• Deze RPG speelt zich af aan het koninklijk hof, meer info hierover vind je hier 'waar speelt het zich af'. De tijd waarin de RPG zich afspeelt, is zoals jullie waarschijnlijk al doorhadden, zijn de Middeleeuwen. Maar niet zoals het werkelijk was, het is namelijk een fantasie wereld.
    Van mensen met toverdrankjes tot reuzachtige draken, het is allemaal toegestaan.

    Elke tien jaar worden er uit de omliggende dorpen dire mensen, die in het rijke bezit zijn van een machtig mythisch wezen, uitgekozen om een training te komen volgen aan het koninklijk hof door de beste meesters die er zijn.

    Het is een eeuwenoude traditie die nooit verdwenen is. De traditie ontstond in tijd van vele oorlogen. Een paar spionnen hielden de bevolking in de gaten en kozen enkel de beste van de beste. Ze moesten natuurlijk wel voldoen aan een aantal eisen, zoals dat ze in het bezit moesten zijn van een mythisch wezen en er mee om moesten kunnen gaan. Enkel de besten werden uitgekozen en mochten naar het hof komen en kregen training van de beste trainers om nog beter met hun dier om te kunnen gaan, maar ook met wapens. Ze werden ingezet in de oorlogen en strijd als aanvoerders van kleine legers of werden uitgezonden op privé missies. Ze worden opgeleid tot echte meesters en meesteressen.
    In andere woorden: Het was een hele eer...

    En dat is het nog altijd. De drie voorheen gewone dorpelingen komen ineens in een heel ander wereldje terecht en plots kijken er mensen naar hun op. Sommigen weten zich erg goed aan te passen, anderen krijgen heimwee en bij enkele stijgt de roem en rijkdom ze naar het hoofd. Hoe reageren de andere bewoners op het koninklijk hof hierop?

    Er wonen dus verschillende mensen aan het koninklijk hof, mensen met verscheidene beroepen en rangen, probeer je ook in te leven in hun wereld, beleefdheden, tradities en dergelijke. Om dit gemakkelijker te maken heb ik zelf wat dingen op een rijtje gezet en die kan je hier lezen.

    Deze RPG heeft zoals jullie merken niet echt een vaste verhaallijn die je moet volgen, jullie zijn dus vooral vrij in wat je wilt schrijven en worden niet beperkt. In andere woorden: Let your creativity flow ^^


    Rollentopic: Hier.

    De bijhorende story: Hier
    Er staat veel info, maar dat is enkel voor als je er geïnteresseerd in bent.
    Mocht je nog ideeën hebben voor feesten, mythen, mythische wezens en dergelijke, laat het me dan alsjeblieft even weten

    Personage story: Hier vind je de story met personages. Als ik je personage goedgekeurd heb krijg je ook auteursrechten en ben je vrij een eigen hoofdstuk te openen met jouw personages.

    De personages:
    Nauwe verwanten heer.
    - Maitresse - Ameline Rose Ermengard - 18 - nichtje.
    - LovingStyles - Celine Florance Beaugarde - 16 - nichtje.

    - ForeverZaynx - Jeremy Fenix Tozay - 20 - zoon.
    - Roosevelt - Oliver John Tozay - 24 - zoon.


    Trainers & Trainsters.
    - HurtedHeart - Jade "Meloise" Feme - 25
    - Sioux - Dante Florian Lunix - 23
    - vluuv - Miro Valenta - 28


    De Drie uitverkorenen.
    - Endure - Esmée Fox - 21
    - Material - Eden June Bearow - 20

    - Spyclon - Ivar Chesule - 19


    Personeel de heer.
    - Sid - Philip ‘Pip’ Lamora - 20 - Stalknecht.
    - Roosevelt - Camilla Victoria - 19 - Dierenverzorgster
    - LovingStyles - Anna Hildegaris - 19 - kamermeisje


    Magiër.
    - Glaedmir - Fingon Melwasúl - 23
    - Vluuv - Larina Almeida - 21 - protegé magiër

