• De eerste keer dat de zon haar stralen op de aardse dieren wierp, werden 7 vorsten geboren. Deze staan beter bekend als Faunielen. Toen zij de leeftijd van 16 bereikten, veranderden hun levens voorgoed. Eeuwige jeugd werd hun vloek en elk had de gave om in één dier te veranderen wanneer ze dat wouden. Ze werden beschermd door hun wachter, iemand uit hun naaste omgeving.
    Om de 467 jaar wordt een nieuwe vorst geboren en eens deze 16 geworden is, zal de oudste heerser sterven en zo eindelijk rust vinden.
    Indien er geen 7 vorsten zijn, zullen wereldwijd diersoorten uit beginnen sterven. De Floraten, hun tegenpolen doen er alles aan om dit in de hand te werken en de wereld voor zichzelf te veroveren.
    Een maand voordat de nieuwe vorst zijn/ haar troon kan opeisen, wordt deze op brutale wijze door de tegenpolen ontvoerd. Zullen de Faunielen op tijd zijn om hun nieuwe medevorst te redden of zullen de dierensoorten met hem/haar verdwijnen?



    Faunielen (Koningen/Koninginnen)
    - Cosette| Koningin Camargue | Paard (1)
    - MoonBerry| Koningin Rhiannon "Rae" Vilkas | Wolf (2)
    - Cybele| Koningin Eleanor Acquilina | Arend
    - Merwin| Koning Juléan Yahuar | Luipaard (6 )
    - Chaim | Koning Moose Anderson | Beer
    - Dymphna Fedea Ambessa |Leeuw (nieuwe vorstin)(8)
    -
    -

    Wachters
    - Cosette| Atreyu Guarin | Wachter van Fedea Ambessa
    - Chaim| Liam Oliver Sanz | Wachter van Camargue
    - MoonBerry| Jayden Scothill | Wachter van. ...
    - Cybele| Melody Hope Winslow | Wachter van Moose Anderson
    - MissDreams| Roseline Isis Amon | Wachter van Juléan Yahuar
    -
    -
    -

    Floraten onbeperkt
    Everdeen| Faye Melodié Sanchez
    Citizen| Domestica Amoia Lestice

    Mensen onbeperkt
    Dymphna| Mathan Dilis
    MissDreams| Sandriné Lucia Romaní
    Cosette| William Irial Smelting
    Chaim| Madeline Lucy Walls


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Liam

    "We gaan zo meteen naar huis. Ik neem aan dat je bij haar blijft? Als jullie iets nodig hebben, dan bel je maar en kom ik even langs," Ik kijk Atreyu dankbaar aan. 'Ja ik blijf hier en.. bedankt maar ik denk dat ik niet nodig heb, het is maar voor een avondje.' Ik kijk naar hem en Fedea. 'Ik ben blij dat je haar terug hebt. Toen ik dacht dat er iets met Cam was flipte ik haast ik wil echt niet weten hoe jij je voelde toen je wist dat ze in gevaar was.'

    Madeline

    "Niet dat ik het me heb aangetrokken toen, maar dit is... anders," I glimlach en leg mijn armen rond zijn middel. 'Je moet het zelf weten. Misschien heeft mijn vader er moeite mee maar mijn moeder niet denk ik.' Ik was behoorlijk nerveus. Wat als ze me niet meer met hem mee naar huis lieten gaan?

    Faye
    "Dus je bent blij dat je sowieso bij mij mag blijven?" Ik knik, natuurlijk ben ik dat, dat had ik al meerdere malen gezegd na mijn idee.
    "En je zou bij mij willen slapen? Goh, hier heb ik echt goed aan gedaan." Ik zie hem me grijnzend aankijken en staar hem even verbaasd aan, omdat ik werkelijk niets terug weet te zeggen. Ik probeer een paar dingen tegelijk te zeggen, maar merk al snel dat ik niet uit mijn woorden kom, dus neem ik een diepe zucht en een slok van mijn water.
    "Je maakt nu misbruik van de situatie. Ik zei als er geen slaapbank of zo was, nou ja, niet letterlijk, maar zo bedoelde ik het dus ongeveer wel, denk ik." Weet ik er uit te brengen en kan mezelf wel voor mijn kop slaan. Ik glimlach even en staar dan maar naar mijn voeten.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Rey

    "Je maakt nu misbruik van de situatie. Ik zei als er geen slaapbank of zo was, nou ja, niet letterlijk, maar zo bedoelde ik het dus ongeveer wel, denk ik."
    Ik grinnik en leg mijn hand op de hare.
    "Laat maar, Faye. Ik plaagde je alleen maar. Ik zou zoiets nooit doen."
    En daar is mijn eerlijke ik weer. Het is zo gemakkelijk met dit meisje te praten, ongelooflijk gewoon. En is het echt zo'n toeval dat we zoveel gemeen hebben? Ik weet het niet.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    Ik kijk even op als hij zijn hand op de mijne legt. Ik voel mezelf blozen en kijk er even naar.
    "Laat maar, Faye. Ik plaagde je alleen maar. Ik zou zoiets nooit doen." zegt hij, ik kijk op en glimlach vluchtig.
    "Wist ik wel," zeg ik snel en steek mijn tong uit. "Ik speelde gewoon mee." voeg ik er dan aan toe en schud dan lachend mijn hoofd.
    "Eigenlijk niet en zorgde je ervoor dat ik even niets terug wist te zeggen, maar goed. Vergeet dat maar."


