• Vorige rollentopic.


    Deze RPG speelt zich af aan het koninklijk hof, meer info hierover vind je hier. De tijd waarin de RPG zich afspeelt, is zoals jullie waarschijnlijk al doorhadden, zijn de Middeleeuwen. Maar niet zoals het werkelijk was, het is namelijk een fantasie wereld.
    Van mensen met toverdrankjes tot reuzachtige draken, het is allemaal toegestaan.

    Elke tien jaar worden er uit de omliggende dorpen vier mensen, die in het rijke bezit zijn van een machtig mythisch wezen, uitgekozen om een training te komen volgen aan het koninklijk hof door de beste meesters die er zijn.

    Het is een eeuwenoude traditie die nooit verdwenen is. De traditie ontstond in tijd van vele oorlogen. Een paar spionnen hielden de bevolking in de gaten en kozen enkel de beste van de beste. Ze moesten natuurlijk wel voldoen aan een aantal eisen, zoals dat ze in het bezit moesten zijn van een mythisch wezen en er mee om moesten kunnen gaan. Enkel de besten werden uitgekozen en mochten naar het hof komen en kregen training van de beste trainers om nog beter met hun dier om te kunnen gaan, maar ook met wapens. Ze werden ingezet in de oorlogen en strijd als aanvoerders van kleine legers of werden uitgezonden op privé missies. Ze worden opgeleid tot echte meesters en meesteressen.
    In andere woorden: Het was een hele eer...

    En dat is het nog altijd. De vier voorheen gewone dorpelingen komen ineens in een heel ander wereldje terecht en plots kijken er mensen naar hun op. Sommigen weten zich erg goed aan te passen, anderen krijgen heimwee en bij enkele stijgt de roem en rijkdom ze naar het hoofd. Hoe reageren de andere bewoners op het koninklijk hof hierop?

    Er wonen dus verschillende mensen aan het koninklijk hof, mensen met verscheidene beroepen en rangen, probeer je ook in te leven in hun wereld, beleefdheden, tradities en dergelijke. Om dit gemakkelijker te maken heb ik zelf wat dingen op een rijtje gezet en die kan je hier lezen.

    Deze RPG heeft zoals jullie merken niet echt een vaste verhaallijn die je moet volgen, jullie zijn dus vooral vrij in wat je wilt schrijven en worden niet beperkt. In andere woorden: Let your creativity flow ^^


    Lijst om in te vullen als je mee wilt doen:
    Naam: Volledige naam, desnoods 'titel'
    Leeftijd:
    Geslacht:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Rol: Zie hier.
    Woont: Huis van de heer, in het 'dorpje' etc.
    Afkomst: Waar komt hij/zij vandaan en hoe is hij/zij terecht gekomen in Tarnack.

    De bijhorende story: Hier
    Er staat veel info, maar dat is enkel voor als je er geïnteresseerd in bent.
    Mocht je nog ideeën hebben voor feesten, mythen, mythische wezens en dergelijke, laat het me dan alsjeblieft even weten.

    De RPG: Hier numero 1

    Personage story: Hier vind je de story met personages. Als ik je personage goedgekeurd heb krijg je ook auteursrechten en ben je vrij een eigen hoofdstuk te openen met jouw personages.

    Main rule: Geen één-regel postjes. Als je meedoet moet je wel wat regels kunnen typen, anders is het niet leuk meer voor de anderen.


    [ topic verplaatst door een moderator ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Cheops schreef:
    Naam: 'Lord' Carrigan Carter, lord of Harridor
    Leeftijd: 36
    Geslacht: man
    Karakter: Carrigan is een typische edelman: altijd opzoek naar meer land, familie-uitbreiding en natuurlijk het bouwen van prachtige vestigingen. Tegen vijanden is hij meedogenloos en tegen vrienden hartelijk.
    Uiterlijk: zie: foto. sterk gebouwd, lichtelijke stoppelbaard en dunne snor. Straalt gezag uit.
    Rol: de heer
    Woont: Harridor
    Afkomst: Omgeving van de stad Harridor

    Naar keuze.
    Relaties: op moment nog vrijgezel, heeft een broer, Athios en een zus, Jeanna.
    Verleden: Carrigan is de oudste zoon van Lord Marcus en Lady Neïa, zijn vader is in een oorlog omgekomen en daarna had zijn moeder afstand gedaan van de troon, niet veel later ging het bergafwaarts met haar en stierf ze. Terwijl zijn moeder eigenlijk nog geen officiële afstand van de troon had gedaan was Carrigan wel al die tijd de lord-regent(de opvolger die al regeert in plaats van de daadwerkelijke vorst) , daardoor heeft hij veel ervaring opgedaan. Carrigan bezit veel land bij Harridor en heeft ook een persoonlijk leger van 1.000 soldaten sterk.
    (Huis)dier: hippogrief
    Wapens: adelijk langzwaard, pijl en boog, dubbelzijdige strijdbijl.




    De achternaam van de heer is Tozay.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    @cheops heb je de story wel goed gelezen?

    [ bericht aangepast op 10 maart 2012 - 12:47 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Er is geen heer ._.
    Die is zogezegd op reis...


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    ForeverZaynx schreef:
    (...)

    De achternaam van de heer is Tozay.


    klopt en de heer kan toch niet 36 zijn als Oliver en Jeremy 24 en 20 zijn? Dan heeft hij op zijn 12e kinderen gekregen...


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Daar dacht ik net ook aan xD.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    wow, snelle reacties! erg actief dus, mooi!
    Tja, ik heb natuurlijk niet alle posts tot nu toe doorgelezen, maar er kunnen toch meerdere landheren zijn? of is er juist voor die stad al een heer?


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Er wordt maar in 1 stad gespeeld,
    dus als jij het daarbij wilt houden, veel plezier :W


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    dan lijkt het me inderdaad verstandig dat ik een familielid van 'de heer' speel. good solution?


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Er zijn al 4 verwanten en dat is het maximum volgens mij dus dat wordt het niet...


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    maar heeft de heer dan geen broers e.d.? in de middeleeuwen waren grote families namelijk heel normaal? maar goed, zal wel aan m'n 'lack of information' over deze RPG liggen, moet dr eerst maar eens zien in te komen....


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Dudette, er zijn speciale stories.
    Lees die dan ._.
    En er staan limieten op, zodat niet iedereen dezelfde dingen gaat spelen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    @ de twee hierboven: Wacht gewoon even op Endure, zij helpt je wel c:


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    ok, heb uiteindelijk maar gekozen voor een ridder van adel om zo problemen te voorkomen, en aangezien bij ridders nog niks staat... lijkt het me prima toch?

    @Narissa: haha ik ben wel een dude btw (A)


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    It's all the same (joehoe)


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ridder is prima.
    Er staan inderdaad limieten op zodat niet iedereen hetzelfde kiest.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.