• Het verhaal begint in het jaar 2149, een tijd waarin al het leven op de aarde vrijwel onmogelijk is wegens de sterk vervuilde lucht en overbevolking.
    In Hope Plaza, één van de grootste laboratoriums ter wereld, vonden enkele wetenschappers een scheur in de ruimte-tijd waardoor het voor mensen mogelijk wordt 85 miljoen jaar terug in de tijd te reizen.
    Ze sturen verschillende mensen mee met pelgrimstochten zodat ze in het verleden een nieuwe toekomst op kunnen bouwen, maar dat is niet altijd even handig.
    De mensen van de eerste pelgrimstocht die in het verleden aankomen, bouwen een afgeschermde stad met de naam Terra Nova die er op voorzien is van eventuele aanvallen van dinosauriërs zodat ze de mensen van andere pelgrimstochten veilig kunnen ontvangen.
    De mensen van de zesde pelgrimstocht keren zich echter tegen de rest en verklaren de inwoners van Terra Nova tot hun vijand.
    Ze stelen voorraden, spioneren en doen er alles voor om Terra Nova over te nemen.



    • Rollen •


    •Mensen uit de 1ste Pelgrimstocht:•

    - Maitresse --> Katherine Adrian - 19
    - Griphook --> Abigail 'Abby' Taylor Billington - 17

    - HurtedHeart --> Amy - Lee Jennis - 18
    thePineapple Teddy White - 29

    - Sweetest --> Nathanïel 'Nathan' Dwane Adams - 19



    •Mensen uit de 2de tot de 5de Pelgrimstocht•

    - Assassin --> Mallory Tracy - 20
    - DevilWings --> Artemis Audrey - 18
    - Everdeen --> Zaina Fitz - 21

    - Proprius --> Vanessa Olivia Dutcers - 17
    - CrumbCake --> Aprilynne 'April' Stone -18
    HurtedHeart --> Madeline Claire Prec - 6
    Jessiiicaa --> Seyenna Mayfield - 24


    -Roane --> Peyton Avery Riviera - 23
    - Proprius --> Jarmo Sem Dutcers - 7

    •Mensen uit de 6de Pelgrimstocht•

    - Griphook --> Marilynn 'Mary' Leah Roux - 21

    - Maitresse --> Mason Daniels - 30



    Regels:

    - 16+ stukken mogen, zolang je maar niet gaat overdrijven. Er zijn grenzen!
    - In een post wil ik op zen minst 6 regels, dat is niet veel dus dat moet lukken.
    - Schrijf niet in de plaats van een ander, tenzij die persoon er in toe stemt.
    - Probeer geen mensen buiten te sluiten en betrek iedereen zowat in het verhaal
    - Dingen die niet tot de RPG behoren zoals meldingen en dergelijke, zet je tussen [] of ()
    - Relaties mogen, maar let er wel op dat de mensen uit Terra Nova niets beginnen met de mensen uit de 6de Pelgrimstocht (Het zijn tenslotte vijanden en daar hebben ze zelf voor gekozen)
    - Boven je post, schrijf je zowel de naam als de functie van je personge.
    - Inspringen mag altijd en als je vragen heb, kan je bij mij terecht.



    Het rollentopic

    Bedankt Griphook voor de prachtige cover

    En voor ik het vergeet, het verhaal begint een jaar na de opbouw van Terra Nova.

    [ bericht aangepast op 15 maart 2012 - 22:46 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Aprilynne Stone, verpleegster

    'Maar dat kan ik wel regelen, net als jij nu met Rino doet, kunnen we Jayden opzoeken, misschien kan ik hem zelf wel in een labo houden en onderzoeken, maar dan moet ik toestemming hebben van de commandant,' mompelde ik, dat zou nog eens moeilijk gaan worden...
    'Nee, we laten hem nog even hier en dan smokkelen we hem terug naar zijn huis!'


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Madeline Claire Prec - Kind
    'Nee, we laten hem nog even hier en dan smokkelen we hem terug naar zijn huis!' Zegt ze uiteindelijk. Ik knik langzaam. Ik zucht en pak mijn jasje. Ik sta klaar om weg te lopen als ik haar vragende ogen in mijn rug voel branden. Ik zucht zacht. 'Jay kan niet leven op Labo voer en met echte vruchten van daar en bladeren.' Zeg ik vriendelijk als ik nu bij de deurklink probeer te komen, maar hij niet opengaat als ik hem indruk.