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Rey

    "Wist ik wel. Ik speelde gewoon mee. Eigenlijk niet en zorgde je ervoor dat ik even niets terug wist te zeggen, maar goed. Vergeet dat maar."
    Ik grinnik en zie dat ze rood wordt.
    "Je ziet een beetje rood, heb je het te warm?" vraag ik subtiel.
    Lichtjes geamuseerd kijk ik haar aan, en neem nog een slok water.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Je ziet een beetje rood, heb je het te warm?" Alweer. Heel fijn. Hij wist exact met welke zinnen hij me sprakeloos kon maken. Ik haal mijn hand door mijn haar en haal dan mijn schouders op.
    "Je bent best goed gezelschap voor een fauniel zijnde, weet je dat? Ik had erger verwacht." Ontwijk ik zijn vraag en kijk nog even naar mijn hand, verstopt onder de zijne.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Rey

    "Je bent best goed gezelschap voor een fauniel zijnde, weet je dat? Ik had erger verwacht."
    Ik merk dat mijn hand nog steeds op de hare ligt, en trek hem snel weg.
    "Hoezo, je had erger verwacht? En best goed? Bedankt hoor," zeg ik lachend.
    Grinnikend kijk ik haar aan.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Hoezo, je had erger verwacht? En best goed? Bedankt hoor," zegt hij lachen en trekt zijn hand weg. Ik wrijf er even over en voel me gezegend met het feit dat hij niet terugkomt op zijn eigen vraag.
    "Zeker, mijn ouders hebben heel wat negatieve dingen over jullie gezegd en als je dat lang aanhoort, ga je er in geloven." vertel ik en haal mijn schouders op.
    "Blijkbaar hadden ze niet gelijk en wat moet ik zeggen in plaats van best goed?" vraag ik dan en kijk hem met fronsende wenkbrauwen aan. "Geweldig, amazing, weet jij nog een woord?"


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Rey

    "Zeker, mijn ouders hebben heel wat negatieve dingen over jullie gezegd en als je dat lang aanhoort, ga je er in geloven. Blijkbaar hadden ze niet gelijk en wat moet ik zeggen in plaats van best goed? Geweldig, amazing, weet jij nog een woord?"
    Ik ga subtiel wat dichter bij haar zitten.
    "Dus je vindt me geweldig?" vraag ik voorzichtig.
    De rode blos op haar wangen is er nog steeds, en ik doe moeite om haar niet te lang aan te kijken.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Dus je vindt me geweldig?" Ik kijk hem ernstig aan en bijt even op mijn lip.
    "Je weet mijn woorden wel tegen me te gebruiken hé." zeg ik lachend en merk dat hij wat naar me toe schuift. Ik zeg er niets van, want ik vind het wel best. Ik grinnik nog even trek dan mijn shirt wat omhoog, als ik merk dat hij wat over mijn schouder valt.
    "Is dus ook iets dat ik moet onthouden voor in het vervolg." Ik kijk hem even aan.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Rey

    "Je weet mijn woorden wel tegen me te gebruiken hé. Is dus ook iets dat ik moet onthouden voor in het vervolg."
    Ik grinnik zachtjes.
    "Nee, sorry, dat is niet mijn bedoeling."
    Ik neem nog een slok en kijk weer naar de televisie.
    "Mag ik bekennen dat ik weeral niet aan het opletten ben?" zeg ik lachend.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Nee, sorry, dat is niet mijn bedoeling. Mag ik bekennen dat ik weeral niet aan het opletten ben?" Ik kijk even naar het beeldscherm, ik herken het programma niet.
    "Dan beken ik ook maar dat ik geen idee heb waar het overgaat." Ik lach even met hem mee en blijf nu even naar het televisiescherm kijken. Ik kan er echt niets uit op maken. Ik besluit daarom om even voorover te buigen en de afstandsbediening van de tafel te rapen.
    "Doe vooral alsof je thuis bent." Herhaal ik zijn woorden en zap hem om naar een muziekkanaal. Ed Sheeran, lego house draait er op. Daarna kijk ik Rey weer aan en leg ik de afstandsbediening terug op zijn plek.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Rey

    "Dan beken ik ook maar dat ik geen idee heb waar het overgaat. Doe vooral alsof je thuis bent."
    Ik grinnik en herken het liedje meteen. Ik sta op en trek haar mee recht. Met haar beide handen in de mijne, begin ik zachtjes te dansen. Lachend kijk ik haar aan.
    "Dit is al wat leuker," zeg ik grinnikend.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Dit is al wat leuker," Ik schrik als hij me mee trekt en struikel hierdoor over mijn eigen benen, waardoor ik naar zijn schouders grijp en tegen hem aan val. Ik kijk even omhoog om hem in zijn ogen aan te kijken en pak dan opnieuw zijn handen beet. Ik ben absoluut geen geweldige danser, vooral omdat ik daar te klunzig voor ben.
    "Ik kan absoluut niet dansen." zeg ik daarom grinnikend en volg het ritme van het nummer. Kijk hierna gecontroleerd naar zijn voeten, in de hoop dat ik niet op ze zal staan.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Rey

    Mijn hart klopt in mijn keel wanneer ze even in mijn ogen kijkt, maar ik herpak me snel en kijk naar haar voeten.
    "Ik kan absoluut niet dansen."
    Ik grinnik.
    "En ik wel ofzo? Ik heb geen idee waarmee ik bezig ben."
    Lachend draai ik haar een keertje rond.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.