• De stelling van deze week luidt:
    Je kunt een depressie niet helemaal verwerken, aangezien het een deel van jezelf is.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Eens.
    Na mijn depressies ben ik keer op keer uiteindelijk ten goede veranderd.
    Het heeft me gemaakt wie ik nu ben.
    Ik denk persoonlijk dat het een goed iets is, hoewel het diepe littekens achterlaat.
    Uiteindelijk kun je het nooit volkomen vergeten, dus ik denk niet dat het ooit helemaal verwerkt zal worden.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Mee eens, je kunt het wel accepteren en achter je laten


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Seasons schreef:
    Eens.
    Na mijn depressies ben ik keer op keer uiteindelijk ten goede veranderd.
    Het heeft me gemaakt wie ik nu ben.
    Ik denk persoonlijk dat het een goed iets is, hoewel het diepe littekens achterlaat.
    Uiteindelijk kun je het nooit volkomen vergeten, dus ik denk niet dat het ooit helemaal verwerkt zal worden.


    The sun will rise and we will try again.

    Eens.


    26 - 02 - '16

    FlowerOnFire schreef:
    Mee eens, je kunt het wel accepteren en achter je laten


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Vidia schreef:
    Eens.

    Eens, het zal toch altijd iets zijn dat je hebt meegemaakt en zoiets vergeet je niet snel.

    Ludwig schreef:
    Eens, het zal toch altijd iets zijn dat je hebt meegemaakt en zoiets vergeet je niet snel.


    Deep inside, I've never felt alive

    FlowerOnFire schreef:
    Mee eens, je kunt het wel accepteren en achter je laten


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Naar mijn mening nemen mensen begrippen als 'opkroppen' en 'loslaten' en 'verwerken' te lettelijk. Ik snap niet waarom een depressie een deel van je moet zijn. Je hebt er alleen nog herinneringen van, zoals je van je hele leven herinneringen hebt. Als je veel traumatische gebeurtenissen hebt beleefd, zul je daar nog wel lang last van hebben. Als je een ernstig verkeersongeluk hebt meegemaakt bijvoorbeeld, kan je in paniek raken wanneer je in een auto of ander voertuig stapt. Maar dat is doordat die angst sterker is dan je gezonde verstand. Zoiets valt alleen op te lossen door nieuwe associaties bij voertuigen op te wekken. Bij een 'normale' depressie, zie ik niet in waarom je dat nog zo lang achter je aan zou moeten slepen. Gebeurd is gebeurd, go on.


    i put the fun in funeral

    eens, je kan praten zoveel je wilt, sommige dingen zul je gewoon nooit vergeten en verwerken.

    [ bericht aangepast op 8 april 2012 - 10:11 ]


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Geen idee eigenlijk heb nog nooit een depressie gehad (wilde derpessie schrijven :'D).


    No growth of the heart is ever a waste

    Oneens.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Aurelia schreef:
    Geen idee eigenlijk heb nog nooit een depressie gehad (wilde derpessie schrijven :'D).

    Dan is het moeilijk om er een beeld rond te vormen.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Vidia schreef:
    Eens.


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.