    Gewone arbeiders & dorpelingen (Geen max.)
    - Smid:
    - Bakker:
    - ForeverZaynx -Florence Daphne Johnsen - 21 - dochter kleermaker
    - Schoenmaker:
    - Verkoper wezens en benodigde spullen:
    - Endure - Eleanor Pantheras - 17 - dochter kroegbaas.
    - Spyclon - Jarred di Angelo - 18 - neefje v. boer
    - Moran - Alistair Titus Aracin - 26 - expert mythische wezens

    Bloesemvrouwen.
    - Material - Odette Flore Ledivar - 18

    Bandieten:
    - HurtedHeart - Jayden Jason Bright - 21
    - Diapal - Zendé Zaldanva - 19

    [ bericht aangepast op 6 juli 2012 - 15:53 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Nayade schreef:
    sorry dat ik hier niet echt actief meer ben, maar ik heb echt een drukke vakantie ._.
    Misschien als ik straks even tijd heb, antwoord ik wel ^^

    No prob, ik heb precies hetzelfde. En vakantie is om van te genieten dus je moet gewoon lekker doen waar je zin in hebt toch c:

    Haha, dank je ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Haha sorry, zit te twijfelen wat ik zal doen met Esmée :Y)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Aotearoa schreef:
    Dante
    'Pff, de enige dieren waar ik mee om kan gaan zijn paarden,' zei het meisje dat zich even later voorstelde als Eleanor. Eleanor, dus, keek geboeid naar Ryu, die een paar rondjes cirkelde en vervolgens in de steeg landen. Snel vouwde hij zijn vleugels op, hij was hier eigenlijk te groot in volle lengte. Langs me hoorde ik Eleanor zacht 'wauw' fluisteren.
    'Is ie.. Is ie gevaarlijk?' vroeg ze toen ik opstond en een kleine buiging maakte. Ryu gaf meteen toestemming en ik liep naar hem toe om een hand op zijn snavel te leggen.
    'Als je beleefd doet en ik erbij ben niet, anders best wel,' zei ik zonder mijn blik af te wenden. 'Hij is nogal schuw voor onbekende. Het koste me een hele tijd voordat hij de staljongen vertrouwden en hij hem eten kon geven.' Even lachte ik bij die gedachten en richtte mijn aandacht weer op de iet wat onrustige Ryu. Hij was nog niet helemaal bekomen van alle stress en drukte. Het was niet het beste moment om hem voor te stellen, maar veel keus had ik niet. 'Rustig maar jongen,' fluisterde ik. 'Het is allemaal goed, straks kom ik mee,' ging ik verder. Dit was niet goed, normaal was hij nooit zo onrustig. Voorzichtig zette ik een stap achteruit en liet hem los. 'Een beetje achteruit, hij is te onrustig,' zei ik snel tegen Eleanor terwijl ik naar Ryu bleef kijken. Ik had geen zin in nog meer verwondingen, zeker niet als het om andere ging.

    [toch maar aangepast, ik vond het wat te kort]

    Mag ik een vrouwelijk personage aanmaken dat werkt als genezer (als magische kracht) in de ziekenboeg / ziekenhuis van het koninklijk hof?
    Daar is vast wel een ziekenboeg toch , want er raken vast wel mensen gewond (aa)?


    Aan niets denken is ook denken.

    Prima :Y) En sorry dat ik nog niks geschreven heb, had het druk D:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Prima :Y) En sorry dat ik nog niks geschreven heb, had het druk D:


    Maakt niets uit. Het is vakantie en ik verwacht niet van je dat je binnen no time een antwoord klaar hebt ;3
    Ik ga aan mijn rol werken ;D
    Dat rollentopic is trouwens vol, is er ergens een nieuwe?

