• Het verhaal begint in het jaar 2149, een tijd waarin al het leven op de aarde vrijwel onmogelijk is wegens de sterk vervuilde lucht en overbevolking.
    In Hope Plaza, één van de grootste laboratoriums ter wereld, vonden enkele wetenschappers een scheur in de ruimte-tijd waardoor het voor mensen mogelijk wordt 85 miljoen jaar terug in de tijd te reizen.
    Ze sturen verschillende mensen mee met pelgrimstochten zodat ze in het verleden een nieuwe toekomst op kunnen bouwen, maar dat is niet altijd even handig.
    De mensen van de eerste pelgrimstocht die in het verleden aankomen, bouwen een afgeschermde stad met de naam Terra Nova die er op voorzien is van eventuele aanvallen van dinosauriërs zodat ze de mensen van andere pelgrimstochten veilig kunnen ontvangen.
    De mensen van de zesde pelgrimstocht keren zich echter tegen de rest en verklaren de inwoners van Terra Nova tot hun vijand.
    Ze stelen voorraden, spioneren en doen er alles voor om Terra Nova over te nemen.



    • Rollen •


    •Mensen uit de 1ste Pelgrimstocht:•

    - Maitresse --> Katherine Adrian - 19
    - Griphook --> Abigail 'Abby' Taylor Billington - 17

    - HurtedHeart --> Amy - Lee Jennis - 18
    thePineapple Teddy White - 29

    - Sweetest --> Nathanïel 'Nathan' Dwane Adams - 19



    •Mensen uit de 2de tot de 5de Pelgrimstocht•

    - Assassin --> Mallory Tracy - 20
    - DevilWings --> Artemis Audrey - 18
    - Everdeen --> Zaina Fitz - 21

    - Proprius --> Vanessa Olivia Dutcers - 17
    - CrumbCake --> Aprilynne 'April' Stone -18
    HurtedHeart --> Madeline Claire Prec - 6
    Jessiiicaa --> Seyenna Mayfield - 24


    -Roane --> Peyton Avery Riviera - 23
    - Proprius --> Jarmo Sem Dutcers - 7

    •Mensen uit de 6de Pelgrimstocht•

    - Griphook --> Marilynn 'Mary' Leah Roux - 21

    - Maitresse --> Mason Daniels - 30



    Regels:

    - 16+ stukken mogen, zolang je maar niet gaat overdrijven. Er zijn grenzen!
    - In een post wil ik op zen minst 6 regels, dat is niet veel dus dat moet lukken.
    - Schrijf niet in de plaats van een ander, tenzij die persoon er in toe stemt.
    - Probeer geen mensen buiten te sluiten en betrek iedereen zowat in het verhaal
    - Dingen die niet tot de RPG behoren zoals meldingen en dergelijke, zet je tussen [] of ()
    - Relaties mogen, maar let er wel op dat de mensen uit Terra Nova niets beginnen met de mensen uit de 6de Pelgrimstocht (Het zijn tenslotte vijanden en daar hebben ze zelf voor gekozen)
    - Boven je post, schrijf je zowel de naam als de functie van je personge.
    - Inspringen mag altijd en als je vragen heb, kan je bij mij terecht.



    Het rollentopic

    Bedankt Griphook voor de prachtige cover

    En voor ik het vergeet, het verhaal begint een jaar na de opbouw van Terra Nova.

    [ bericht aangepast op 15 maart 2012 - 22:46 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Katherine Adrian - Dochter commandant

    Ik ging helemaal op in de rustige muziek en vond dat Nathan eigenlijk niet zo'n slechte danser was.
    Mijn linker hand rustte in zijn hals terwijl ik hem lachend aankeek.
    "Je doet het niet slecht." Lachte ik zacht. "Integendeel zelfs."
    Toen hij me dichter trok, rook ik onbewust aan zijn geurtje.
    "En je ruikt goed." Ik lachte zelf met het vreemde compliment maar het was wel de waarheid.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Jarmo

    Ik ga zitten en kijk naar Meneer Tor. 'Je moet dit zeggen: Pritszh' Ik
    kijk naar April en herhaal het nog eens. 'Maar dát wist Payton wel al
    want hij kan namelijk al heel veel zeggen toch Payton?' Ik vond hem tot nu toe het aardigste. Zelfs leuker dan Meneer tor.

