• De stelling van deze week luidt:
    Je kunt een depressie niet helemaal verwerken, aangezien het een deel van jezelf is.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ludwig schreef:
    Eens, het zal toch altijd iets zijn dat je hebt meegemaakt en zoiets vergeet je niet snel.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ik zit nu in een beginnende depressie volgens mijn therapeut. Ik ben wel eens met de stelling, ook al vind mijn therapeut dat waarschijnlijk niet. Die zegt dat het binnen een paar weken allemaal weer weg is. Het zal nooit helemaal weg zijn, het is een deel van jezelf.


    nomnomnomnomnom

    FlowerOnFire schreef:
    Mee eens, je kunt het wel accepteren en achter je laten


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Seasons schreef:
    Eens.
    Na mijn depressies ben ik keer op keer uiteindelijk ten goede veranderd.
    Het heeft me gemaakt wie ik nu ben.
    Ik denk persoonlijk dat het een goed iets is, hoewel het diepe littekens achterlaat.
    Uiteindelijk kun je het nooit volkomen vergeten, dus ik denk niet dat het ooit helemaal verwerkt zal worden.


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Het blijft altijd in je zitten, maar je kan er mee leren omgaan, net als met een ernstige maar niet dodelijke ziekte om valt te gaan.


    it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring

    Aurelia schreef:
    Geen idee eigenlijk heb nog nooit een depressie gehad (wilde derpessie schrijven :'D).


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik ben het er mee eens

    [ bericht aangepast op 10 april 2012 - 0:07 ]

    Peetniss schreef:
    Eens, je kan praten zoveel je wilt, sommige dingen zul je gewoon nooit vergeten en verwerken.


    † Love? I want to sleep.

    het klopt wel


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Audacity schreef:
    Naar mijn mening nemen mensen begrippen als 'opkroppen' en 'loslaten' en 'verwerken' te lettelijk. Ik snap niet waarom een depressie een deel van je moet zijn. Je hebt er alleen nog herinneringen van, zoals je van je hele leven herinneringen hebt. Als je veel traumatische gebeurtenissen hebt beleefd, zul je daar nog wel lang last van hebben. Als je een ernstig verkeersongeluk hebt meegemaakt bijvoorbeeld, kan je in paniek raken wanneer je in een auto of ander voertuig stapt. Maar dat is doordat die angst sterker is dan je gezonde verstand. Zoiets valt alleen op te lossen door nieuwe associaties bij voertuigen op te wekken. Bij een 'normale' depressie, zie ik niet in waarom je dat nog zo lang achter je aan zou moeten slepen. Gebeurd is gebeurd, go on.

    Je kunt ervan leren maar je hoeft idd niet verdrietig te blijven =)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Eens


    Life is full of fake people

    Edith schreef:
    Eens.


    Ex astris, sciencia

    eens, ik ben zelf hard aan het werken om van mijn depressie af te komen... maar ik denk niet dat ik er ooit helemaal vanaf zal zijn,
    het zal wel verdwijnen naar de achtergrond maar ligt nog altijd op de loer.


    Everything Looks Better When The Sun Goes Down!

    Seasons schreef:
    Eens.
    Na mijn depressies ben ik keer op keer uiteindelijk ten goede veranderd.
    Het heeft me gemaakt wie ik nu ben.
    Ik denk persoonlijk dat het een goed iets is, hoewel het diepe littekens achterlaat.
    Uiteindelijk kun je het nooit volkomen vergeten, dus ik denk niet dat het ooit helemaal verwerkt zal worden.


    Tijd voor koffie.

    FlowerOnFire schreef:
    Mee eens, je kunt het wel accepteren en achter je laten


    Tijd voor koffie.