• Oh god, ik voel me echt rot slecht.
    Ik zit nu dus op een nieuwe school hé,
    en dus ook in een nieuwe klas.
    Er zijn negen meisjes en één jongen.
    Die ene jongen heeft ADHD.
    Op zich niet zo'n erg probleem natuurlijk.
    Alleen, zoals veel mensen met dit kleine probleempje,
    heeft hij soms moeite met het controleren van zichzelf.
    Zo heeft hij Ine, een klasgenote van mij, al tegen de muur gesmeten uit woede.
    En dat enkel en alleen omdat hij boos was op een jongen uit een andere klas.
    Ine stond het dichtste bij hem, dus nam hij haar bij haar kraag en smeet haar tegen de muur.
    Op het moment zelf kon Ine er nog wel wat mee lachen.
    Ik daarintegen was in shock!
    Sindsdien vertrouw ik hem niet meer.
    Soms is hij best wel leuk, maar vandaag hij opnieuw zoiets voor.
    Het was om iets heel kleins.
    Maar ik zei, omdat ik langzaamerhand mijn geduld verloor door zijn opstandige gedrag, dat hij zichzelf in de hand moest houden en kalmeren.
    Toen zei hij dat ik m'n bek moest houden en dat ik ander zijn vuist zou vangen.
    Met andere woorden, hij zou me slaan.
    Toen is er bij mij iets geknakt.
    Morgen ga ik naar de studiemeesters.
    Bij ons zijn studie meesters van derde rang.
    Eerst heb je de klastitularissen, daarna da studie meesters, daarna de onder directeur en daarna da directeur.
    Dus morgen ga ik naar de studiemeesters om mijn verhaal over hem te doen.
    Hij heeft me echt bang gemaakt.
    En het maakt me furieus als ik bedenk dat hij misschien mijn vriendinnen nóg iets aandoet.
    Maar ik ben bang dat hij me daarmee gaat achtervolgen, misschien wel in elkaar zal slaan.
    Morgen gaat mijn pa dan ook mee, om het eens goed ut te leggen.
    Hij vind namelijk dat zoiets ook niet kan.
    Het ergste is dat die jongen en ik samen een team vormen in de klassenraad.
    Ik zal morgen normaal gezien een eerste vergadering hebben.
    Die jongen is dus de vertegenwoordiger van de klas!
    Ik ben maar de assistent.
    Maar ik ga dus echt niet (!) naar die samenkomst met hem vóór hij onder handen is genomen door de studiemeesters.
    Ik zal niet langer een klassenvertegenwoordiger zijn als hij zo doorgaat.
    Ik zit hier echt mee..
    Ik heb net gehuild, ik wil echt niet dat hij mij of mijn klasgenoten nog iets aandoet..
    Ik vind het vreselijk..


    Moof

    Ik heb ook ADHD:( maar ik zou zo iets nooit durven:)

    Woow dat is heftig
    maar heeft hij niet iets van Ritalin dan?


    Why don't you break my heart

    Ik heb ook ADHD:( maar ik zou zoe iets nooit durven:)


    Op zich is dat totaal niet erg, maar wat die jongen doet is er over gewoon.
    Hij maakt me bang,
    jij bent lief,
    hij niet..


    Moof

    Woow dat is heftig
    maar heeft hij niet iets van Ritalin dan?

    Geen idee ..


    Moof

    (...)

    Op zich is dat totaal niet erg, maar wat die jongen doet is er over gewoon.
    Hij maakt me bang,
    jij bent lief,
    hij niet..


    jongens met ADHD zijn op zich erger dan meisjes met ADHD. ik heb zelf ook ritalin en het werkt goed bij mij alleen ik ga zo laat slapen:S

    Jij bent ook Lief(K)

    Goed zo. meteen actie ondernemen. Maakt niet uit welke rang hij in school heeft, dit soort gedrag moet niet getolereerd worden! Er is niks dat dit gedrag rechtvaardigt, zelfs het feit dat hij ADHD heeft niet. Blijf de moed erin houden en zorg ervoor dat deze persoon geen bedreiging voor jou en je omgeving meer vormt.


    No growth of the heart is ever a waste

    Heftig..
    ik heb ook een jongen met een afwijking ofz in de klas [hij is echt heel druk en vind alles heel grappig, en vooral zichzelf op momenten dat t niet echt van pas komt]. echt irriterend.
    hopen dat hij je niks doet! :|

    sterte ermee. :3

    Goed zo. meteen actie ondernemen. Maakt niet uit welke rang hij in school heeft, dit soort gedrag moet niet getolereerd worden! Er is niks dat dit gedrag rechtvaardigt, zelfs het feit dat hij ADHD heeft niet. Blijf de moed erin houden en zorg ervoor dat deze persoon geen bedreiging voor jou en je omgeving meer vormt.




    helemaal me eens(Y)


    You are so god damn Sexy <3

    ADHD is toch een vorm van autisme of ben ik nou heel erg blond bezig

    ADHD is toch een vorm van autisme of ben ik nou heel erg blond bezig

    Nee dat zijn 2 verschillende dingen. Autisme valt ook weer onder te delen in verschillende dingen, bijv. PPD-NOS is geen autisme maar een verzamelnaam voor symptomen die er wel op lijken maar te ver afwijken om onder de paraplu 'autisme' te kunnen vallen. Ik kan er ook naast zitten, check wiki anders :]
    Is niet erg hoor, iedereen maakt wel eens foutjes.


    No growth of the heart is ever a waste

    Heel goed dat je voor jezelf op komt. Want, al heeft die jongen een stoornis, het kan natuurlijk niet zo zijn dat jij het hele schooljaar met angst loopt. Bovendien, ik weet niet of die ADHD iets te maken heeft met die woede aanvallen. Nouja in ieder geval, take care of yourself! Savety first!


    Life is hard and then we die

    Heel goed dat je voor jezelf op komt. Want, al heeft die jongen een stoornis, het kan natuurlijk niet zo zijn dat jij het hele schooljaar met angst loopt. Bovendien, ik weet niet of die ADHD iets te maken heeft met die woede aanvallen. Nouja in ieder geval, take care of yourself! Savety first!


    Ik heb geen woede aanvallen

    Nou, ik ben vandaag dus niet gaan melden van die jongen.
    Hij heeft zich namelijk geexcuseert voor gisteren.
    Maar ik zweer je dat als hij ooit nog 1 vinger uitsteekt naar mij of mijn klasgenoten dat ik gewoon in rechte lijn naar het lokaal van de studiemeesters loop.
    Voor nu laat ik het rusten.
    Hij bedoeld het vast ook niet slecht.


    Moof

    oke maar ik weet zeker dat dit niks met ADHD te maken heeft hoor. Want kijk ik ben verleden jaar ook tegen de muur gegooid door een gozer uit de klas en die had dat duidelijk niet. *had wel een hersenschudding* maar dat even terzijde. Volgens mij zit er bij die gasten die dat doen gewoon een steekje los. En ik geef je groot gelijk ik zou hetzelfde doen denk ik (A)


    A dreamer is one who can only find his way by Moonlight