• Vorige rollentopic.


    Deze RPG speelt zich af aan het koninklijk hof, meer info hierover vind je hier. De tijd waarin de RPG zich afspeelt, is zoals jullie waarschijnlijk al doorhadden, zijn de Middeleeuwen. Maar niet zoals het werkelijk was, het is namelijk een fantasie wereld.
    Van mensen met toverdrankjes tot reuzachtige draken, het is allemaal toegestaan.

    Elke tien jaar worden er uit de omliggende dorpen vier mensen, die in het rijke bezit zijn van een machtig mythisch wezen, uitgekozen om een training te komen volgen aan het koninklijk hof door de beste meesters die er zijn.

    Het is een eeuwenoude traditie die nooit verdwenen is. De traditie ontstond in tijd van vele oorlogen. Een paar spionnen hielden de bevolking in de gaten en kozen enkel de beste van de beste. Ze moesten natuurlijk wel voldoen aan een aantal eisen, zoals dat ze in het bezit moesten zijn van een mythisch wezen en er mee om moesten kunnen gaan. Enkel de besten werden uitgekozen en mochten naar het hof komen en kregen training van de beste trainers om nog beter met hun dier om te kunnen gaan, maar ook met wapens. Ze werden ingezet in de oorlogen en strijd als aanvoerders van kleine legers of werden uitgezonden op privé missies. Ze worden opgeleid tot echte meesters en meesteressen.
    In andere woorden: Het was een hele eer...

    En dat is het nog altijd. De vier voorheen gewone dorpelingen komen ineens in een heel ander wereldje terecht en plots kijken er mensen naar hun op. Sommigen weten zich erg goed aan te passen, anderen krijgen heimwee en bij enkele stijgt de roem en rijkdom ze naar het hoofd. Hoe reageren de andere bewoners op het koninklijk hof hierop?

    Er wonen dus verschillende mensen aan het koninklijk hof, mensen met verscheidene beroepen en rangen, probeer je ook in te leven in hun wereld, beleefdheden, tradities en dergelijke. Om dit gemakkelijker te maken heb ik zelf wat dingen op een rijtje gezet en die kan je hier lezen.

    Deze RPG heeft zoals jullie merken niet echt een vaste verhaallijn die je moet volgen, jullie zijn dus vooral vrij in wat je wilt schrijven en worden niet beperkt. In andere woorden: Let your creativity flow ^^


    Lijst om in te vullen als je mee wilt doen:
    Naam: Volledige naam, desnoods 'titel'
    Leeftijd:
    Geslacht:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Rol: Zie hier.
    Woont: Huis van de heer, in het 'dorpje' etc.
    Afkomst: Waar komt hij/zij vandaan en hoe is hij/zij terecht gekomen in Tarnack.

    De bijhorende story: Hier
    Er staat veel info, maar dat is enkel voor als je er geïnteresseerd in bent.
    Mocht je nog ideeën hebben voor feesten, mythen, mythische wezens en dergelijke, laat het me dan alsjeblieft even weten.

    De RPG: Hier numero 1

    Personage story: Hier vind je de story met personages. Als ik je personage goedgekeurd heb krijg je ook auteursrechten en ben je vrij een eigen hoofdstuk te openen met jouw personages.

    Main rule: Geen één-regel postjes. Als je meedoet moet je wel wat regels kunnen typen, anders is het niet leuk meer voor de anderen.


    [ topic verplaatst door een moderator ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Avenger schreef:
    (...)
    Oh, ik heb wat moois gevonden -wbw- Hij hangt al een tijdje naast mijn bed. En hij lijkt op The Fass. :9~




    I'm looking forward to seeing him. A lot.

    Misschien kan je trouwens nog wat extra gevaarlijke mythische wezens in je verhaal verwerken, zoals de Chimaera of Zeeslangen en shit _O_
    Nog leuke toevoegingen: centaur, minotauren, reuzen, centicores dat soort dingen c:

    [ bericht aangepast op 10 maart 2012 - 18:52 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Avenger schreef:
    Misschien kan je trouwens nog wat extra gevaarlijke mythische wezens in je verhaal verwerken, zoals de Chimaera of Zeeslangen en shit _O_
    Nog leuke toevoegingen: centaur, minotauren, reuzen, centicores dat soort dingen c:


    Ja, ik wist niet welke wezens ik er nog bij kon gooien :'D
    iemand zin om nog een beest uit te werken? :P


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    jaja ^^
    Maar dan is het geen 'Lord' volgens mij en volgens mij kan je hem dan ook geen edelman noemen met zijn functie.. D: Maar voor de rest is hij goed.
    Al zeg ik er wel even bij dat de oudste persoon tot nu toe 28 is en dat is een man en bij de vrouwen is de oudste volgens mij 22..

