• De stelling van deze week luidt:
    De jongeren van tegenwoordig moeten in een (strenge) heropvoeding

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    "De jongeren van tegenwoordig" is wel erg algemeen. Er zijn misschien wel mensen bij wie zoiets erg handig zou zijn, maar ik denk dat dat in iedere generatie zo is. En het zou best kunnen dat heel veel mensen dit over zichzelf zullen zeggen, maar ik heb echt geen heropvoeding nodig. Ik ben een behoorlijk heilig boontje - ik drink niet, rook niet, gooi mijn afval in de prullenbak en haal goede cijfers op school. Volgens mij zijn er een heleboel volwassenen die een heropvoeding harder nodig hebben dan veel jongeren.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oneens. Als kinderen niet goed opgevoed zijn ligt dat niet persee aan de ouders. Vaak komt het door de omgeving. Kinderen die heropgevoed worden zullen uiteindelijk wel weer de oude worden.


    I don't have the guts to fly away from this hell...

    Square schreef:
    "De jongeren van tegenwoordig" is wel erg algemeen. Er zijn misschien wel mensen bij wie zoiets erg handig zou zijn, maar ik denk dat dat in iedere generatie zo is. En het zou best kunnen dat heel veel mensen dit over zichzelf zullen zeggen, maar ik heb echt geen heropvoeding nodig. Ik ben een behoorlijk heilig boontje - ik drink niet, rook niet, gooi mijn afval in de prullenbak en haal goede cijfers op school. Volgens mij zijn er een heleboel volwassenen die een heropvoeding harder nodig hebben dan veel jongeren.



    The odds are néver in our favor.

    Hier ben ik het echt absoluut mee oneens. Niet alle jongeren zijn zo. Er zijn nog steeds jongeren met manieren. Jongeren die wel weten wat goed en fout is. Jongeren die zich wel kunnen beheersen. Niet iedereen zou opnieuw moeten worden opgevoed, alleen een aantal.


    This is me.

    Oneens Want niet iedere Jongere is Verkeerd op gevoed en ander komt dat door de ouders :D


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Je kunt wel zeggen dat de tijden zijn veranderd, wat ook zo is. Maar daar ligt het niet aan. Mensen krijgen steeds jongeren kinderen en zijn vaak zelfs nog jongvolwassenen terwijl ze een kind opvoeding. Dit geeft altijd de nodige problemen. En ik vind persoonlijk dat de ouders vaak niet streng genoeg zijn. Nee is nee, en klaar is klaar. Opvoeden leer je door ervaring maar niet door het kind altijd zijn zin te geven.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    dat ligt aan de ouders en het kind


    Fus Ro Dah!

    Sommige wel ja
    Maar niet allemaal


    "I'll keep on going and make you feel proud."

    oneens

    De jongeren niet, wel de ouders over het in de hand houden van hun kinderen.


    I'm not stupid, I like to think I'm just misunderstood.

    het ligt er ook aan wáár je woont en welke normen en waarden er in je eigen buurt overheersen...
    In grotere steden zullen er meer jongeren zijn die uit de band springen omdat er daar nou eenmaal meer jongeren zijn. In kleinere dorpjes heb je sowieso meer controle omdat iedereen (oudere & jongeren) je kent, dan ben je al iets minder geneigd om iets idioots uit te halen.


    Il est toujours l'heure de ne rien faire

    Nee, never nooit niet! Als mijn ouders me volledig zouden heropvoeden, zouden ze the hunger games en harry potter volledig verbannen uit mijn leven en ervoor zorgen dat ik minder zakgeld krijg.


    Define "good".

    Barnabas schreef:
    JA, heropvoedeeeeeeeeen!
    Me gusta! O, ik zal zulke lieve mensen afleveren!
    Iedereen zal mij dankbaar zijn na hun heropvoeding!

    Eens dus.


    “If I had someone like that in my life, I’d be very happy indeed.” - Bradley James

    Aurelia schreef:
    Verbannen naar Siberië die hap, laat ze maar ergens stenen hakken in de Oeral na een oneerlijk proces en weken of maandenlang martelen. Of ze voorhouden dat ze de kogel krijgen en ze in een cel zetten vlakbij het executieterrein. Maandenlang. Als ze niet meewerken neem je ze hun burgerrechten af. Seems like fun ^_^


    Gheghe x'd

    soms. als het nou een jonger is die van alles kapot slaat en steelt enzo dan wel. misschien moeten ze eens meer kijken bij hangjongeren. maar dat is mijn mening hoor :P


    Life is on the beach with an icecream :)