• Een jongen bij mij in de klas vindt mij leuk, en ik hem. Maar ik ben echt abnormaal verlegen, het is nu al wel wat minder geworden, maar ik praat nog niet zoals ik deed in Nederland, wat voor hem dus een probleem vormt. Ik snap hem wel, ik ben zo stil als een lijk. En ik doe echt mijn best om meer te praten (maar elke keer als ik iets wil zeggen, twijfel ik of ik het wel moet zeggen en zeg het uiteindelijk toch niet), en ik heb eigenlijk ook een beetje moeite om mijn gevoelens te uiten, wat hem laat denken dat ik hem niet leuk vind. En nu weet ik niet wat ik moet doen, want vandaag was hij ook echt pissed dat ik niets zei en niets liet blijken. En nu kan je vast denken "meh, hij is je niet waard omdat hij geen geduld heeft om te wachten tot je eindelijk op je gemak voelt". Maar toch, ik wil niet dat hij me na een tijdje laat stikken..

    Dus, misschien tips om van mijn verlegenheid af te komen? (of "te-veel-denken-voordat-ze-gaat-praten-probleempje" :'D


    Zoals de oude Hawaiianen altijd zeiden: Als je troebel water met rust laat, wordt het vanzelf helder.

    hoe weet je dat hij je leuk vind

    LOVExYOU1 schreef:
    hoe weet je dat hij je leuk vind


    dat zei hij zelf, en anderen zeiden dat ook (:


    Zoals de oude Hawaiianen altijd zeiden: Als je troebel water met rust laat, wordt het vanzelf helder.

    Lenthe schreef:
    (...)

    dat zei hij zelf, en anderen zeiden dat ook (:
    nou ik denk wel datr je moet beginnen met meer praten. en voral met mensen uit je omgeving en ik denk dat eigelijk ook verlegen is.

    Gewoon een gesprek beginnen, dan heb je niet meer tijd om te denken of je wel of niet iets moet zeggen.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ga naar hem toe met een hele goede vriendin van je? Zij speelt dan voor 'winggirl', en helpt je alleen wanneer het echt noodzakelijk is. Zo voel jij je misschien ook wat meer op je gemak.
          Dat kun je ook doen met afspreken, ga op dubbeldate! Heeft hij je nummer al? Niet? Geef hem die dan, en ga wat met hem smsen. Je kunt ook midden in de les een smsje sturen met een lieve tekst. Zeg dat je hem mist, of zo iets dergelijke.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Zin in een pizza en daarna neuken? Of hou je niet van pizza?


    Hij vindt jou leuk, jij vindt hem leuk. Praat dan toch met hem!


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Colorblind schreef:
    Zin in een pizza en daarna neuken? Of hou je niet van pizza?
    Hij vindt jou leuk, jij vindt hem leuk. Praat dan toch met hem!

    Hahaha. :'D


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dat heb ik ook. Als ik mensen niet goed ken of ik ze niet écht vertrouw, klap ik dicht. Ik heb dan geen idee wat ik moet zeggen en als ik wat zeg komt het er zo pieperig uit. Ik heb er zelf een dodelijke hekel aan, daarom praat ik meestal gewoon met de mensen die mij echt goed kennen en die ik wel vertrouw.

    Ik zou goed bedenken van te voren wat je wilt zeggen en dan het proberen te zeggen, geen idee wat maar goed.


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    Ik zie het probleem eigenlijk niet als jij hem leuk vind en je weet dat hij je ook leuk vind. Dat betekend dan toch dat hij je verlegenheid leuk vind? Misschien zelfs schattig? Ik snap dat je het zelf vervelend vind, maar je kunt er vrij weinig aan doen. Dat moet gewoon vanzelf komen, geef het wat tijd..


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Pollux schreef:
    Gewoon een gesprek beginnen, dan heb je niet meer tijd om te denken of je wel of niet iets moet zeggen.



    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    heel smooth naar hem toe gaan, schenk hem een zwoele blik en zeg dan: 'Hou je van water? Dan hou je al 72% van mij' -wbw-

    ghehe, niet te geloven dat die truc soms werkt..


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Philyra schreef:
    heel smooth naar hem toe gaan, schenk hem een zwoele blik en zeg dan: 'Hou je van water? Dan hou je al 72% van mij' -wbw-

    ghehe, niet te geloven dat die truc soms werkt..


    Hahahaha, die ga ik onthouden ;p (en de moed ervoor opwekken om het te zeggen ;o)


    Zoals de oude Hawaiianen altijd zeiden: Als je troebel water met rust laat, wordt het vanzelf helder.

    Ik zou zeggen; probeer het is een keer, you never know. Misschien praat je wel ontzettend makkelijk met hem (:


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ga gewoon met hem praten! En anders dwing ik je wel!
    Je laat je toch niet zo'n kans afnemen door je verlegenheid?
    Dus, ga praten.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Hmm ik zit in zo'n zelfde situatie: Ik ben heel verlegen, hij ook. Ik denk dat hij ook wel verlegen is, anders zou hij vast wel een gesprek met je proberen aan te gaan. Bedenk van te voren wat je tegen hem wil zeggen, bijvoorbeeld: He je was gisteren toch ook op het feestje van [naam]? vond je het nog gezellig? Dan hebben jullie een onderwerp om over te praten en gaat de rest vanzelf. Of vraag of hij een keer een film met je wil kijken! Dat had de jongen die ik leuk vind aan me gevraagd en nu hebben we dit weekend voor de 2e keer afgesproken! =)


    No guts no glory.