    Dus mocht je een vriendin voor hem willen in de RPG uiteindelijk, dan zou ik als ik jou was de leeftijd iets aanpassen, maar je moet het natuurlijk zelf weten [:


    Mooi! :)
    Nou, ridders waren wel altijd van adel, wel een lagere adel als koningen enzovoort, maar toch waren het lords ;) (weet toevallig veel over de periode (A))

    bedankt voor de tip, zal de leeftijd dan wel even iets aanpassen, maar wat een jonkies allemaal haha xD


    @posts boven mij:
    ik zou best wat griekse mythologische wezens willen uitwerken hoor. Minotaurus, chimeara, cyclopen en centaurs neem ik aan?

    [ bericht aangepast op 10 maart 2012 - 20:28 ]


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Ja, ik speel meestal met personages 20-25, maar de nieuwere rpg' ers beginnen meestal met iemand van 16-18 ;p

    Ah en als je dat wilt doen, heel graag. =D Ik heb wel al een paar wezens in de story, maar er mogen er nog wel een paar bij ;]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ridders waren bijna altijd van adel. Soldaten waren gewone burgers, en lijfwachten/wakers ook. "Normale" mensen kunnen namelijk onder haast geen enkel geding een totale uitrusting en paard kopen.

    En verder kan je beter een iets ouder personage nemen volgens mij hoor. Heb ik ook gedaan. Dan ben je iets wijzer dan die andere broekies ;p


    Ligt and Darkness are both very different..

    Das waar ^^

    En voor Engels leerde ik schotse geschiedenis en dan waren er soms ineens kinderen van 3 die plots koning waren, dus we kunnen ook een jonge heer maken eigenlijk ;'D Gewoon dat de vader overleden is.

    [ bericht aangepast op 10 maart 2012 - 20:42 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Das waar ^^

    En voor Engels leerde ik schotse geschiedenis en dan waren er soms ineens kinderen van 3 die plots koning waren, dus we kunnen ook een jonge heer maken eigenlijk ;'D Gewoon dat de vader overleden is.


    ik zou eerlijk gezegd niet eens een plotselinge nieuwe heer maken. Dan zou je alles door de war schoppen in het rest van het verhaal volgens mij. En daarbij zijn er al velen van "hoge adel"

    maar das mijn mening ook al heb ik het verhaal nog niet lang gevolgd xD


    Ligt and Darkness are both very different..

    Ik zal carrigan zoals al gezegt wel een hooggeplaatste ridder maken(misschien is generaal of iets dergelijks mogelijk?) en wat Glaedmir zegt is eigenlijk de reden dat ik hem inderdaad wat ouder heb gemaakt, en als je echt de periode naspeelt(weet namelijk niet of dit helemaal het geval is), dan maakt leeftijd nog niet heel veel uit, dr zijn wel eens vorsten geweest die zelf in de 40 waren en dat hun vrouw ergens in de 20 was. ;)

    en klopt, kinderen van 3 konden opeens koning worden, maar vaak was er dan, vooral in Groot-Brittannië, sprake van een ander lid van de koninklijke familie die de leiding dan tijdelijk opzich nam, tot de jongeling oud genoeg was om zelf te regeren (volgens mij was de titel hiervoor lord-regent of iets dergelijks)

    Zeg maar welke wezens ik moet beschrijven en dan zal ik het via een message naar je toesturen ;)


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Cheops schreef:
    Ik zal carrigan zoals al gezegt wel een hooggeplaatste ridder maken(misschien is generaal of iets dergelijks mogelijk?) en wat Glaedmir zegt is eigenlijk de reden dat ik hem inderdaad wat ouder heb gemaakt, en als je echt de periode naspeelt(weet namelijk niet of dit helemaal het geval is), dan maakt leeftijd nog niet heel veel uit, dr zijn wel eens vorsten geweest die zelf in de 40 waren en dat hun vrouw ergens in de 20 was. ;)

    en klopt, kinderen van 3 konden opeens koning worden, maar vaak was er dan, vooral in Groot-Brittannië, sprake van een ander lid van de koninklijke familie die de leiding dan tijdelijk opzich nam, tot de jongeling oud genoeg was om zelf te regeren (volgens mij was de titel hiervoor lord-regent of iets dergelijks)

    Zeg maar welke wezens ik moet beschrijven en dan zal ik het via een message naar je toesturen ;)


    Jup, meestal tot het kind de leeftijd van 16 had bereikt als ik me niet vergis. Dit wil echter niet betekenen dat het kind altijd ook de troon kreeg :)


    Ligt and Darkness are both very different..