    Madeline Claire Prec - Kind
    "En hoe oud is Rino?" Vroeg hij belangstellend. 'Rino is bijna 7 jaar denk ik.' Antwoord ik vriendelijk. Hij houd zijn hoofd naar beneden en ik klim grinnikend op zijn rug. En glimlach vriendelijk naar Mason. 'Ooit op een Ceratops gereden?' Vroeg ik aan Mason. Natuurlijk zou hij nee zeggen. Wie heeft nou een Ceratops als huisdier? Ik dus.


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Peyton

    "Wil je mijn superheld niet zijn?" fluistert April in mijn oor.
    Verbaasd kijk ik haar aan.
    "P-pardon?" breng ik stilletjes uit. Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen lik in het flirten maar dit kwam wel heel erg onverwachts. Overigens kan ik het gevoel dat dit vrij dubbelzinnig bedoeld is niet van me afschudden. Ik ben blij wanneer ze haar aandacht op Jarmo richt.
    "Zo Jarmo, hoe zeg ik hallo tegen meneer Tor?"
    "Je moet dit zeggen: Pritszh." Ik lach even wanneer Jarmo het nog een keer herhaald. Een volleerd leraar, die jongen. "Maar dát wist Peyton wel al want hij kan namelijk al heel veel zeggen toch Payton?"
    "Nou, ik heb nog heel wat lessen nodig hoor," zeg ik met een glimlachje tegen Jarmo.

    [Sofie, het is trouwens Peyton. Met een E :p]

    [ bericht aangepast op 17 maart 2012 - 20:28 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Mason Daniel - Trainer

    Verrast door de vraag van het kleine meisje, schudde ik mijn hoofd.
    "Nee, nog nooit." Lachte ik. "Ik heb nog nooit op een dinosauriër gezeten, ik heb er alleen van weg moeten lopen."
    Met een grijns dacht ik aan al die keren dat ik op de hielen werd gezeten door één of andere bloeddorstige dino die maar al te graag zijn tanden in mijn achterste wilde zetten.
    "Is hij gevaarlijk?" Vroeg ik voor alle zekerheid.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    [Whoooops ik schrijf vanaf mijn telefoon maar die maakt er elke keer pAyton van dus als er rare spel fouten in zitten komt het daardoor.]

    Jarmo

    "Nou, ik heb nog heel wat lessen nodig hoor," Ik schud mijn hoofd.
    'Meneer tor zei dat je al heel goed was en meneer tor lieft nooooooit!'
    Ik til de tor weer op en laat die over mijn hand lopen. 'Vanessa
    vind dat ik geen insecten meer mee naar huis mag nemen omdat ze ze vies
    vind.'

    Teddy White - Botaniste
    Angstig keek ik naar Madeline. Kom op, en weg op je dinosaurus! Maak je uit de voeten! Had ze dan van niemand geleerd dat de sixes slecht waren? Oh ik hoopte zo dat de hulp snel zou komen. Ik zat ingespannen naar beneden te kijken toen er ineens een oorverdovende kaak klonk. De tak brak af en ik viel naar beneden, vlak voor de dinosaurus waar Madeline op zat. Ik handelde snel en kwam overeind met mijn wapen op de sixer die Madeline de hele tijd probeerde in te palmen gericht.


    Cookies!

    Aprilynne Stone, verpleegster

    Ik volgde mooi de instructies van Jarmo op en glimlachte zachtjes naar Peyton, hij was blijkbaar goed in Toriaans, of Tors, of hoe je het ook noemde...
    'Weet je, als Vanessa het niet leuk vindt, moet je hem in je kamer houden en vooral zorgen dat hij niet ontsnapt!' hintte ik, ik deed het voor Vanessa, ik zou het ook niet appreciëren als één van Michiels nieuwste ontdekkingen opeens in mijn bed lag.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Madeline Claire Prec ~ Kind
    "Is hij gevaarlijk?" Vroeg hij voorzichtig. Ik grinnikte. 'Nee tuurlijk niet. Als ik iets goed vind laat hij het toe. Hij beschermt me tegen alles. Vandaar dat hij in het begin tegen de boom aanbeukte. Ik ken hem omdat hij door een groep Raptors werd aangevallen en ik toen langsliep waardoor ze afleide en hij ze weg kon jagen. Da gebeurde ook bij Jayden. Mijn baby Stegosaurus heb ik ook gered en verzorg ik nu totdat zijn wond genezen is. Dan voed ik hem ne zo op als Rino.' Ratel ik opgelaten. 'Als je wilt mag je wel voor de eerste keer op een Dino rijden.' Zeg ik vriendelijk.