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Aprilynne Stone, verpleegster

    'Ik weet het, maar het zal nog even moeten tot hij iets beter is, daarna kan hij terug naar de jungle. Nu mag hij even projecten eten die het lab opblazen. Die deur zou ik niet te veel aanraken, hij registreert je vingerafdrukken! Wat ga je doen?' vroeg ik haar, ze wou naar buiten...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Madeline Claire Prec
    Ik weet het, maar het zal nog even moeten tot hij iets beter is, daarna kan hij terug naar de jungle. Nu mag hij even projecten eten die het lab opblazen. Die deur zou ik niet te veel aanraken, hij registreert je vingerafdrukken! Wat ga je doen?' Vroeg ze me. 'Zoals ik zei het liefst naar buiten. Jay blijft hierbinnen, maar ik moet toch eten halen. Als hij dit voedsel eet is dit anders voor hem zodat hij straks niets meer in de natuur lust. Dit voedsel tast zijn smaak pupillen aan en het is slecht. Hij kiet echte bladeren en vruchten binnenkrijgen.' Herhaalde ik nog is, maar dit keer weer ik naar de deurkruk.


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Jarmo

    "Als meneer Tor dat wil, dan is het best voor mij. Je zult het hem even moeten vragen want ik heb namelijk wel een zwakte, ik spreek geen insectentaal," Hij trok een treurig gezicht. 'Ik wel maar dan ga ik het je wel eens leren goed?' Stel ik voor. In de kleermakers zit ga ik op de grond zitten en hou Meneer Tor bij mijn gezicht. Ik maak vreemde geluidjes en kijk knikkend naar de tor. 'Ja hij wilt ook een superheld als beste vriend.' Stel ik vast.

    Aprilynne Stone, verpleegster

    'Wel, jij bent een slim meisje, Maddy. Deze planten zijn compleet gezond, gellof me, ze zitten in dezelfde aarde enzo, ze zijn hier gewoon om hun groei te bekijken, maar ik kan er niet veel van missen.'
    Ik liep naar de deur en legde mijn vinger op het schermpje, de deur opende. 'Deze planten kan hij nu goed gebruiken, omdat er vitaminen inzitten die hem helpen genezen,' zei ik, ik toonde haar een paar planten in een boek die een nuttig effect op de genezing zouden hebben. 'Er zijn nog dingen die hij lust, maar deze heeft hij nodig!'


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Mason Daniels - Trainer

    Ik sloeg mijn handen in elkaar en leunde nonchalant op mijn bureau.
    "Ik ben bang dat ze onze gezichten in Terra Nova al kennen." Begon ik op een rustige, zakelijke toon. "Daarom was ik zo aan het denken om eens een poging te wagen om in vermomming te gaan."
    Met mijn voet tikte ik zachtjes tegen de tafelpoot terwijl ik haar aankeek.
    "We hebben toch niets te verliezen." Ging ik verder. "En als dat niet lukt, kunnen we nog altijd de leerlingen op hen af sturen als ze er klaar voor zijn, wat overigens niet lang zal duren."
    Langzaam stond ik op van mijn bureau en begon te ijsberen.
    "Of er is nog altijd een ander plan." Op mijn gemakje liep ik naar het raam en staarde naar buiten. "We zetten vallen op en laten de zwakste als eerste in de val lopen."
    Een kleine, gemene grijns trok over mijn lippen terwijl ik het al compleet voor me zag dat Terra Nova samen met al zijn bevolking ten onder ging.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Peyton

    "Ik wel maar dan ga ik het je wel eens leren goed?" Ik knik en kijk glimlachend toe hoe het kereltje in kleermakerszit op de grond gaat zitten een gekke geluidjes maakt naar de tor. "Ja hij wilt ook een superheld als beste vriend."
    Ik doe heel hard mijn best niet te lachen, hij meent het echt serieus.
    "Kijk eens aan, op één dag tijd heb ik twee beste vrienden," lach ik. "Mijn dag kan niet meer stuk," voeg ik er glunderend aan toe.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Jarmo

    "Mijn dag kan niet meer stuk," Ik kijk Payton verbaast aan. 'Heb jij dan maar twee beste vrienden?' Hij was toch een superheld? Die hadden heel erg heel erg heeeeeel erg veel beste vrienden. Ik sta op zet de tor eventjes op de grond en sla mijn armen om zijn been. 'Maar ik ben dan wel voor áaaaaltijd je beste vriend goed?'