    [ bericht aangepast op 14 aug 2012 - 15:46 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik dump hem even hier, kun je mijn rol dan - na het goedkeuren - neerzetten in het nieuwe rollentopic?
    Waar is trouwens een ziekenhuis aan het hof / een ziekenboeg in het kasteel?
    ~~~~
    Naam: Gwen Verselli
    Leeftijd: 18
    Geslacht: vrouwelijk
    Karakter: Gwen is een koppig meisje, wat al snel volwassen is geworden doordat ze niet de liefde van een moeder heeft gekregen en haar vader kent ze helemaal niet. Ze kan heel aardig zijn tegen onbekenden als deze haar interesseren maar ze kan ook heel wantrouwend zijn. Ze weet namelijk dat er aan het koninklijk hof ook verraders zijn en intriges plaatsvinden. Ze weet precies wie ze wel en niet mag aan het hof. Als ze je mag, dan heb je geluk want dan is ze ook vaak aardig tegen je. Mag ze je niet, dan heb je pech, en zul je sarcastische antwoorden kunnen verwachten. Ze kan enigszins mysterieus overkomen omdat ze niet veel over zichzelf prijsgeeft. Iemand vertrouwen doet ze niet zomaar, je moet haar vertrouwen zien te winnen. Dan begint ze pas te praten. Ze is erg koppig en kan soms impulsief zijn. Deze eigenschappen moet ze in toom zien te houden want het zijn niet de juiste eigenschappen voor iemand die in het ziekenhuis werkt. Ze verteld liever niet over haar problemen en houdt haar geheimen voor zich. Soms kan ze erg afwezig zijn, dit is vooral als ze er weer eens aan is herinnert dat ze helemaal geen familie heeft. Althans, geen familie die ze echt kent.
    Uiterlijk: Gwen is ongeveer 1.79. Ze heeft lichtgroene ogen, die af en toe even wat donkerder lijken en af en toe wat lichter. Mensen die haar kennen kunnen aan haar ogen zien hoe ze zich voelt en of haar iets dwars zit. Gwen draagt vaak de kleding van het ziekenhuispersoneel, want ze werkt veel. In haar vrije tijd draagt ze echter ook wel eens een mooie jurk, maar meestal draagt ze simpele jurken want veel geld heeft ze niet. See the picca’s.




    Rol: Genezer aan het koninklijk hof
    Woont: Ze heeft een kamer gekregen in het huis van de heer (kan dit?) omdat ze er voor hem moet zijn als hij bijv. een hartaanval krijgt / opeens verwond raakt. Maar ze komt haast overal rond het koninklijk hof.
    Afkomst: Ze komt uit Grantholm, maar weet niet precies in welke stad ze daar heeft gewoond, aangezien ze zich weinig van haar jeugd daar kan herinneren. Ze is voor het huis van de bedienden ten vondeling gelegd, in de hoop dat haar een beter leven geschonken zou worden dan dat haar in haar geboorteplaats zou kunnen zijn gegeven. Ze kent het koninklijk hof tot in de details, omdat ze er al zo lang woont.

    Naar keuze.
    Relaties: x
    Verleden: Gwen heeft het niet zo op de mensen die gekozen werden om getraind te worden en terecht kwamen bij het koninklijk hof. Ze vindt dat ze zichzelf te snel zien als ‘beter dan anderen’ en vindt het vreemd dat mensen tegen hen opkomen. Zij zijn immers ook maar mensen en zelf behandelt ze hen niet anders dan alle anderen aan het koninklijk hof. Ze is altijd een ongelovige geweest, maar heeft dit tot nu toe verborgen weten te houden door te doen alsof ze gelooft tegenover anderen. In minder formele kringen verspreekt ze zich echter soms. Ze komt oorspronkelijk van Grantholm maar haar moeder heeft haar toen ze jong was al snel ergens anders mee naar toe genomen. Ze vond dat een nieuw leven het niet verdiende om in zulke armoede op te groeien en nam toen een pijnlijk besluit. Ze legde haar kind te vondeling, met een brief. Ze durfde haar kind niet voor het huis van de heer te leggen, bang om hem hierdoor te beledigen. Daarom heeft ze haar voor het huis van de bedienden gelegd, waar een dienstmeisje achter haar bestaan kwam. Dat dienstmeisje heeft haar opgevoed en heeft haar allerlei klusjes laten doen rondom het hof. Later mocht Gwen worden onderwezen in enkele vakken in ruil voor de klusjes die ze uitvoerde. Ze kwam er vroeg achter dat ze een bepaalde gave had; namelijk genezen. In de moestuin was ze al snel te vinden en daar vond ze ook geneeskrachtige kruiden. Doordat ze ook geduldig bleek te zijn en goed tegen bloed kon werd er besloten om haar als genezer te laten werken in het ziekenhuis. Ze werkt al lang in het ziekenhuis en beschouwt het personeel en andere mensen aan het koninklijk hof als haar familie. Haar familie kent ze praktisch niet, doordat ze op zo’n jonge leeftijd van hen werd weggehaald. Ze wil ze ook niet kennen, nu ze aan het koninklijk hof werkt en ze verder niets van zich laten horen.
    (Huis)dier: Ze heeft geen huisdier.
    Wapens: Ze heeft een lang dun zwaard in haar kamer staan en weet hoe ze het moet gebruiken.