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Mason Daniel - Trainer

    Ik bekeek Rino even van kop tot teen en schudde langzaam mijn hoofd.
    "Ik denk toch dat ik ga weigeren." Glimlachte ik en wreef even door mijn haar. "Ik blijf liever met beide voeten op de grond.
    Voorzichtig stak ik mijn hand uit om Rino te aaien en hoopte dat hij tam genoeg was om het toe te laten aangezien ik geen vingers wilde missen.
    Wanneer ik een luid gekraak hoorde, viel er iemand vlak voor mijn voeten en hield een wapen op me gericht.
    Toch kon ik het niet laten om een kleine glimlach tevoorschijn te toveren.
    "Zou je echt schieten?" Merkte ik rustig op. "Waar Madeline bij is zodat ze een trauma heeft? Wat een schande."

    [ bericht aangepast op 17 maart 2012 - 20:59 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Peyton

    "Meneer tor zei dat je al heel goed was en meneer tor lieft nooooooit," zegt Jarmo terwijl hij het beestje over zijn hand laat lopen. "Vanessa
    vind dat ik geen insecten meer mee naar huis mag nemen omdat ze ze vies
    vindt," voegt hij er aan toe terwijl hij naar de tor kijkt.
    "Weet je, als Vanessa het niet leuk vindt, moet je hem in je kamer houden en vooral zorgen dat hij niet ontsnapt!" zegt April. Het is nogal onorthodox, vind ik persoonlijk.
    "Heb je geen lege jampot ofzo?" vraag ik zacht aan de kleine jongen. Dan stop je er wat blaadjes in, een beetje aarde en maak je hele kleine gaatjes in het deksel zodat Meneer Tor nog kan ademhalen," ga ik glimlachend verder. "Dan kan jij hem houden en hoeft Vanessa er geen schrik voor te hebben."


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Jarmo

    "Dan kan jij hem houden en hoeft Vanessa er geen schrik voor te hebben." Ik knik. 'Ga jij dan een huis voor hem tekenen dan voelt hij zich ook thuis.' Glimlach ik en aai zachtjes over de rug van de tor.

    thePineapple schreef:
    Teddy White - Botaniste
    Angstig keek ik naar Madeline. Kom op, en weg op je dinosaurus! Maak je uit de voeten! Had ze dan van niemand geleerd dat de sixes slecht waren? Oh ik hoopte zo dat de hulp snel zou komen. Ik zat ingespannen naar beneden te kijken toen er ineens een oorverdovende kaak klonk. De tak brak af en ik viel naar beneden, vlak voor de dinosaurus waar Madeline op zat. Ik handelde snel en kwam overeind met mijn wapen op de sixer die Madeline de hele tijd probeerde in te palmen gericht.


    Cookies!

    Aprilynne Stone, verpleegster

    'Ik wed dat Peyton een prachtig jampothuisontwerp kan maken, jullie kunnen dat samen doen! Je eerste huis, Jarmo, wat denk je? Je moet wel een grote pot zoeken,' zei ik aan de jongen. Een jampot, dat klonk nogal klein.
    Ik zadelde Peyton wel met veel werk op, zou hij het beu geraken?
    'Moet ik bijspringen?' fluisterde ik heel stil naar de oudste jongen.

    [ bericht aangepast op 17 maart 2012 - 21:05 ]


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Peyton

    "Ga jij dan een huis voor hem tekenen dan voelt hij zich ook thuis," zegt Jarmo. Voor ik echter kan antwoorden speelt April al in.
    "Ik wed dat Peyton een prachtig jampothuisontwerp kan maken, jullie kunnen dat samen doen! Je eerste huis, Jarmo, wat denk je? Je moet wel een grote pot zoeken," zegt ze. Dan kijkt ze naar mij. "Moet ik bijspringen?" vraagt ze fluisterend. Ik schuif een heel klein stukje op en haal een hand door mijn haren.
    "Ik eh, ik denk dat ik eens rond ga vragen of iemand nog een terrarium heeft. Dat zou wel groot genoeg moeten zijn volgens mij."


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.