    Madeline Claire Prec
    Ik voelde dat ik boos werd. 'Ik wil naar buiten. Eten zoeken voor Jayden en naar Rino toe.' Zeg ik nu geirriteerd. Ik begon aan de klink te trekken zodat hij hopelijk open ging(hij was toch nog dicht?) 'Laat me er asjeblieft uit ik wil echt naar Rino toe en ik kan niet te lang in een niet al te grote ruimte zitten.' Zei ik nu smekend.


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Marilynn 'Mary' Leah Roux

    "Of er is nog altijd een ander plan." zei Mason, en ik volgde hem met mijn ogen toen hij richting het raam liep. "We zetten vallen op en laten de zwakste als eerste in de val lopen." ging hij verder, en het idee stond me wel aan. ''Wat voor vallen had je in gedachten, dan?'' vroeg ik, en ging weer recht staan van de muur. Het leek allemaal zo perfect. Ik kreeg een grijns toen ik voor me zag hoe heel Terra Nova verwoest was. Klonk goed..

    [ bericht aangepast op 16 maart 2012 - 22:45 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Aprilynne Stone, verpleegster

    'Je moet hem niet te veel opsluiten, dat vindt Rino ook niet leuk!' waarschuwde ik haar, een dier in et nauw werd ongelukkig, maar ook soms gevaarlijk. Ik legde mijn vinger op de scanner: 'Haal je de planten?' vroeg ik haar. Ondertussen ga ik op zoek naar een volwassen persoon om mee te praten, dit meisje is irritant met haar koppigheid, maar ongelofelijk schattig tegelijkertijd.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Mason Daniels - Trainer

    Ik draaide me om zodat ik Marilynn kon aankijken en ik voelde gewoon hoe mijn ogen duister fonkelden.
    "'S nachts zetten we vallen op, zoals valkuilen en netten die de lucht schieten als je er op stapt." Ik liet even mijn kaak verstrakken. "We voorzien de vallen op verdovende middelen, zodat ze geen geluid meer kunnen maken en halen ze op zodra ze slapen."
    Ik zag het al voor me hoe we de mensen van Terra Nova stuk voor stuk ontvoerden en misschien zelfs zouden gebruiken als proefkonijn op onze wapens.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Marilynn 'Mary' Leah Roux

    Ik liep langzaam rond, door zijn boomhut heen, en nam de omgeving in me op. Tegen de muur stonden een paar gitaren. Ik glimlachte. Ik heb het altijd al leuk gevonden dat Mason gitaar kon spelen, al kon ik het zelf niet echt goed. Iets verder stond een grote kast, met allerlei dingen erin. Boeken, beeldjes, dingen voor bij het spioneren, plectrums en ga zo maar door. Ik draaide me om en keerde me weer tot Mason, die uit het raam staarde.
    Hij draaide zich om, en begon te praten. "'S nachts zetten we vallen op, zoals valkuilen en netten die de lucht schieten als je er op stapt." Zijn ogen hadden een duistere fonkel. "We voorzien de vallen op verdovende middelen, zodat ze geen geluid meer kunnen maken en halen ze op zodra ze slapen." ging hij verder, en ik knikte. ''Dat zal wel handig zijn, inderdaad'' Ik zag het allemaal al voor me, en ik gniffelde. ''Wanneer beginnen we met voorbereiden? Deze nacht?''

    [ugh ik verveel me D:]

    [ bericht aangepast op 16 maart 2012 - 22:52 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Madeline Claire Prec
    'Tuurlijk laat ik Jayden niet alleen maar binnen zitten. Ieder levend organisme heeft lucht nodig vrijheid.' Zei ik vrij wijs. Ik knikte en rende naar de ton. Ik kroop weer door de tunnel heen en liet het oerwoud heen. Ik zuchte en vloot in mijn vingers. Geen gehoor van zijn brul. Ik zuchte en keek door de bladeren heen. Ik liep door struiken en na een tijdje gelopen te hebben zag ik opeens een hutje. Hutjes eigelijk met andere mensen. Mijn lucht stokte in mijn keek en ik klom snel in een boom. Waren dat de zessers?!


    I'm finally back, Finally after a Year break