• De stelling van deze week luidt:
    De jongeren van tegenwoordig moeten in een (strenge) heropvoeding

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Cogsworth schreef:
    Oneens.
    De reden waarom de 'jeugd' nu zo is, komt alleen maar door alle 'utopie'-beelden (hiermee bedoel ik films/series met überdunne meisjes en jongens die een sixpack hebben van hier tot ginder, die door roken en drank bij elkaar komen en 'geweldige' seks hebben) die zij voorgeschoteld krijgen. Begin dan maar bij iedereen, zoals Alwin al zegt.

    De ene wel, de andere niet.
    Je kunt ze zomaar niet over dezelfde kam scheren met de term 'de jeugd van tegenwoordig'
    maar sommigen zouden het inderdaad best kunnen gebruiken.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Oneens. Iedereen maakt fouten, volwassenen misschien nog wel meer dan jongeren. Ik zeg niet dat het overbodig is, maar het werkt toch niet. Jongeren moeten juist fouten kunnen maken & daar de ruimte voor hebben.


    Intersectional feminist

    Oneens, maar er zijn natuurlijk mensen erbij die het echt nodig hebben D:


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Cogsworth schreef:
    Oneens.
    De reden waarom de 'jeugd' nu zo is, komt alleen maar door alle 'utopie'-beelden (hiermee bedoel ik films/series met überdunne meisjes en jongens die een sixpack hebben van hier tot ginder, die door roken en drank bij elkaar komen en 'geweldige' seks hebben) die zij voorgeschoteld krijgen. Begin dan maar bij iedereen, zoals Alwin al zegt.


    The sun will rise and we will try again.

    Hm, no doe maar niet. (cat)


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Graag, begin maar in de buurt waar ik woon _O_

    En het ligt natuurlijk ook deels aan de ouders die bijvoorbeeld te weinig tijd hebben voor hun kinderen, niet streng genoeg zijn of juist té streng etc.
    Dus ik zou zeggen, stuur de lastige pubers samen met hun ouders naar een heropvoeding-school ^^


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    oneens sommige hebben het wel nodig, maar sommige mensen moeten ook stoppen met zeuren. Tijden zijn veranderd dus de jeugd ook. En dat is altijd al zo geweesd er zullen altijd mensen blijfen klagen.


    :3

    Nee. 'oude' mensen zeggen dat altijd, maar dat is zo'n vooroordeel over 'de jeugd van tegenwoordig' omdat ze niet kijken naar alle jongeren die wel aardig zijn en wel hun best doen.

    Maar voor sommige geld dit natuurlijk niet, die moeten echt nog een keer opgevoed worden!

    [ bericht aangepast op 25 maart 2012 - 21:19 ]

    Cogsworth schreef:
    Oneens.
    De reden waarom de 'jeugd' nu zo is, komt alleen maar door alle 'utopie'-beelden (hiermee bedoel ik films/series met überdunne meisjes en jongens die een sixpack hebben van hier tot ginder, die door roken en drank bij elkaar komen en 'geweldige' seks hebben) die zij voorgeschoteld krijgen. Begin dan maar bij iedereen, zoals Alwin al zegt.


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Heropvoeden? nee, corrigeren? ja.


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    degene die echt gestoord worden (met name jongens*sorry boys*) moeten we heropgevoed worden eigenlijk.

    met mij gaat het wel.

    tussen in


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Ik vind van niet hoor. Jongeren zijn niet de enigen die problemen kunnen veroorzaken. Jongeren moeten gewoon nog leren. Fouten maken & gestoorde dingen doen hoort er nou eenmaal bij. ;)

    You only live once.


    A closed rose will never bloom, so open up your heart. <3

    Rembrandt schreef:
    Wij zijn opgevoed door de ouderen. Ons treft geen blaam,vind ik.
    Oneens dus. :')


    En dan vergeet je nog de omgeving waarin de jongere zich bevind ;P
    Je wordt niet alleen beinvloed door je ouders maar grotendeels ook door je omgeving. Heb je een vriendenkring die rookt? Dan is er een kans dat je ook gaat roken.

    En over de stelling:
    Oneens, jongeren zijn niet zoveel veranderd en zijn niet zoveel slechter bezig. ;D Nu wordt het onderwerp gewoon vaker aangehaald, waardoor het misschien een probleem lijkt. Er zijn nog genoeg goed opgevoede mensen, maar daar wordt dan weer over gezwegen...

    [ bericht aangepast op 26 maart 2012 - 19:48 ]

    Ik denk niet dat heropvoeden zou helpen. Iedereen heeft immers een eigen wil en je bent zelf verantwoordelijk voor wat je doet, toch?


    Some people feel the rain, others just get wet.