    Glaedmir schreef:
    (...)

    Jup, meestal tot het kind de leeftijd van 16 had bereikt als ik me niet vergis. Dit wil echter niet betekenen dat het kind altijd ook de troon kreeg :)


    klopt, dr was vaak altijd wel een broer, nicht of neef die het over wilde nemen


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    ok, so I may have gone a little overboard ;x

    Naam: Alistair Titus Aracin
    Leeftijd: 26
    Geslacht: Man
    Karakter: Alistair is een man die een vreemde combinatie van karaktertrekken bezit. Langs de ene kant probeert hij van zichzelf een goed mens te maken, maar langs de andere kant is hij ook niet vies van handel op de zwarte markt en een duister gevecht van tijd tot tijd. Over het algemeen is zijn gedrag eerbaar, maar hij durft wel eens de bochtjes afsnijden. Wel hamert Alistair erg op respect voor zowel jezelf als voor anderen. Daarom is hij ook nooit te vinden in het harem of zal hij geen mensen bedriegen als hij handelswaar aankoopt. Meestal is hij kalm en functioneert hij als een bemiddelaar tussen de anderen, hoewel hij zich liever overal buiten houdt. Verder is Alistair een vriendelijke man, hoewel hij over het algemeen geen extreme vreugde laat zien, vanwege het lot dat hem te wachten staat.
    Alistair is erg gevoelig voor zijn vak. Hij heeft respect voor leven en zal nooit een dier slecht behandelen, hoe venijnig het ook is. Voor hem is het eerschennis om zo’n wezen te misbruiken of te mishandelen. Hij is dan ook niet mild voor degenen die dat doen. Verder heeft Alistair de slechte gewoonte om gehecht te raken aan alles wat hij verzorgd, waardoor zijn hart breekt elke keer als hij een dier moet achterlaten, of het nu bij de dood is of bij een rijke koopman.
    Uiterlijk:


    [face claim: Sebastian Stan]
    Op de foto zijn Alistairs gezichtstrekken te zien, maar hij ziet er lichtelijk anders uit. Alistair heeft langer haar met slag dat hij met een lederen koordje samenbindt. Zijn haar groeit tot de onderkant van zijn nek. Als het langer wordt dan dat, laat hij er een stuk afsnijden. Het heeft een bruin-blondachtige kleur die in de zomer een blondere tint krijgt en in de winter naar bruin verkleurt.
    Alistair heeft blauw, groene ogen, waarvan één minder goed ziet door een ongeluk met kleine draak. Het litteken van de klauw loopt door zijn oog, langs zijn wang en over zijn keel. Hij had geluk dat hij zijn oog niet kwijt was. Dit litteken is niet het enige dat hij heeft. Als je met dieren werkt – hoewel sommige soorten heel wat intelligenter zijn dan anderen – loop je altijd het risico om gewond te raken. Hij bezit verscheidene littekens van brandwonden op zijn armen en benen en zijn handen en onder armen zitten onder de krassen van met kleinere wezens te werken.
    Hij is relatief groot voor zijn tijd (zo’n één meter 75) en heeft een stevig stel spieren door het werk dat hij op dagelijkse basis verricht.
    Rol: Expert in mythische wezens. Dit houdt in dat hij instaat voor het verkrijgen en het verzorgen van mythische wezens.
    Woont: Alistair is eigenaar van het Aricin-landgoed dat zich, afgelegen van het dorp in de laaglanden uitstrekt. Behalve enkelen hectaren beboste grond en weilanden, bevat dat ook een enorme hoeve, waarop allerlei soort personeel hele dagen in de weer is om dieren te helpen en sommige soorten – die dat toestaan- te kweken. Zo heeft hij zijn persoonlijke kudde hippogriefen en vliegen er een draak of twee rond. Alistair verzorgt niet alleen mythische wezens, maar helpt ook mensen met gewone dieren, zoals paarden en ander vee.
    Desondanks is Alistair zelden aanwezig op zijn landgoed. Zijn job vereist dat hij veel tijd in het buitenland en de lokale natuur spendeert om bij te leren, aan te kopen en te helpen. Sommige, meer intelligente groepen, komen persoonlijk om zijn hulp vragen als ze met een probleem zitten. Verder weet hij enkele kudden zitten die hij af en toe opzoekt. Zo weet hij dat er in de Valleien van Erdinia een kudde eenhoorns leeft die hij dan met plaatselijke experts bezoekt en bestudeerd.
    Afkomst en verleden:
    Het Aracin-landgoed is als sinds mensheugenis in de familie. Net als de job wordt het over gedragen van vader op zoon. Alistair heeft het geërfd van zijn vader,Molan Aracin, die het op zijn buurt van zijn vader heeft gekregen en zo verder en zo voort. Lijkt op een mooie familiegeschiedenis, ware het niet dat de familie Aracin vervloekt is. Iedereen weet immers dat de eerstgeborene van de Aracins altijd een zoon is en dat die zoon nooit ouder wordt dan dertig. Volgens de legende heeft de stamvader van de Aracins ooit een machtige magiër kwaad gemaakt toen die een pegasusjong wilde offeren voor magie en de man hem wilde stoppen. Ik al zijn woede zou de magiër het geslacht vervloekt hebben tot een kort leven waarin pijn en lijden niet in zouden ontbreken.
    Zo verging het ook Molan die door eenhoornstropers vermoord werd toen hij een veulen wilde beschermen. De man was, zoals voorzien, dertig toen hij stierf en zijn zoon werd net negen. Molans vrouw, Kevay had nu de leiding over de boerderij en probeerde haar jonge zoon, Alistair, en haar vijf-jarige dochter, Adele, zo goed en zo kwaad mogelijk het vak van hun vader te leren. Toen Alistair tien was, ging hij in de leer bij een meester in Erdinia, waarvan hij als zeventienjarige volleerd terugkeerde. Nu kon hij alleen maar van de tijd leren, had zijn leermeester hem verteld.
    Alistair nam de boerderij over van zijn moeder en ontwikkelde zichzelf over de jaren tot één van de beste experts die het Aracingeslacht ooit gekend had. Zijn reputatie strekt tot ver over de grenzen van Wargadian. Hij is erg geliefd bij de top van de maatschappij, omdat zijn dieren altijd in perfecte staat zijn en hij bovendien heel goed weet waarmee hij bezig is.
    Niet alleen was hij altijd bereid om meer te leren, hij zette zijn kennis ook verder op zijn zuster Adele, die voortaan de boerderij leidde wanneer Alistair weer ergens in de bergen zat. Al die toewijding was echter niet zonder prijs. Alistair heeft nooit een vrouw leren kennen waarmee hij het leven wilde delen en nu zijn tijd begint te korten, vrezen zowel zijn moeder als zijn zuster dat hij niet in staat zal zijn de bloedlijn verder te zetten. Zelf zit hij daar niet echt over na te denken. Volgens hem zal Adele wel in staat zijn om het landgoed te leiden en daarna de bloedlijn verder te zetten. Zeker nadat hij haar – als hoofd van de familie- had uitgehuwelijkt aan zijn beste vriend, Micheal. De man kent dan wel niks van het vak, hij is goed met geld en bovendien heeft hij op zijn leven gezworen dat hij voor Adele zou zorgen. Het komt wel goed, denkt Alistair. Afijn, dat is wat hij zelf zegt. Eigenlijk knaagt het aan hem. Het feit dat hij elke dag dichter komt bij zijn vroege dood, jaagt hem lichte angst aan, waardoor hij nooit echt zorgeloos is. Alistair vertrouwt Adele, maar ergens broeit de ongerustheid die hem langzaam aan opvreet.
    Huisdier: Alistair bezit een kudde hippogriefen die hij kweekt en verkoopt, verder heeft hij twee draken in zijn bezit; een volwassen draak die toebehoorde aan zijn vader, en waarvoor zijn moeder nu zorgt en een jonge draak die hij aan zijn zus heeft toevertrouwd. Verder heeft Alistair altijd wel dieren en wezens op zijn grondgebied rondlopen die hulp of bescherming zoeken, maar die niet aan hem toebehoren.
    Alistair zelf heeft alleen een paard dat hij overal mee naartoe neemt. Het heeft geen vleugels en geen hoorn, het is een doodgewoon paard, maar hij houdt er zielsveel van. Airleas heeft een koffie-met-melkkleurige vacht en crèmekleurige manen. Haar schoft is relatief hoog en ze is breed gebouwd wat haar perfect maakt voor werk in de bergen.

    [ bericht aangepast op 9 april 2012 - 14:20 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Holy... _O_


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Nice written!


    Ligt and Darkness are both very different..

    Heeft er iemand een knappe oude man? Ik zoek een plaatje voor mijn uitvinder/wetenschapper.