    [ bericht aangepast op 14 aug 2012 - 16:29 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Hmm, er is geen nieuw rollentopic, ook niet nodig ben ik bang :A
    Ik vind haar prima, maar ik denk dat het beter is als ze assistent is van de arts? Heb je zelf ook vaker wat te schrijven als er geen gewonden zijn (Gwen, haal even dit en dat voor me etc.) ;]

    Ik ben momenteel ook even niet in de schrijfmood.. Ben ineens in de tekenmood D:

    [ bericht aangepast op 14 aug 2012 - 19:07 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Hmm, er is geen nieuw rollentopic, ook niet nodig ben ik bang :A
    Ik vind haar prima, maar ik denk dat het beter is als ze assistent is van de arts? Heb je zelf ook vaker wat te schrijven als er geen gewonden zijn (Gwen, haal even dit en dat voor me etc.) ;]

    Ik ben momenteel ook even niet in de schrijfmood.. Ben ineens in de tekenmood D:


    Ach, tekenen kan ook leuk zijn ;3
    Ja, maar dan kan ze toch niet zo veel doen of wel? Het is leuk om echt wonden te genezen en weet-ik-veel-wat voor rare gevallen te 'opereren'. Als er geen gewonden zijn kan ze ook random klusjes doen als ; het ziekenhuis schoonmaken, de klachten aanhoren van patiënten die niet goed zijn behandelt, geneesmiddelen halen in een andere stad (dus te paard op reis gaan), de administratie op orde houden, dronkelappen het ziekenhuis uit sturen (aa), eten halen voor patiënten..


    Aan niets denken is ook denken.

    Rizzoli schreef:
    (...)

    Ach, tekenen kan ook leuk zijn ;3
    Ja, maar dan kan ze toch niet zo veel doen of wel? Het is leuk om echt wonden te genezen en weet-ik-veel-wat voor rare gevallen te 'opereren'. Als er geen gewonden zijn kan ze ook random klusjes doen als ; het ziekenhuis schoonmaken, de klachten aanhoren van patiënten die niet goed zijn behandelt, geneesmiddelen halen in een andere stad (dus te paard op reis gaan), de administratie op orde houden, dronkelappen het ziekenhuis uit sturen (aa), eten halen voor patiënten..


    Dan is ze bijna klaar met haar 'opleiding', ze is nogal jong, ook vandaar :Y) Ik heb geen idee hoe dat vroeger ging :P maar het leek me wel logisch dat ze, als ze te vondeling was gelegd, dat er zo'n gozer was die zei van; wuah, ik zorg wel voor der, leer der wel te werken :Y)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    (...)

    Dan is ze bijna klaar met haar 'opleiding', ze is nogal jong, ook vandaar :Y) Ik heb geen idee hoe dat vroeger ging :P maar het leek me wel logisch dat ze, als ze te vondeling was gelegd, dat er zo'n gozer was die zei van; wuah, ik zorg wel voor der, leer der wel te werken :Y)


    Hahaaha, ja is goed xD
    Ben btw vrijdag tm zaterdag er niet, en zondag maby ook niet.

    [ bericht aangepast op 16 aug 2012 - 17:46 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Aawh, ik wilde heel graag emt Esmée schrijven vandaag, maar ben de hele dag naar het strand geweest en daar word ik altijd zo moe van! D: Heb ook hoofdpijn, van de hitte denk ik.. Hopelijk lukt het morgen wel (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik ga nú schrijven!~Poehpoeh.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ikke ook!
    er moeten meer mensen posten ;3


    Aan niets denken is ook denken.