• Heei,,

    Mijn (zeer dierbare) oma is vorig jaar februari overleden. 2 maanden later heeft mijn opa een nieuwe vriendin gekregen. Ik mocht haar vanaf het begin al niet, omdat ik het te moeilijk had met het verlies van mijn oma. Mijn opa doet nu veel meer voor zijn nieuwe vriendin dan hij ooit voor oma heeft gedaan. Nu wil hij zijn zelfgebouwde huis te koop zetten. Daar is oma ook overleden.. en nu gaat hij dus bij zijn vriendin wonen..

    Ik kan hier niet tegen. Ik kom al mijn leven lang in dat huis en het is voor mij dierbaar omdat mijn oma daar is overleden. Ik kan het ook niet hebben dat hij zo veel doet voor zijn nieuwe vriendin en ik hoef mijn opa daarom ook niet te zien. De halve familie heeft ruzie met hem en sinds het overlijden van mijn oma zie ik hem nauwelijks. Daarvoor kwam ik elke week vrijdag logeren en soms ook meer dagen..
    Hoe kan ik over dit verdriet heenkomen??

    Look, this is his house...
    http://www.funda.nl/koop/schijndel/huis-47318356-rooiseweg-7-b/


    Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty! - Jinx, the Loose Cannon.

    Jouw opa heeft een hele rare manier om zijn verdriet te verwerken... Maar hij komt zichzelf nog wel tegen. Waarom neemt hij z'n nieuwe vriendin niet op in zijn huis?


    Life is hard and then we die

    Ik snap wel dat hij weg wilt uit zijn 'oude' huis. Dat was het huis waar hij alles met zijn vrouw heeft mee gemaakt. Nu hij een nieuwe vriendin heeft is het belastend voor haar en voor hem om in dat huis te wonen. Ik snap dat het voor jullie moeilijk is maar zijn redenen begrijp ik ook heel goed.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Dat heeft tijd nodig lievert. Ik snap dat je het moeilijk heb met het verkoop van het huis, maar je moet je niet aan de spullen van je oma hechten maar aan haar herinnering. Ook zonder het huis zal je je haar herinneren en al. Je kan er weinig aan doen, dus ik denk dat je het maar moet laten en proberen er niet te veel moeite te hebben.
    Wat die vriendin betreft, daar kan ik je niet mee helpen. Het enigste wat ik kan zeggen, haat haar niet, zij kan er immers niks aan doen. En haat je opa ook niet, hij is ook maar een mens. En hij is nog steeds die man van vroeger.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    ik begrijp je opa wel, in dat huis is je oma overleden, en door dat huis wordt ie eraan herrinneerd
    ik begrijp jouw ook wel, je vindt het niet leuk dat je opa een nieuwe vriendin heeft en weggaat
    maar zoals WhiteQueen als zei: haat je opa vooral niet, jij hebt je opa tenminste nog ;)

    Rajah schreef:
    Ik snap wel dat hij weg wilt uit zijn 'oude' huis. Dat was het huis waar hij alles met zijn vrouw heeft mee gemaakt. Nu hij een nieuwe vriendin heeft is het belastend voor haar en voor hem om in dat huis te wonen. Ik snap dat het voor jullie moeilijk is maar zijn redenen begrijp ik ook heel goed.


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    WhiteQueen schreef:
    Dat heeft tijd nodig lievert. Ik snap dat je het moeilijk heb met het verkoop van het huis, maar je moet je niet aan de spullen van je oma hechten maar aan haar herinnering. Ook zonder het huis zal je je haar herinneren en al. Je kan er weinig aan doen, dus ik denk dat je het maar moet laten en proberen er niet te veel moeite te hebben.
    Wat die vriendin betreft, daar kan ik je niet mee helpen. Het enigste wat ik kan zeggen, haat haar niet, zij kan er immers niks aan doen. En haat je opa ook niet, hij is ook maar een mens. En hij is nog steeds die man van vroeger.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Wat vervelend allemaal :O Ik snap jou heel goed, je hebt daar goede herinneringen en het is niet leuk als het huis dan weg is. Maar ik snap je opa ook. Dat is zijn manier van het verwerken en hij wil graag nog genieten van het leven. Hij moet in dat huis wonen en dat is misschien wel heel lastig voor hem. Maar wel raar dat hij zo snel bij zijn nieuwe vriendin gaat wonen :O

    Sterkte meis (flower)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Rajah schreef:
    Ik snap wel dat hij weg wilt uit zijn 'oude' huis. Dat was het huis waar hij alles met zijn vrouw heeft mee gemaakt. Nu hij een nieuwe vriendin heeft is het belastend voor haar en voor hem om in dat huis te wonen. Ik snap dat het voor jullie moeilijk is maar zijn redenen begrijp ik ook heel goed.

    Ik begrijp btw heel goed dat je het een prachtig huis vind. Niet alleen om de emotionele waarde, het is echt een mooi huis. Sterkte ermee


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Ik begrijp het wel, maar hij wil het waarschijnlijk zo.
    Koester wat je hebt meid, want je opa is ook niet de jongste, als hij er niet meer is dan denk je vast terug aan dit moment


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    DuskShine schreef:
    Ik begrijp het wel, maar hij wil het waarschijnlijk zo.
    Koester wat je hebt meid, want je opa is ook niet de jongste, als hij er niet meer is dan denk je vast terug aan dit moment


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Weet je wat bij mij werkte toen mijn oma ging verhuizen naar een verzorgingstehuis? Nou kijk, mijn opa was in die huiskamer overleden... En ik heb daar een dag doorgebracht. Alleen. Met "opa" en dat was goed voor me. Ik heb daar één dag alleen gewoond en ik heb overdag met opa gepraat, over dat het daar niet goed ging met oma en dat ze daarom ging verhuizen. Ik heb het er nog wel eens over met hem, maar ik heb nu echt het gevoel dat hij weet dat ik hem niet ben vergeten.
    Misschien werkt het voor jou als je een keertje een dag doorbrengt in het huis van je opa en je oma, om daar te "praten" met je oma. Hij is haar - dat weet ik zeker - nog niet vergeten, maar hij zoekt steun bij deze nieuwe vrouw. Geef haar een kansje, anders ben ik ook beschikbaar als je wil praten ;)


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!