• De stelling van deze week luidt:
    Je kunt een depressie niet helemaal verwerken, aangezien het een deel van jezelf is.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Seasons schreef:
    Eens.
    Na mijn depressies ben ik keer op keer uiteindelijk ten goede veranderd.
    Het heeft me gemaakt wie ik nu ben.
    Ik denk persoonlijk dat het een goed iets is, hoewel het diepe littekens achterlaat.
    Uiteindelijk kun je het nooit volkomen vergeten, dus ik denk niet dat het ooit helemaal verwerkt zal worden.

    FlowerOnFire schreef:
    Mee eens, je kunt het wel accepteren en achter je laten


    I fell apart, but got back up again.

    eens het vormt toch tot wie je bent geworden


    Just go forward in all your beliefs and prove to me that I am not mistaken in mine - 1st doctor

    eens. Het is van jezelf. Alleen jij kan er iets aan doen maar omdat een depressie vaak best wel heftig is kun je het nooit van je leven helemaal achter je laten.


    Life is on the beach with an icecream :)

    [ bericht aangepast op 11 april 2012 - 15:30 ]


    Sometimes the person you'd take a bullet for is the same person behind the trigger

    Seasons schreef:
    Eens.
    Na mijn depressies ben ik keer op keer uiteindelijk ten goede veranderd.
    Het heeft me gemaakt wie ik nu ben.
    Ik denk persoonlijk dat het een goed iets is, hoewel het diepe littekens achterlaat.
    Uiteindelijk kun je het nooit volkomen vergeten, dus ik denk niet dat het ooit helemaal verwerkt zal worden.


    "You love me. Real or not real?" "Real." - Peeta Mellark & Katniss Everdeen.

    Oneens. Ik heb ook een depressie gehad, en tuurlijk is het een deel van je, maar dat betekent niet dat je het niet kan verwerken. Een depressie is een periode. Het veranderd misschien wel je blik op bepaalde dingen, of hoe je ergens over denkt, maar je zit niet je rest van je leven er aan vast. Máár, elke depressie is anders in hevigheid en duur; dus als ik puur naar mijn depressie kijk ben ik het absoluut met de stelling oneens. Als je trouwens je depressie niet verwerkt zul je de rest van je leven met depressieve periodes/depressies worstelen.

    Oneens. Een depressie is een ziekte, geen persoonlijkheidskenmerk.


    I am an idiot, I move.

    Pukkel schreef:
    Oneens. Ik heb ook een depressie gehad, en tuurlijk is het een deel van je, maar dat betekent niet dat je het niet kan verwerken. Een depressie is een periode. Het veranderd misschien wel je blik op bepaalde dingen, of hoe je ergens over denkt, maar je zit niet je rest van je leven er aan vast. Máár, elke depressie is anders in hevigheid en duur; dus als ik puur naar mijn depressie kijk ben ik het absoluut met de stelling oneens. Als je trouwens je depressie niet verwerkt zul je de rest van je leven met depressieve periodes/depressies worstelen.


    Klopt, mijn moeders depressie is chronisch, puur daarom ben ik eens met de stelling.


    Intersectional feminist

    Mee eens het enige wat je kunt doen is het achter je laten


    May the odds be ever in your favor

    Seasons schreef:
    Eens.
    Na mijn depressies ben ik keer op keer uiteindelijk ten goede veranderd.
    Het heeft me gemaakt wie ik nu ben.
    Ik denk persoonlijk dat het een goed iets is, hoewel het diepe littekens achterlaat.
    Uiteindelijk kun je het nooit volkomen vergeten, dus ik denk niet dat het ooit helemaal verwerkt zal worden.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Gethsemane schreef:
    Oneens. Een depressie is een ziekte, geen persoonlijkheidskenmerk.


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Ik ben het eens met het feit dat het een deel van jezelf is. Het vormt je immers wel, alles wat je doet en meemaakt bepaald deels hoe je bent.
    Ik ben het er alleen niet mee eens dat je het niet kunt verwerken. Vergeten zul je het niet nee, maar accepteren en ermee om kunnen gaan is mogelijk.

    Eens

    Eens.
    3 jaar geleden was ik depressief. Daarna ging het 2 jaar goed en nu ben ik alweer een jaar terug bij het begin. Het is net alsof het nooit weggeweest is.

    [ bericht aangepast op 11 april 2012 - 17:00 ]