• De stelling van deze week luidt:
    Je kunt een depressie niet helemaal verwerken, aangezien het een deel van jezelf is.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    MyFairyKing schreef:
    Ik denk niet dat wij daar over kunnen oordelen, we zijn geen psychiaters.


    'Gewone' mensen kunnen soms veel beter over zo'n dingen oordelen als psychologen. Die denken dat ze alles weten over hoe iemand in elkaar zit na er één keer mee gepraat te hebben. Zielenknijpers, dat zijn het.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Ik ben het eens met de stelling, maar ik denk dat het voor een groot deel mogelijk is.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Ik hoop dat het helemaal verwerkt kan worden...


    Bowties are cool

    Ondanks het feit dat ik er zelf geen ervaring mee heb, zeg ik oneens. Ik geloof dat het moeilijk is om een depressie te vergeten, maar volgens mij kan je het wel verwerken.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    wie oneens zegt zeg dat zijn karakter hem niet heeft gemaakt tot wie diegene is dit doet dat ook dus eens

    Oneens. Een depressie is geen persoonlijkheidsstorrnis, en dus geen deel van jezelf. Een depressie is een toestand waarin je verkeerd, een langdurige, ernstige neerslachtigheid. Dus op een keer verwerk je het wel. Hier sprak GingerAngel, dochter van psycholoog.

    Apfelschorle schreef:
    (...)

    'Gewone' mensen kunnen soms veel beter over zo'n dingen oordelen als psychologen. Die denken dat ze alles weten over hoe iemand in elkaar zit na er één keer mee gepraat te hebben. Zielenknijpers, dat zijn het.

    Daar ben ik het mee eens, maar ik denk met een algemene stelling zoals dit dat je daar alleen over kan oordelen als je er iets van afweet, echt van af weet. Zoals de meeste van ons niet doen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Hoe kan ik dat weten, I'm not a doctor.


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Ligt eraan hoe heftig de depressie was.

    [ bericht aangepast op 9 april 2012 - 9:46 ]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Eens.


    No guts no glory.

    Aurelia schreef:
    Geen idee eigenlijk heb nog nooit een depressie gehad (wilde derpessie schrijven :'D).

    [ bericht aangepast op 8 april 2012 - 22:30 ]


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Een depressie zal altijd sporen achter laten, niet zo zeer in het karakter een persoon, maar voornamelijk de manier van denken. De manier waarop je de wereld ervaard veranderd, uit slechte dingen kunnen goede dingen voortkomen. Ik denk niet dat dit te maken heeft met het verwerken ervan, acceptatie is vaak geen bewuste keuze..


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Eens, mijn moeder is al depressief sinds haar 18e en het is een strijd. Vergelijk het met een oorlog, je kan winnen maar een deel van jezelf zal nog steeds hier aan lijden. Mensen zeggen inderdaad snel dat ze depressief zijn, maar bij 'echte' depressie zal het nooit weggaan. Chronisch, althans dat is de depressie die mijn moeder heeft.

    [ bericht aangepast op 8 april 2012 - 23:22 ]


    Intersectional feminist

    Helemaal mee eens!

    [ bericht aangepast op 9 april 2012 - 17:26 ]

    Ik heb nog nooit een depressie gehad, maar het lijkt me wel logisch dat zoiets je blijft achtervolgen, zonder dat je nog echt depressief bent.
    Toch hoop ik wel dat het verwerkt kan worden.

    [ bericht aangepast op 9 april 2012 - 15:05 ]


    "Do you believe monsters are born or made?"