ze heeft veel geleerd in haar jaren op deze aarde, en zal nooit zomaar iets doen zonder de consequenties duidelijk te kennen.
    Uiterlijk: Komt
    Rol: Uitverkorene
    Woont: In het huis vlak bij de heer.
    Afkomst: Komt


    kun je hem aub verder invullen dan weet ik wat ik kan verwachten, anders gewoon even met steekwoorden of iets,

    ForeverZaynx schreef:
    (...)

    Er is nog geen topic vol hoor?
    Dit is het rollentopic maar,

    wow, is dit het rollentopic?! faal...]

    ForeverZaynx schreef:
    AAWWHH.
    Waarom altijd ZAYNIEPAYNE.
    Dat leidt me af..
    x'D.


    Dat op die foto is Zayn niet, maar een look-a-like.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Cartwright schreef:
    (...)

    Dat op die foto is Zayn niet, maar een look-a-like.
    ehm. Dat is zayn dus wel. Datcis geen look a like -__- ik ken zayn uit duizende


    I'm finally back, Finally after a Year break

    HurtedHeart schreef:
    (...) ehm. Dat is zayn dus wel. Datcis geen look a like -__- ik ken zayn uit duizende


    *duidelijk over addicted xD*


    Ligt and Darkness are both very different..

    Glaedmir schreef:
    (...)

    *duidelijk over addicted xD*
    klopt xd


    I'm finally back, Finally after a Year break

    HurtedHeart schreef:
    (...) ehm. Dat is zayn dus wel. Datcis geen look a like -__- ik ken zayn uit duizende


    Dat is Zayn dus niét, kijk naar zijn wenkbrauwen, dan zie je dat duidelijk. Ik wil hier geen discussie beginnen, aangezien dit topic hier niet bedoeld voor is, maar ik wijs iemand gewoon ergens op en weet dat ik gelijk heb.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Cartwright schreef:
    (...)

    Dat is Zayn dus niét, kijk naar zijn wenkbrauwen, dan zie je dat duidelijk. Ik wil hier geen discussie beginnen, aangezien dit topic hier niet bedoeld voor is, maar ik wijs iemand gewoon ergens op en weet dat ik gelijk heb.


    Ik heb vergeleken en ik denk het ook. Het is niet Zayn. Zayn's gezicht is iets ronder, zijn ogen zijn meer ovaal en wenkbrauwen. Inderdaad.

    xYoung schreef:
    (...)

    Ik heb vergeleken en ik denk het ook. Het is niet Zayn. Zayn's gezicht is iets ronder, zijn ogen zijn meer ovaal en wenkbrauwen. Inderdaad.


    Het is ook geen Zayn, maar Rocio Morales. Honderd procent zeker ben ik ervan. (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    mensen kunnen jullie alsjeblief stoppen met dit topic vol te spammen over het feit dat het nu wel of niet Zayn is.
    Ik krijg telkens mailtjes ervan en ik vind het redelijk vervelend worden, niet slecht bedoelt of zo hoor.
    Ik wilde het gewoon even laten weten.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Naam: 'Lord' Carrigan Carter
    Leeftijd: 36
    Geslacht: man
    Karakter: Carrigan is een typische edelman: altijd opzoek naar meer land, familie-uitbreiding en natuurlijk het bouwen van prachtige vestigingen. Tegen vijanden is hij meedogenloos en tegen vrienden hartelijk.
    Uiterlijk: zie: foto. sterk gebouwd, lichtelijke stoppelbaard en dunne snor. Straalt gezag uit.
    Rol: adelijke ridder; generaal van het leger
    Woont: Harridor
    Afkomst: Omgeving van de stad Harridor

    Naar keuze.
    Relaties: op moment nog vrijgezel, hij heeft een broer Athios en een zusje Jeanna.
    Verleden: Carrigan is de oudste zoon van Lord Marcus en Lady Neïa, zijn vader is in een oorlog omgekomen en zijn moeder werd vervolgens geestelijk en vlak daarna ook lichamelijk ziek, door de shock. Daarom is Carrigan al vroeg op zichzelf aangewezen geweest en dat maakt hem een harde persoonlijkheid.
    (Huis)dier: hippogrief
    Wapens: adelijk langzwaard, pijl en boog, dubbelzijdige strijdbijl.


    EDIT: Ik hoop dat dit toegestaan is, zoniet dan zal ik het uiteraard aanpassen ;)

    [ bericht aangepast op 10 maart 2012 - 13:02 ]


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.