• Ik zit nu in de vierde klas en ik ben nu bezig met de Natuurstroom van VWO (onze school heeft besloten om ons eerst kennis te laten maken met het deel, om ons daarna te laten kiezen tussen de twee profielen die op die stroom beschikbaar zijn). Ik doe nu daarbij dus ook Natuurkunde en Wiskunde B en onze school heeft daarom besloten dat ik automatisch naar N&T ga (omdat ik Wiskunde B heb), waar ik dus ook Natuurkunde moet doen. Alleen het probleem is dat ik dramatisch slecht ben in Natuurkunde. Ik krijg bijles van mijn moeder, die het geweldig uitlegt en ik snap het duizend keer beter door haar, maar zij en ik vrezen dat ik hiermee niet mijn examens ga halen. :S

    Ik vroeg me dus af hoe dat bij jullie op school is geregeld? Moet jij, als je Wiskunde B kiest, meteen doorstromen naar N&T? Trouwens, bij ons is Natuurkunde een verplicht vak voor Natuurmensen, zelfs voor de N&G'ers, is dit bij jullie ook zo?


    Deep inside, I've never felt alive

    Volgens mij hoort natuurkunde bij beiden stromingen (dat was tenminste bij mij zo)

    Je kunt alleen biologie of scheikunde eruitschoppen als ik het me goed herriner.


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    Volgens mij hoort natuurkunde bij beiden stromingen (dat was tenminste bij mij zo)

    Je kunt alleen biologie of scheikunde eruitschoppen als ik het me goed herriner.

    Bij ons zijn Scheikunde en Natuurkunde beide verplicht op allebei de profielen. Alleen Biologie is 'keuzevak'.


    Deep inside, I've never felt alive

    Binnen alle N-profielen is natuurkunde verplicht op onze school. Dat was eerst niet zo binnen N&G, maar dit hebben ze later verplicht gemaakt omdat toch bijna iedereen met dit profiel geneeskunde wil gaan doen. En bij ons kun je gewoon kiezen tussen wiskunde A of B binnen N&G.. En bio is binnen N&G gewoon verplicht, in plaats van informatica bij N&T.

    [ bericht aangepast op 2 april 2012 - 20:39 ]


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Bij ons kun je in plaats van natuurkunde aardrijkskunde kiezen, dit kan je ook met wiskunde B doen, maar dit word wel sterk aangeraden, omdat je voor bijna alle studies die je met een N profiel zou gaan doen, ook natuurkunde nodig hebt. Bij mij zitten een paar mensen in de klas die ook echt dramatisch zijn in natuurkunde, maar ze houden het wel vol, met veel werk, en zesjes, maar als ik jou was zou ik het toch proberen.


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Cogsworth schreef:
    (...)
    Bij ons zijn Scheikunde en Natuurkunde beide verplicht op allebei de profielen. Alleen Biologie is 'keuzevak'.


    Tefuq? D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Rivendell schreef:
    Binnen alle N-profielen is dat verplicht. Dat was eerst niet zo binnen N&G, maar dit hebben ze later verplicht gemaakt omdat toch bijna iedereen met dit profiel geneeskunde wil gaan doen. En bij ons kun je gewoon kiezen tussen wiskunde A of B binnen N&G..

    Is dit algemeen, of was/is dit bij jou op school zo?


    Deep inside, I've never felt alive

    Cogsworth schreef:
    (...)
    Is dit algemeen, of was/is dit bij jou op school zo?


    Muhh, dacht dat dit overal zo was, maar blijkbaar alleen bij ons, hahah.
    Heb me er eigenlijk niet in verdiept, als trouwe C&Mer. :3


    Have you ever been alone in a crowded room?

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Tefuq? D:

    Ja, ik snap onze school ook niet helemaal... Je kunt nu ook geen Wiskunde B meer doen op de Maatschappijstroom/profielen, omdat 'er te veel afvallers zijn.' >.<


    Deep inside, I've never felt alive

    Cogsworth schreef:
    (...)
    Ja, ik snap onze school ook niet helemaal... Je kunt nu ook geen Wiskunde B meer doen op de Maatschappijstroom/profielen, omdat 'er te veel afvallers zijn.' >.<


    <_<
    Noiuja, er zijn niet veel maatschappij studies waarbij je algebra nodig hebt, dus daar kan ik me nog een beetje in vinden... Maar biologie als keuzevak laten bij NG en natuurkunde wel verplicht maken? D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Doet geen VWO.
    Toch klikken.
    Lol.


    No growth of the heart is ever a waste

    RainbowDash schreef:
    (...)

    <_<
    Noiuja, er zijn niet veel maatschappij studies waarbij je algebra nodig hebt, dus daar kan ik me nog een beetje in vinden... Maar biologie als keuzevak laten bij NG en natuurkunde wel verplicht maken? D:

    Whoops, ik zeg het verkeerd :Y)
    Het is wél verplicht, maar ook Natuurkunde èn Scheikunde.


    Deep inside, I've never felt alive

    Dat is echt complete bullshit, biologie hoort gewoon verplicht te zijn binnen een natuurprofiel, of althans, sowieso N&G. En wiskunde B zou ook mogelijk moeten zijn binnen E&M, omdat dit toch handig kan zijn binnen een bepaalde soort economie. Dat heb ik me tenminste laten vertellen, haha.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    bij ons is N&T en N&G een beetje gesplitst:

    N&T: verplicht: natuurkunde, scheikunde en wiskunde B. Keuze: biologie, informatica of wiskunde D
    N&G: verplicht: scheikunde, biologie wiskunde A of B. Keuze: natuurkunde (kan alleen als je in het verplicht deel wiskunde B hebt), aardrijkskunde en informatica(weet ik niet geheel zeker)

    Dus zo kun je meerdere kanten op, maar je kunt ook precies het zelfde doen dan de andere vorm (N&T+ biologie is hetzelfde als N&G met wiskunde B en natuurkunde, en andersom), maar kun je ook andere dingen doen als het een je niet lekker licht.

    Jezus, wat mogen jullie allemaal veel. Bij ons is het heel simpel:
    N&G: Bio, natuurkunde, scheikunde, wiskunde A of B.
    N&T: Natuurkunde, scheikunde, wiskunde B en informatica.
    Geen discussies, geen uitzonderingen..


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Rivendell schreef:
    Dat is echt complete bullshit, biologie hoort gewoon verplicht te zijn binnen een natuurprofiel, of althans, sowieso N&G. En wiskunde B zou ook mogelijk moeten zijn binnen E&M, omdat dit toch handig kan zijn binnen een bepaalde soort economie. Dat heb ik me tenminste laten vertellen, haha.

    Ja, een meisje dat ik ken, kon makkelijk Wiskunde B doen, maar alleen omdat ze Rechten wil gaan studeren, moet ze nu wiskunde A doen. Ze staat er volgens mij een negen of tien voor ofzo >.<

    [ bericht aangepast op 2 april 2012 - 20:48 ]


    Deep inside, I've never felt alive